Intex en Bestway zwembad filter pompen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 09:12
Beste allemaal,

Ik heb zo'n opbouw zwembad gekocht eerste instantie zonder overige accessoires. Na een dag twee kinderen in het zwembad kom je snel tot de conclusie dat je een filterpomp nodig hebt; dus op zoek gegaan op Marktplaats en daar vind je er genoeg.

De aansluiting zwembad <> pomp is 32mm en daarom heb ik in eerste instantie de Bestway flowclear 58386 gekocht. Volgens de oude eigenaar zgan: geen krasje erop, kabel nog aan zo'n kabel clip draadje, doos nog aanwezig en gloednieuw filter.

Eenmaal aangesloten kwam ik al snel tot de conclusie dat de pomp niet stil is. Je hoort gezoem en altijd wel wat getik. Even Googlen en dan kom je hier uit:
https://www.heuts.nl/advi.../zwembadpomp-maakt-lawaai

Nou ik heb alles nagelopen en er is niets mis wat extra geluid zou kunnen veroorzaken. Inmiddels na een maand lijkt de pomp qua geluid wel op een blender. Alsof er knikkers in zitten.
Het vermogen van de pomp lijkt nog steeds wel voldoende, en er komt geen lucht mee.

Goed; ik dacht miskoop; dus een tweede aangeschaft: de Intex krystal clear 602G. Kleiner, minder vermogen maar maakt nog steeds herrie. Ok; minder herrie met name omdat deze dus (neem ik aan) kleiner is qua formaat en ik moet het nog even aanzien maar stil is hij niet.

Bij beide pompen zijn de filters schoon en nieuw, en ook zonder filter getest. Ook wanneer ik de kap eraf draai komt er meer water in dan dat de pomp kan verwerken. De ingang is dus niet geblokkeerd of te klein oid.

De vraag nu: wat kan ik nog doen? Ik neig om deze twee ook maar op MP te gooien en voor een exclusiever (duurder dus beter?) merk te gaan. Jullie gedachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 11:35
Wat je er niet vermeld is hoe groot het zwembad is. Ik heb hier bijvoorbeeld een opbouwzwembad staan van 4.88 x 1.20, daar gaat ruim water in en heb ik dus ook een bijpassende zandfilterpomp bij gekocht.

Zoiets: https://www.toppy.nl/prod...lterset-dk-560-8-m-u.html

Niet dit exacte model om eerlijk te zijn, aangezien mijn type daar al niet meer verkocht wordt. Pomp is redelijk stil en heb ik netjes met 50mm PVC aangesloten op mijn bad. Zo heb je altijd voldoende flow om de boel netjes schoon te pompen en heb je verder echt weinig chemicalien nodig om het zwembad schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
Zwembad is 260x160x65 ongeveer 2.2m3 water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:58
We hebben hier een Intex 200x300x75cm zwembad en een Intex 604G pomp. Zelf vind ik 'm zo goed als onhoorbaar stil - licht brommen misschien als je er naast staat, maar mij valt het alles mee. Ik zou 'm zonder gewetensbezwaar midden in de nacht aanzetten, als dat nodig was.

Maar: wat voor de een zo goed als stil is, kan de ander als kabaal ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald75
vanaalten schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:52:
We hebben hier een Intex 200x300x75cm zwembad en een Intex 604G pomp. Zelf vind ik 'm zo goed als onhoorbaar stil ...
Hoe oud/jong is de pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:58
ronald75 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:07:
[...]

Hoe oud/jong is de pomp?
Nieuw gekocht en nu een week in gebruik.
Pagina: 1