Hoe Airpods Max werkend krijgen op Windows 10?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 07:58
De Airpods Max werken zeer prettig met Macbook en zowel het geluid als de kwaliteit van de mic zijn beter dan die van mijn oudere headset en dedicated mic bij mijn W10 desktop. Daarom ben ik al een aantal uurtjes bezig om de Airpods te linken aan de desktop, but no dice!

Tot nu toe geprobeerd:
  • Alle externe geluidsapparaten van de desktop weggehaald;
  • BT drivers updated (https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/GC-WBAX200-rev-10#kf);
  • BT support service op automatisch gezet;
  • Audio balance op 50/50 en geluidsniveau op 80/100;
  • Wanneer ik het voor elkaar krijg om de Airpods actief te krijgen in Geluidsapparaten: Airpods Max Hands-Free AG Audio op standaard zetten (i.p.v. welke eronder staat: Airpods Max Stereo).
Resultaat tot nu toe: Meestal krijg ik de Airpods geinkt via BT en vervolgens staat het apparaat - met de juiste naam zelfs - in de BT settings. Wanneer de Airpods ook verschijnen bij Geluidsapparaten, kan ik de 2 (Airpods Max Hands-Free AG Audio + Airpods Max Stereo) testen (zie dat er geluid uit zou moeten komen), maar komt er desondanks geen geluid uit de headset.

Soms hoor ik het typische ''badum'' geluid als ik de Airpods opzet en ik heb nu 2x random, krassend, geluid gehoord.

Is er iemand die de Airpods Max wel werkend heeft weten te krijgen op W10?

EDIT: Na het reverten van de BT drivers naar de oorspronkelijke Windows drivers, kreeg ik 10 seconden van semi-distorted geluid (maar wel overduidelijk het nummer dat op dat moment speelde), nadat het geluid weer volledig verdween :|

[ Voor 7% gewijzigd door Chryses op 05-06-2021 19:25 ]