USB-C naar HDMI kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
USB-C naar HDMI kabel

Wat is je budget?
NVT

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVT

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop + LG OLED55CX6LA Zwart

Het vinden van een USB-C naar HDMI kabel is zo lastig nog niet. Echter ben ik nu een beetje wantrouwig naar de kabels, waar ik eergisteren een dergelijke kabel heb besteld en deze niet functioneert. Derhalve open ik dit topic om jullie tweakers te vragen naar welke kabel jullie gebruiken?

Door middel van dit topic wil ik ook gelijk andere tweakers waarschuwen voor deze kabel: USB-C naar HDMI van allekabels.nl
4K@60Hz? Vergeet het maar, deze kabel geeft geen enkel beeld.... :|

01010000 01100101 01110000 01100101

Beste antwoord (via Generaal Pep op 05-06-2021 15:35)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Generaal Pep schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:18:
Maar goed, ik opende dit topic niet om kritiek te krijgen.
GoT is geen helpdesk!
Volgens deze pagina: https://rog.asus.com/lapt...-rog-zephyrus-g15-series/
ondersteunt de USB-C poort geen HDMI maar wel:

USB3.2 Gen 2 Type-C™ with
DisplayPort™ 1.4 and
Power Delivery 3.0

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Heeft de USB-C poort van je laptop (welke model is het?) wel ondersteuning voor DP Alt Mode, maw kan deze een videosignaal uitsturen over deze poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Nielson schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:07:
Heeft de USB-C poort van je laptop (welke model is het?) wel ondersteuning voor DP Alt Mode, maw kan deze een videosignaal uitsturen over deze poort?
Deze: ASUS ROG Zephyrus G15 GA503QS-HQ003T
Let wel: Specificaties op tweakers kloppen niet, dit model heeft een 5900 HS processor.

Omschrijving van ASUS:
Een grote verscheidenheid aan I/O-poorten stelt je in staat om je installatie onderweg naar een hoger niveau te tillen. Stuur een tweede beeldscherm aan om efficiënter te multitasken via de USB-C-poort met DisplayPort 1.4. Bekijk 4K UHD-films op het grote scherm of sluit eenvoudig een projector aan via HDMI 2.0b. Sluit je muis, gamepad, tekentablet en andere randapparatuur aan om overal te kunnen gamen of creatief te zijn. Breid je opslagcapaciteit in een oogwenk uit met een snel microSD-slot dat snelheden tot 312MB/s ondersteunt. Geen dongles nodig, dankzij een ingebouwde 3,5mm hoofdtelefoonaansluiting.

EDIT: Link naar waar de omschrijving hierboven vandaan komt: ASUS ROG Zephyrus G15

Nogmaals: de kabel, die 'allekabels.nl' verkoopt, werkt niet

[ Voor 9% gewijzigd door Generaal Pep op 05-06-2021 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Waarom pak je een usb-c naar HDMI als je al een HDMI poort hebt?

Dat de kabel in jou geval niet werkt wil niet zeggen dat de webshop een niet werkende kabel verkoopt.

Je geeft het zelf al aan:
Stuur een tweede beeldscherm aan om efficiënter te multitasken via de USB-C-poort met DisplayPort 1.4. Bekijk 4K UHD-films op het grote scherm of sluit eenvoudig een projector aan via HDMI 2.0b

[ Voor 87% gewijzigd door corporalnl op 05-06-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21
Mogelijk komt het DisplayPort signaal op de USB-C poorten vanaf de GeForce controller, heb je geprobeerd om te schakelen tussen de integrated Radeon en de GeForce? Heb je zelf nog wat aangepat mbt drivers? Anders laptop misschien eens resetten: https://www.reddit.com/r/..._out_usbc_to_displayport/

[ Voor 37% gewijzigd door Nielson op 05-06-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
corporalnl schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:28:

Dat de kabel in jou geval niet werkt wil niet zeggen dat de webshop een niet werkende kabel verkoopt.

[...]
Hallo Corporalnl, verschillende laptops kunnen op deze manier de integrated graphics omzeilen. Als je geen mux switch in je laptop hebt, doe je het op deze manier. De USB-C poort op dit model ondersteunt videosignaal, via 'displayport alt mode' (zo heet het volgens mij). Maar goed, ik opende dit topic niet om kritiek te krijgen.

Jij weet dus niet een kabel ergens te koop die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Nielson schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:39:
Mogelijk komt het DisplayPort signaal op de USB-C poorten vanaf de GeForce controller, heb je geprobeerd om te schakelen tussen de integrated Radeon en de GeForce? Heb je zelf nog wat aangepat mbt drivers? Anders laptop misschien eens resetten: https://www.reddit.com/r/..._out_usbc_to_displayport/
Om de iGPU te omzeilen kan je met dit model de USB-C port gebruiken, om direct vanaf de dGPU te werken. Deze laptop heeft geen MUX switch dus heeft ASUS haar klanten deze optie gegeven.

Drivers zijn allemaal origineel en up-to-date. Reset al gedaan.

Helaas werkt de kabel die allekabels.nl levert niet. Kentniemand hier een USB-C naar HDMI kabel die wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
corporalnl schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:28:

[...]
Dat geef ikzelf niet aan. Dat is een copy-paste rechtstreeks van de ASUS site.

Door via USB-C een scherm aan te sluiten op dit model (en verschillende andere laptops) omzeil je volledig de iGPU, dat is de hele gedachte erachter.

Ik heb meerdere andere apparaten welke beeld via usb-c ondersteunen op kantoor staan. De kabel vandaag meegenomen naar mijn hoofdkantoor. Op geen enkele pc/laptop/scherm werkt deze kabel. Helaas werkt de kabel van allekabels.nl dus niet. Dat zeg ik niet om dat bedrijf een oor aan te naaien. Dat zeg ik om andere tweakers te waarschuwen voor deze kabel (link staat in de eerste post).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
Dan stuur je de kabel terug als DOA? En als je het niet vertrouwd koop je toch een andere USB-C HDMI kabel? Leuk dat waarschuwen maar hebben we niet veel aan en komt zwartmakend over.

[ Voor 84% gewijzigd door corporalnl op 05-06-2021 14:33 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Generaal Pep schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:18:
Maar goed, ik opende dit topic niet om kritiek te krijgen.
GoT is geen helpdesk!
Volgens deze pagina: https://rog.asus.com/lapt...-rog-zephyrus-g15-series/
ondersteunt de USB-C poort geen HDMI maar wel:

USB3.2 Gen 2 Type-C™ with
DisplayPort™ 1.4 and
Power Delivery 3.0

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-05 13:31

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Het maakt voor USB-C niks uit of het UITgaande signaal HDMI of Displayport aansluiting is. Zolang de USB-C maar beschikt over DisplayPort ALT mode. Ja het is verwarrend.

Ik lees dat je een CX hebt, wil je dan niet gewoon 4K120Hz hebben?
pricewatch unsorted: CLUB3D USB Gen2 Type C To HDMI™ 4K120Hz HDR10 With DSC 1...
Deze adapter + een
pricewatch: Club 3D Ultra High Speed HDMI 2.1 Kabel 10K 120Hz, 48Gbps Male/Ma...
=
4K120Hz
Pagina: 1