Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• woutwoot
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-06 21:53
Ik heb en korte vraag waar ik nog geen antwoord heb op kunnen vinden. Mijn slimme meter kan sinds kort ook de verschillende fases meten:

Zoals je kan zien zijn 2 fases stroom aan het net aan het leveren en is er eentje stroom aan het gebruiken. Wat ik me nu afvraag: Telt dit op de elektriciteitsrekening samen? (dus net positive) Of zal ik voor de 1e fase betalen en de andere 2 (zo goed als) niets betaald worden?

Benieuwd of er iemand weet hoe het zit in dit geval. Alvast bedankt voor jullie input!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-06 19:37
In NL is het zo dat er wordt gekeken naar je netto verbruik, dus niet per fase.
Ik verwacht dat dat in BE niet anders is, anders wordt de energierekening wel erg complex.
Volgens mij heb ik hier wel recent gelezen dat in BE je ook afgerekend (gaat worden) / wordt op je piek. Dan is het natuurlijk het mooist om je energieverbruik zo gelijkmatig mogelijk te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutwoot
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16-06 21:53
ybos schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:50:
In NL is het zo dat er wordt gekeken naar je netto verbruik, dus niet per fase.
Ik verwacht dat dat in BE niet anders is, anders wordt de energierekening wel erg complex.
Volgens mij heb ik hier wel recent gelezen dat in BE je ook afgerekend (gaat worden) / wordt op je piek. Dan is het natuurlijk het mooist om je energieverbruik zo gelijkmatig mogelijk te hebben.
Bedankt. Ik denk inderdaad ook dat het anders erg complex kan worden. Laten we hopen dat het hier in België inderdaad ook niet per fase zal uitgerekend worden. Ik hoop dat men met dat tarief voor pieken ook nog even gaat wachten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik heb me dat ook al afgevraagd. Ik heb een drie fasen installatie met één fase omvormer dus ik lever op slechts één fase terug aan het net en kan ook enkel op één fase gebruiken.

Nu heb ik nog een analoge meter en die draait mooi terug maar zal ik in de toekomst mijn eigen gebruik slechts op één fase kunnen realiseren? Anders hangen die zonnepanelen er mooi voor de buren maar ga ik er weinig eigen voordeel uit halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:01

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True