Taalfout op knop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:19
@willemdemoor: getagd zoals gevraagd, alhoewel ik betwijfel dat jij er iets aan kan doen.

Op reviews: Het nut van meer cache - AMD's 3d-cache voor Ryzen-processors zie je links een knop met de tekst 'Singlepage layout'. Dit is een taalfout. Afgezien van een samengesteld woord als twee woorden schrijven (wat in het Nederlands ook als incorrect wordt gezien), wordt 'lay-out' geschreven met een streepje (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=lay-out), net als alle uit het Engels geleende woorden die eindigen op een Engelstalig voorzetsel (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/12/1, regel 12.B lid d).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:10
Die knop is volledig in het Engels, dus “layout” is wel juist geschreven. Voor de “single page” heb je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@richy3908 gezien dat een layout vraag is, kan de redactie daar niet veel mee. Dus schopje van GR naar SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:07

DaFeliX

Tnet Devver
@richy3908 handiger had je dit in Taalfout op instellingenpagina's gemeld; maar ik zet 'm op het lijstje erbij om aan te passen :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
DaFeliX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:46:
@richy3908 handiger had je dit in Taalfout op instellingenpagina's gemeld; maar ik zet 'm op het lijstje erbij om aan te passen :)
Tja, de link tussen die twee had ik niet echt gelegd. Maar inderdaad, ik had al eerder over 'layout' gezeurd, blijkbaar …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
richy3908 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:21:
[...]

Tja, de link tussen die twee had ik niet echt gelegd. Maar inderdaad, ik had al eerder over 'layout' gezeurd, blijkbaar …
geeft niet; ik ben ook niet boos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
DaFeliX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:40:
[...]

geeft niet; ik ben ook niet boos :+
Phew, pak van mijn hart! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
@richy3908 De fix is live, overal waar "layout" stond, is het "lay-out" geworden.

De enige uitzondering zijn de knoppen voor 't wisselen tussen single page en multipage. Hier zou de knoptekst dan "Singlepagelay-out" worden, wat niet echt leesbaar is. Je zou dan een extra streepje kunnen toevoegen om de leesbaarheid te verbeteren, maar na overleg met @Delpozo hebben we er toch maar voor gekozen om hier het Nederlandse woord "opmaak" te gebruiken

Nogmaals dank je voor je melding zodat Tweakers nog beter kunnen maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Is het überhaupt nodig daar Engelse termen voor te gebruiken? Titels als "Paginering per hoofdstuk" en "Geen
paginering" op de knoppen lijken me minstens zo helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Paginering en Geen paginering lijkt mij ook erg helder.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

eLScha schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:41:
Is het überhaupt nodig daar Engelse termen voor te gebruiken? Titels als "Paginering per hoofdstuk" en "Geen
paginering" op de knoppen lijken me minstens zo helder.
Te lang...
AW_Bos schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:27:
Paginering en Geen paginering lijkt mij ook erg helder.
We hebben intern verschillende opties bekeken waaronder ook precies deze (en daarnaast ook "Veel scrollen, weinig klikken" versus "Veel klikken, weinig scrollen" en diverse varianten :P). De meningen zijn gewoon erg verdeeld hieromtrent...

Intentionally left blank

Pagina: 1