Regen in desktop/power supply

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 15:31
Hello,

Vandaag heeft het hier in mijn regio enorm geregend. Tijdens de regen stond het raam naast mijn desktop nog open. Daardoor is er een hoop regen naar binnen gekomen en op de bovenkant van mijn pc gekomen.

Regen is daarbij op de meeste componenten gekomen en ook in de power supply. Ik heb wat rond zitten zoeken en ben bezig geweest met alles te verluchten en proberen te drogen met een haardroger.

Nu stond de pc gelukkig uit, maar wel ingestoken. Alles snel gedisconnect maar nog wel de componenten in de pc gelaten.
Ik heb wat op zitten zoeken, en sommigen raden aan om de power supply op voorhand niet meer aan te zetten en een nieuwe te kopen omdat het aanzetten alle componenten in gevaar kan brengen.

Wat denken jullie dat het beste is om te doen? Gewoon nog wat langer wachten tot alles droog is? Nog een dag wachten, af en toe met de haardroger proberen te drogen en dan eens aanzetten om te testen? Gewoon een nieuwe power supply kopen om zeker te zijn (vind dit wel wat zonde, huidige zou het nog kunnen doen denk ik?)? Weet niet precies wat ik het beste kan doen nu, alle tips en ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinD op 04-06-2021 22:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Regen is best schoon.

Wachten tot hij droog is. Op een goed geventileerde plaats zetten (-niet bij een open raam- :+ ) en morgenochtend kan je hem weer gewoon gebruiken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Als toevoeging: kast ook openschroeven, obstakels een beetje aan de kant zodat hij goed kan drogen. Heb je airco? Zet die aan met de pc in die ruimte of zelfs in de airflow.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MelvinD schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:10:
Hello,

Vandaag heeft het hier in mijn regio enorm geregend. Tijdens de regen stond het raam naast mijn desktop nog open. Daardoor is er een hoop regen naar binnen gekomen en op de bovenkant van mijn pc gekomen.

Regen is daarbij op de meeste componenten gekomen en ook in de power supply. Ik heb wat rond zitten zoeken en ben bezig geweest met alles te verluchten en proberen te drogen met een haardroger.

Nu stond de pc gelukkig uit, maar wel ingestoken. Alles snel gedisconnect maar nog wel de componenten in de pc gelaten.
Ik heb wat op zitten zoeken, en sommigen raden aan om de power supply op voorhand niet meer aan te zetten en een nieuwe te kopen omdat het aanzetten alle componenten in gevaar kan brengen.

Wat denken jullie dat het beste is om te doen? Gewoon nog wat langer wachten tot alles droog is? Nog een dag wachten, af en toe met de haardroger proberen te drogen en dan eens aanzetten om te testen? Gewoon een nieuwe power supply kopen om zeker te zijn (vind dit wel wat zonde, huidige zou het nog kunnen doen denk ik?)? Weet niet precies wat ik het beste kan doen nu, alle tips en ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt!
Reinigen met IPA wat nat is geworden, qua printplaat spul.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
Top, bedankt voor de tips heren.

Heb de power supply even uit de kast gehaald en hem in de richting van de airco gelegd (airco hangt in onze kamer aan de muur, bijna tegen het plafond).
Zal ook af en toe nog wat met de haardroger proberen wat vochtige overblijfselen weg te drogen.

En ik ga denk ik niet proberen de power supply open te maken. Weet niet goed genoeg waar ik dan op moet letten als dat ding open ligt.

Zou ik hem na zo'n 24 tot 48 uur weer eens aanzetten om te kijken of hij werkt, of is dit veel te vroeg? Ga hem namelijk maandag weer nodig hebben om op te werken en zou graag zondag avond uiterlijk willen weten of hij nog bruikbaar is of niet.
Zou dit gaan denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:59
Persoonlijk zou ik een psu niet opendoen als ik denk dat die nat geworden is. Als je het zou aanzetten, ga je dan niet de andere componenten van je pc riskeren?

Ik vraag me ook af of verzekering hierin iets kan betekenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:55

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb vaker verregende systemen laten drogen (don't ask :+), voordeel van regen is dat het vrij schoon is en druppels zijn. Tenzij je PC echt zeiknat geregend is zounik jet gewoon laten drogen, eventueel met een föhn en weer proberen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
manzonderdas schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:12:
Als je het zou aanzetten, ga je dan niet de andere componenten van je pc riskeren?
Goh, ik heb een paar mensen dat zien zeggen op fora, maar weet niet hoeveel ik daarvan aan moet nemen eigenlijk. Lijkt me dat als de psu kapot is, die normaal wel veilig genoeg is om de rest van je pc niet mee het graf in te nemen, toch?
sapphire schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:50:
Ik heb vaker verregende systemen laten drogen (don't ask :+), voordeel van regen is dat het vrij schoon is en druppels zijn. Tenzij je PC echt zeiknat geregend is zounik jet gewoon laten drogen, eventueel met een föhn en weer proberen.
Tja, het heeft wel behoorlijk geregend vandaag en er lag best een plasje water naast de pc. Maar de binnenkant leek redelijk OK. Er lag geen laag water in ofzo, ook vrij weinig druppels die nog te zien waren op fans bijvoorbeeld, dus heb het idee dat de regen er vrij snel vanaf is gegleden.

48 uur wachten, af en toe föhnen en dan eens proberen aan te zetten, dan zal het wel lukken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Als je het niet vertrouwt kun je nog kijken of je een PSU tester kunt scoren. Zoiets als deze bij Conrad.

Of wellicht kun je met de voeding naar een electrozaak of de plaatselijke computerboer (als die er nog zijn) dat ze 'm voor je kunnen doormeten.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:03
Precies wat Niek zegt, je kan ook je psu testen buiten je case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:35
Je kunt eventueel iets met rijst vullen en dat in de kast leggen. Neemt ook flink vocht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

MelvinD schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 02:13:
[...]
48 uur wachten, af en toe föhnen en dan eens proberen aan te zetten, dan zal het wel lukken zeker?
Makkelijk. Je kan het zelfs deze ochtend al uitproberen. Hij is echt wel droog, afgaande op jouw verhaal.

Er is uiteraard een kleine kans dat er iets defect is geraakt, je voeding bijvoorbeeld. Van die kans is er nog een kleine kans dat als je die inschakelt, je een deel van de rest van het systeem ook de eeuwige jachtvelden in stuurt.

Niet té bang zijn voor zo'n kleine kans.
Ter vergelijk, op het werk hebben we een keer waterschade gehad aan HP G(nog wat) servers en een UPS. (Server ruimte in kelder). Professioneel spul. Dus geen consumenten spul. Maar er was nog een verschil, het spul had helemaal onder water gestaan. De servers én de ups.

Nadat de brandweer de kelder leeg had gepompt, heeft onze systeembeheerder (soort van doordacht (onder het motto: ze verwarmen en ventileren zichzelf, dus veel sneller droog, minder kans op roest/oxidatie) en met gevaar voor eigen leven), eerst de servers en ups even op z'n kop gehouden tot er geen water meer uitliep, wat afgedroogt en toen meteen weer aangezet. De spetters vlogen door de lucht door de fans... die servers startten gewoon op en hebben nog een paar dagen prima gedraait. We hebben ze daarna wel preventief vervangen.

Mooi detail nog van bovenstaande verhaal: de servers waren onder water uitgegaan, maar de UPS, ook geheel onder water, was nog fijn en zonder te klagen de rest van het rack wat nog boven water stond van stroom aan het voorzien. :)
Door al die vochtigheid resulteerde dat wel in wat prikkels, zo links en rechts als je iets beetpakte, aldus de aanwezige personen destijds. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Tot slot nog een toevoeging van een bij ons inmiddels beroemde quote van diezelfde systeembeheerder tijdens het leegpompen van de kelder, tegen de baas: "brand is erger."

Ergo, yolo. Zet dat ding deze ochtend lekker aan.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 05-06-2021 07:32 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22
remco_k schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:25:
[...]

Makkelijk. Je kan het zelfs deze ochtend al uitproberen. Hij is echt wel droog, afgaande op jouw verhaal.

Er is uiteraard een kleine kans dat er iets defect is geraakt, je voeding bijvoorbeeld. Van die kans is er nog een kleine kans dat als je die inschakelt, je een deel van de rest van het systeem ook de eeuwige jachtvelden in stuurt.

Niet té bang zijn voor zo'n kleine kans.
Ter vergelijk, op het werk hebben we een keer waterschade gehad aan HP G(nog wat) servers en een UPS. (Server ruimte in kelder). Professioneel spul. Dus geen consumenten spul. Maar er was nog een verschil, het spul had helemaal onder water gestaan. De servers én de ups.

Nadat de brandweer de kelder leeg had gepompt, heeft onze systeembeheerder (soort van doordacht (onder het motto: ze verwarmen en ventileren zichzelf, dus veel sneller droog, minder kans op roest/oxidatie) en met gevaar voor eigen leven), eerst de servers en ups even op z'n kop gehouden tot er geen water meer uitliep, wat afgedroogt en toen meteen weer aangezet. De spetters vlogen door de lucht door de fans... die servers startten gewoon op en hebben nog een paar dagen prima gedraait. We hebben ze daarna wel preventief vervangen.

Mooi detail nog van bovenstaande verhaal: de servers waren onder water uitgegaan, maar de UPS, ook geheel onder water, was nog fijn en zonder te klagen de rest van het rack wat nog boven water stond van stroom aan het voorzien. :)
Door al die vochtigheid resulteerde dat wel in wat prikkels, zo links en rechts als je iets beetpakte, aldus de aanwezige personen destijds. :)
Jij makkelijk praten het is immers niet jouw systeem...

@TS - ik zou em goed laten uitdrogen zoals de anderen dat ook al suggesten. Water schade is pas echt van toepassing als er al stroom op stond en als je pech hebt (omdat de psu wel aangesloten was) is je psu de enige component dat vervangen zou kunnen worden. maar gezien we het over regen hebben en *eigenlijk* over een paar druppels, zie ik de kans niet zo groot in dat het zaakje stuk zou zijn.

Persoonlijk zou ik nog een extra dag wachten, en de case zelf even open maken en wat gaan voelen om te zien of daadwerkelijk alles droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:20
MelvinD schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 02:13:
[...]

Goh, ik heb een paar mensen dat zien zeggen op fora, maar weet niet hoeveel ik daarvan aan moet nemen eigenlijk. Lijkt me dat als de psu kapot is, die normaal wel veilig genoeg is om de rest van je pc niet mee het graf in te nemen, toch?

[...]
Die aanname is niet waar, als een voeding onder 'normale' omstandigheden, te verwachten omstandigheden kapot gaat zoals bliksem, kortsluiting aan de te voeden kant etc, dan zal de voeding daar waarschijnlijk wel tegen beveiligd zijn. Dat is iets waar je tegen kunt beveiligen/rekening mee kunt houden bij het ontwerp in ieder geval.

Vocht in een voeding (of elektronica in het algemeen) zelf kun je simpelweg niet tegen beveiligen, je weet nooit waar dit een sluiting (of juist onderbreking) zal geven, er kan bijvoorbeeld een sluiting ontstaan tussen de 230V AC en de 12V DC lijn in je voeding, dat zal een flinke klap kunnen geven.. Laat ik het zo stellen, als jouw aanname waar zou zijn, dan kan die voeding toch ook gewoon prima volledig onder water draaien? :)

Verder over je uiteindelijke probleem, ik zou hier dus erg voorzichtig mee zijn en inderdaad eerst doormeten. Open maken kan zeker geen kwaad, zolang je er maar voor zorgt dat je hem niet hebt aangesloten op het stopcontact. Zie onderstaande reactie, inderdaad er voor zorgen dat je niet met metalen voorwerpen of je handen kortsluiting maakt tussen 2 contactpunten van een condensator. Je garantie gaat toch al niet op met waterschade, dus kun je net zo goed hem zelf openmaken en kijken of je roest/vocht ziet. Als je googled op "water damage electronics" zie je een aantal voorbeelden van hoe zich dit kan uiten, erg typisch is bijvoorbeeld een blauwgroene waas.

[ Voor 5% gewijzigd door IceBlackz op 05-06-2021 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let met openmaken er wel op dat er grote condensator inzitten die best nog een grote lading kunnen bevatten. Niet in het stopcontact = niet gevaarlijk gaat hier niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 20:20
Admiral Freebee schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:09:
Let met openmaken er wel op dat er grote condensator inzitten die best nog een grote lading kunnen bevatten. Niet in het stopcontact = niet gevaarlijk gaat hier niet op.
Zeker waar, al kun je hem misschien wel open maken zonder in de buurt te komen van de onderkant van de print. En als de computer nu al 24u uit staat is hoogstwaarschijnlijk wel de lading uit die condensator weggelekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Wat een bangmakerij. Schroef die psu gewoon open en zorg dat je met je tengels van de componenten af blijft.

Als je er een ventilator op zet raak je niks aan.

En als er al corrosie schade is ga je dat waarschijnlijk pas over een jaar merken.

-edit-
Föhn verwijderd.

[ Voor 26% gewijzigd door FunFair op 05-06-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb hier weinig aan toe te voegen behalve dat een föhn niet handig is. Die dingen genereren enorm veel ESD , en dat hang je dan even in je computer.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Is het niet een idee,om heel je moederbord leeg te maken en dan alleen de PSU aan te sluiten,
Dus zonder Mem GPU en Proc.

Mocht er iets mis zijn in de PSU dan gaat alleen je moederbord naar z'n grootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Je kan ook de paarse (even googlen voor de zekerheid) met zwarte pin verbinden. Dan gaat hij ook aan.

Föhn slecht idee inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door FunFair op 05-06-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

FunFair schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:08:
Je kan ook de paarse (even googlen voor de zekerheid) met zwarte pin verbinden. Dan gaat hij ook aan.

Dacht dat het groen was met 1 van de zwarte

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
Bedankt voor het meedenken en alle reacties.
Ik heb in de eerste momenten de kast meteen open geschroefd en met een föhn wat proberen te drogen. Hopelijk heb ik daar weinig schade mee aangebracht, wist niet dat een föhn zo veel ESD genereer.

Heb de PSU even open gemaakt en kon geen vormen van corrosie of roest gezien. Zet er zo nu en dan even een ventilator tegen voor een paar minuten en denk dat ik dan morgen in de loop van de middag eens kijken of de PSU buiten de case gewoon aan wil gaan en of de fans willen draaien.
Als dat goed gaat sluit ik hem weer aan op de internals en probeer ik denk ik dat het veilig is er vanuit te gaan dat hij het nog doet.

Zal nog wat laten weten als ik meer weet. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MelvinD schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:37:
Ik heb in de eerste momenten de kast meteen open geschroefd en met een föhn wat proberen te drogen. Hopelijk heb ik daar weinig schade mee aangebracht, wist niet dat een föhn zo veel ESD genereer.

Heb de PSU even open gemaakt en kon geen vormen van corrosie of roest gezien. Zet er zo nu en dan even een ventilator tegen voor een paar minuten en denk dat ik dan morgen in de loop van de middag eens kijken of de PSU buiten de case gewoon aan wil gaan en of de fans willen draaien.
Als dat goed gaat sluit ik hem weer aan op de internals en probeer ik denk ik dat het veilig is er vanuit te gaan dat hij het nog doet.

Zal nog wat laten weten als ik meer weet. Bedankt voor alle reacties in ieder geval!
Een psu moet je een beetje helpen om te testen of hij aan wil. Je moet een van de pinnen in de ATX connector aan massa hangen om hem aan te laten slaan. Anders doet hij het sowieso niet. Normaal doet je moederbord dit voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
Boudewijn schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Een psu moet je een beetje helpen om te testen of hij aan wil. Je moet een van de pinnen in de ATX connector aan massa hangen om hem aan te laten slaan. Anders doet hij het sowieso niet. Normaal doet je moederbord dit voor je.
Ah, alright. Bedankt voor de info, daar was ik niet van op de hoogte. In dat geval zorg ik er eerst voor dat ik een aantal componenten eruit haal en het dan redelijk bareboned probeer op mijn moederbord. Dan houd ik eventuele schade nog redelijk beperkt.
Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MelvinD schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Ah, alright. Bedankt voor de info, daar was ik niet van op de hoogte. In dat geval zorg ik er eerst voor dat ik een aantal componenten eruit haal en het dan redelijk bareboned probeer op mijn moederbord. Dan houd ik eventuele schade nog redelijk beperkt.
Thanks!
Vroeger moest je het groene draadje in je ATX stekker aan massa hangen. Gewoon met een paperclip is voldoende. check ff of dat nog zo is, ik heb het al 15 jaar niet meer gedaan ;).
Als je dan een paar oude hard-disks oid aan je voeding hangt zou je even met een multimeter kunnen meten of de spanningen nog een beetje kloppen :) .De hard disks omdat je de boel wel iets moet belasten.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 05-06-2021 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
FunFair schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:08:

Paars is 5VSB (5VDC Standby zodat je je pc met je keyboard aan kan zetten en je telefoon kan opladen terwijl de pc uit staat), ik zou de groene draad met aarde verbinden :)

TS: De ellende met ESD en (kleine)waterschade is dat het meestal niet direct een knal en rookwolk geeft die duidelijk toont dat er iets echt kapot is, het zal zeer waarschijnlijk nu nog prima werken. Als er maar een paar druppels/een klein plasje regen door is gegaan en dat schade heeft veroorzaakt zal je dat pas over enkele weken tot maanden merken als er dan alsnog ineens problemen optreden.
Helaas is dit zeer lastig te testen zonder een fatsoenlijke PSU tester (niet dat ding van Conrad, dat is zonde van het geld wanneer een 3 euro multimeter van de Action hetzelfde doet...) die ook onder load kan testen en dat soort apparatuur kost een flink stuk meer dan een nieuwe pc.
Zou zeggen zet het raam dicht en de pc ietsje verderop en hoop dat het goed is gegaan :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

MelvinD schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:37:

Sowieso is het veel te vroeg voor enige vorm van corrosie hoor. Dat kan weken of maanden duren voordat die vormt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
MSteverink in "Energywodka in mijn pc"

Ik zou overwegen om een andere PSU te kopen. Voor de rest zijn schoon water en elektronica een minder slechte combinatie dan veel mensen denken. Na droging , dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MSteverink schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:28:
MSteverink in "Energywodka in mijn pc"

Ik zou overwegen om een andere PSU te kopen. Voor de rest zijn schoon water en elektronica een minder slechte combinatie dan veel mensen denken. Na droging , dan.
Ik zou PSU testen (los van moederbord en kritieke componenten, wel met een oude HDD of iets anders dat wel belastig levert maar erg vervangbaar is eraan), als dat goed gaat zou ik er weinig moeite mee hebben de rest erop aan te sluiten.

Regenwater is geen energywodka :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Heb ook wel eens me pc bij een open raam helemaal nat gehad, gewoon even geduld hebben en goed laten drogen zal voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:59

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je overigens backups?

Anders zou ik dat eerst Ff regelen.

Hardware is te vervangen, data niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
Hey guys, een kleine update. Ik heb even de garantie en het ouderdom van mijn psu nagekeken. Gaat ondertussen al 10 jaar mee en had een garantie van 5 jaar op het moment van aankoop. Is wel een gold certified psu, maar ga het risico niet meer nemen om hem aan te zetten. Ik heb ook geen reserve onderdelen hier thuis liggen, alles dat ik heb worst gebruikt in mijn pc.

Dus heb besloten om een nieuwe te kopen sinds mijn huidige psu met of zonder waterschade eigenlijk al toe was aan vervanging.
Ik ga de nieuwe vandaag monteren en testen hoe alles werkt. Heb er wel vertrouwen in dat de rest van de componenten droog genoeg zijn gebleven dan wel gemaakt zijn in de vorige dagen.
Pagina: 1