Plaatjes worden re-hosted; hoe uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het viel me op dat Tweakers.net plaatjes die ik plak in een post re-host. Daarmee bedoel ik dat als ik een plaatje upload naar bijv. Imgur en ik plak deze in een post, dan wordt het plaatje gekopieerd naar de server(s) van Tweakers.net. Het gevolg hiervan is dat als ik het originele plaatje op de originele server (in dit geval Imgur) weggooi, het plaatje nog steeds zichtbaar is/blijft in mijn post.

Nou kan ik me goed voorstellen waarom je dit zou willen; eens in de zoveeltijd kiept er wel weer een grote imagehoster om (bijv. TinyPic) met als gevolg dat een hele hoop posts opeens een stuk minder leesbaar zijn. Maar kun je dit als gebruiker ook uitzetten? Ik kon het in ieder geval niet vinden in mijn Instellingen...

Thanks! :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Beste antwoord (via Freekers op 04-06-2021 22:14)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wij re-hosten niet maar proxieën plaatjes om 2 redenen: om https af te dwingen, en om ongewenste tracking te voorkomen. Plaatjes worden maar een beperkte tijd gecached, dus als het origineel verwijderd is zal hij na verloop van tijd ook uit onze proxycache verdwijnen.

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:29
Plak je het plaatje of de URL via de ubb tools?

Volgens mij verwijzen ze urls gewoon. Zit alleen een soort viewer tussen die wat Url parameters toevoegt

[ Voor 53% gewijzigd door 418O2 op 04-06-2021 22:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Wij re-hosten niet maar proxieën plaatjes om 2 redenen: om https af te dwingen, en om ongewenste tracking te voorkomen. Plaatjes worden maar een beperkte tijd gecached, dus als het origineel verwijderd is zal hij na verloop van tijd ook uit onze proxycache verdwijnen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:05:
Plak je het plaatje of de URL via de ubb tools?

Volgens mij verwijzen ze urls gewoon. Zit alleen een soort viewer tussen die wat Url parameters toevoegt
Via ubb tools, dus tussen
code:
1
 [img] [/img]
tags

Afgaande van de URL had ik zoiets ook verwacht, maar het plaatje blijft nog steeds zichtbaar na het verwijderen van het origineel.
crisp schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:10:
Ah kijk, dat verklaard. Thanks!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp