Soundbar voor in een appartement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ik zoek een?
Soundbar voor mijn LG CX 65 inch, icm een PS5 en Apple TV

Wat is je budget?
Liefst onder de €500 maar zou eventueel meer kunnen uitgeven als daarmee mijn setup meer future proof is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik vind de interne speakers van de LG CX erg slecht dus ben op zoek naar een soundbar die beter geluid geeft, vind het vooral belangrijk dat de dialoog in series goed te horen is en niet overstemd wordt door de andere geluiden. Dus liefst iets met een center channel.De soundbar zal vooral worden gebruikt voor series en voor gamen op de PS5

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en een soort van shortlist gemaakt.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Home cinema en audiosetsBose Smart Soundbar 300€ 351,24€ 351,24
1Home cinema en audiosetsBose Soundbar 700 Wit€ 699,-€ 699,-
1Home cinema en audiosetsDenon Home Sound Bar 550€ 574,-€ 574,-
1Home cinema en audiosetsJBL Bar 5.0 MultiBeam€ 366,56€ 366,56
1Home cinema en audiosetsLG DSN10YG€ 502,55€ 502,55
1Home cinema en audiosetsSamsung HW-Q70T€ 339,-€ 339,-
1Home cinema en audiosetsSonos Arc Wit€ 849,21€ 849,21
1Home cinema en audiosetsSonos Beam Wit€ 409,-€ 409,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.090,56

Ik heb in de Mediamarkt kunnen luisteren naar de Bose en de Sonos soundbars. Ik vond de Bose 300 Smart Soundbar beter klinken dan de Sonos Beam en ik vond de Sonos Arc beter klinken dan de Bose 700.
De overige soundbars in mijn lijstje heb ik helaas niet kunnen testen.
Sommigen hebben eArc en atmos wat een pré is aangezien een PS5 gebruik kan maken van eArc zodat ik LPCM kan gebruiken. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe belangrijk dit is en of je dit in de praktijk echt merkt, maar naar de toekomst toe zal het wel meer future proof zijn denk ik.

Welke vragen heb je hier nog over?
Daarnaast woon ik in een appartement dus ik wil geen subwoofer, denk dat de onderburen daar niet heel blij van zouden worden en heb er ook niet echt ruimte voor. Echter staan er op mijn lijstje wel twee soundbars die wel een subwoofer erbij hebben. Als ik die zou nemen zou ik dus de subwoofer niet gebruiken maar ik heb geen idee of die dan veel slechter klinken dan de all-in-one soundbars en of dit dus een goede optie is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:40
Ik heb de 55CX icm de Sonos Arc. Ik ben daar zeer content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:22

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Maak je niet druk over Atmos op een soundbar. Het blijft doe-alsof-atmos uit een paar speakers voor je. Je kunt daarvan geen echte atmos ervaring verwachten. eARC op je soundbar kan handig zijn als je een apparaat wilt aansluiten dat het ondersteunt, maar wederom, alle surroundformaten die ondersteunt worden blijven toch "doe alsof" Of je dus heel veel verschil gaat horen tussen Dolby Digital, Dolby Digital+, Dolby TrueHD of Dolby Atmos, betwijfel ik. Sterker nog, ik vraag me af of de meeste mensen überhaupt het verschil tussen die formaten horen, ook op dedicated speakers.

Een subwoofer kan prima in een flat. Ik heb de mijn nu 4 jaar en nog nooit klachten over gedreun gehad

Wat een soundbar vooral gaat doen is een stap vooruit geven vanaf tv-geluid, waaronder ook beter klinkende dialogen. Het zijn geen wonderboxen. Surround kan fijn klinken, maar als je het vergelijkt met speakers op de echte plaatsen blijft het behelpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator