Beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken voor muziek productie (FL-studio)
Vanwege de vele plug-ins en synthesizers loop ik (en de computer ook wel eens) vaak halverwege het project vast.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor het systeem is 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm zijn reeds aanwezig. Dus het gaat enkel om de desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het werken in een DAW (FL-Studio) blijkt veel (minimaal 16GB) werkgeheugen en een CPU met goede single threaded performance van belang te zijn.
Onderstaand een lijstje met de componenten waarvan ik denk dat ze geschikt zijn voor mijn build
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gelezen dat een Intel CPU de 'veilige keuze' is, omdat er nog wel eens plug-ins bestaan die niet zo lekker met AMD samenwerken, dus Intel lijkt mij het beste, al stond er ook bij dat het slechte 'imago' van AMD niet meer bij deze tijd hoort.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee die heb ik niet!
Ga je overklokken?
Heel misschien als ik mij er een keer goed in ga verdiepen, maar vooralsnog is dat niet de planning.
Maximum prestaties!
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of ik op het juiste pad zit qua componenten, of dat er wellicht tips of suggesties zijn die beter passen bij mijn wensen.
Het moet een systeem worden die tenminste de eerste 3 á 4 jaar voor een goede creatieve workflow kan zorgen!
Groet, Steef
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe systeem gebruiken voor muziek productie (FL-studio)
Vanwege de vele plug-ins en synthesizers loop ik (en de computer ook wel eens) vaak halverwege het project vast.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor het systeem is 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm zijn reeds aanwezig. Dus het gaat enkel om de desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het werken in een DAW (FL-Studio) blijkt veel (minimaal 16GB) werkgeheugen en een CPU met goede single threaded performance van belang te zijn.
Onderstaand een lijstje met de componenten waarvan ik denk dat ze geschikt zijn voor mijn build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 314,89 | € 314,89 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI | € 158,89 | € 158,89 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 216,15 | € 216,15 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,90 | € 129,90 |
| Totaal | € 1.104,23 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gelezen dat een Intel CPU de 'veilige keuze' is, omdat er nog wel eens plug-ins bestaan die niet zo lekker met AMD samenwerken, dus Intel lijkt mij het beste, al stond er ook bij dat het slechte 'imago' van AMD niet meer bij deze tijd hoort.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee die heb ik niet!
Ga je overklokken?
Heel misschien als ik mij er een keer goed in ga verdiepen, maar vooralsnog is dat niet de planning.
Maximum prestaties!
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of ik op het juiste pad zit qua componenten, of dat er wellicht tips of suggesties zijn die beter passen bij mijn wensen.
Het moet een systeem worden die tenminste de eerste 3 á 4 jaar voor een goede creatieve workflow kan zorgen!
Groet, Steef
/f/image/Y02dJ9gpYynCXebUpeAjiAq1.png?f=fotoalbum_large)