Sims 4 speelbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raiko1805
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-03 17:16
Hallo,

Ik heb een vraag over een laptop, het gaat om een Acer Swift 3

De specs van deze laptop zijn een AMD Ryzen 3500U 2.10 GHZ
En een AMD Radeon Vega 8 Graphics en 8 GB aan RAM.

Bij deze de vraag, is met dit systeem de Sims 4 makkelijk speelbaar?
Ik vraag dit puur omdat ik twijfel en ik eigenlijk niet weet wat goed is en wat minder goed is bij AMD stuff.
Dit is ook niet mijn laptop, dus heb geen zin in dat ik zomaar zeg dat het wel kan.

Weet dat alleen echt een beetje bij Intel en Nvidia D:

Dus als jullie mij wat bij kunnen leren mag ook altijd :)

Maar de hoofd vraag is of dit systeem de Sims 4 makkelijk aankan.

Ik hoop op een duidelijk antwoord :)

Alvast bedankt en de groetjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-05 12:57

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:11

Agent47

I always close my contracts.

Deze link gebruiken of canyourunit

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat vaak werkt is een gameplay video zoeken met vergelijkbare specs. Bijv. youtube -> "Sims 4 Vega 8" of "Sims 4 3500u". Ik kwam al direct een video tegen van iemand die het op een Ryzen 3200u (met ingebouwde Vega3) speelt, welke grafisch een stuk minder krachtig is maar de game zonder al te veel problemen lijkt te draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 04-06-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38
Google. 1 Minuut. Letterlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsFAnQ95fYbs1xGpSQrK--lQj5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D1yxP7UCVdEk0c77JgrEfSJB.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
* knip *

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 05-06-2021 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht dat je gelijk hebt dat Sims 4 goed zou draaien op modernere hardware; je screenshot laat wel zien dat het GPU-technisch lastig is/was op Windows XP (antiek) met een oude 1GB VRAM GPU.

Echter, niet elke IGP heeft tegenwoordig dedicated memory en/of elke laptop heeft voldoende RAM om een IGP te voorzien van voldoende shared memory.

In essentie: ja, Sims 4 is oud zat om op modernere apparaten te draaien. Nee, @Raiko1805 zal (meer) info over de huidige inrichting van de Vega 8 moeten geven om te valideren of er voldoende (shared) RAM is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raiko1805
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-03 17:16
Bedankt voor de snelle reacties, ik twijfelde namelijk gewoon heel erg, aangezien het wel om een laptop van iemand anders gaat.

En ja... ik heb Gegoogeld maar kwam er gewoon niet snel op een duidelijk antwoord uit. Die can you run it site had ik gezien. Maarja zo'n pc person ben ik nou ook weer niet dat ik weet hoeveel kracht een Gefore 6600 heeft in vergelijking met een Vega 8.

En die gameplay op yt is idd wel goede tip, zal ik volgende keer wel aan denken.

Ik moet het ook maar doen met de foto's die ik heb gekregen van de specificaties.

Wat ik nog wel weet is dat de laptop sowieso 8 GB ram heeft. Op taakbeheer staat bij het kopje 6 GB ram. Dus ik neem aan dat die Vega 8 dus 2 GB shared vram heeft? Of kan dat niet kloppen dan?

Edit: bij apparaat specificaties staat:
geïnstalleerd Ram-geheugen 8 GB (5,93 GB beschikbaar)

Wel bedankt voor alle nuttige en snelle reacties! :) Ik kan soms nog veel leren blijkt.

Ik moet het ook maar doen met de foto's die ik heb.

Wat ik nog wel kan ophalen is dat de laptop 8GB aan ram heeft. Op taakbeheer staat bij het kopje 'geheugen' 6 GB. Dus ik neem dan aan dat die laptop

[ Voor 4% gewijzigd door Raiko1805 op 04-06-2021 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38
@Ratemypoodotcom

Bedankt maar mijn stickerboekje is al vol.

@MAX3400

Ik heb een deel van de screenshot weggelaten, gaf misschien een beetje vertekend beeld. Ik heb gerekend met de specs die TS gaf. Bij "other" staat alleen wat de minimale eisen zijn van de game (Windows XP), de rest is gebaseerd op de specs van de laptop.
Ik heb per ongeluk gerekend met de verkeerde specs. Hierbij alsnog de goeie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLiC5pkGElqn2gFrv4Ev7XIA4hY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b2l92pPnoaQC4B0eBjY6YihT.png?f=user_large
Pagina: 1