Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merk58
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-06-2021
Hallo Allen,

Begin Februari ben ik begonnen aan mijn laatstejaars stage als Junior assistent accountant. ik zit nu in mijn laatste week van mijn stage en mijn begeleider heeft mij een baan aangeboden. Ik heb dit aanbod geaccepteerd. Dus vroeg hij mij wat ik per uur wil verdienen. Hij zei dat ik op internet moest kijken wat de passende uurloon is voor mij. Dus mijn vraag is wat verdient een beginnende Junior assistent accountant per uur? Ik ben 19 jaar en heb mijn MBO diploma Junior assistent accountant niveau 4 gehaald. Kan iemand mij vertellen wat ik per uur moet verdienen?? _/-\o_

Beste antwoord (via Merk58 op 04-06-2021 12:10)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 18:11

t_captain

Moderator General Chat
Volgens het internet lijkt 2000-2500 bruto per maand passend (obv voltijd = 40 uur per week = 174 uur per maand).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 18:11

t_captain

Moderator General Chat
Volgens het internet lijkt 2000-2500 bruto per maand passend (obv voltijd = 40 uur per week = 174 uur per maand).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 16:09
t_captain schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:44:
Met bijvoorbeeld deze informatie in gedachten kan je ook altijd vragen om een aanbod van jou begeleider. Dan kan je zien of zij misschien meer bieden dan je zelf had bedacht. Zo niet, dan kan je altijd nog zeggen wat je op internet hebt gevonden en daarmee een tegenbod doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:27
Ben zelf werkzaam op een accountantskantoor (voornamelijk op de salarisafdeling), denk dat @t_captain inderdaad een goede range noemt. Gezien MBO opleiding denk ik wel dat het bij de meeste kantoren dichter bij de 2000 als bij de 2500 zal liggen.

Overigens is het in de accountancy ook zo dat salarissen per kantoor fors kunnen verschillen. Ook is het per kantoor enorm verschillend hoe er gestuurd wordt op productieve uren. Bij sommige kantoren is dat eigenlijk het enige waar het om draait, dan kan je een 200 of 300 euro in de maand meer krijgen, maar vraag je dan wel af of dat de manier is waarop je wil werken. Persoonlijk heb ik liever iets minder salaris en de vrijheid om ook gewoon eens wat dingen te proberen die misschien niet gelijk tot omzet leiden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merk58
mmm dankjewel iedereen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Merk58
Dus een beginnende Junior assistent accountant (MBO) verdient minimaal 2000 per maand full time?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Merk58 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:21:
Dus een beginnende Junior assistent accountant (MBO) verdient minimaal 2000 per maand full time?
Nee, je verdient minimaal € 1.020,60 als 19-jarige of € 884,50 als je via BBL een baan hebt gekregen.

Daarnaast, en "uurloon" is ook niet alles; ook extra's als opleiding / vooruitzicht / vakantiegeld / winstdeling / etc kan je uitdrukken in "geld" of zien als "investering".

Dus allicht is het verder uitdiepen / bekijken van het geboden contact een stuk interessanter dan direct kijken wat er elke maand op de bankrekening gestort wordt.

[Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 04-06-2021 12:30]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou je met jou leeftijd en opleiding niet direct en alleen maar blindstaren op je salaris. Je moet echt nog een hoop leren en je hebt meer plezier in de verdere carrière van een jaar of 3-4 goede leerschool dan het beste salaris (het een sluit het ander niet uit overigens). Voor je het weet ben je een veredelde afvinker, daar zit je ook niet op te wachten. Ik heb junior assistent accountants gezien die moeite hadden met een goede financiële boeking (journaalpost) te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Merk58 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:39:
Hallo Allen,

Begin Februari ben ik begonnen aan mijn laatstejaars stage als Junior assistent accountant. ik zit nu in mijn laatste week van mijn stage en mijn begeleider heeft mij een baan aangeboden. Ik heb dit aanbod geaccepteerd. Dus vroeg hij mij wat ik per uur wil verdienen. Hij zei dat ik op internet moest kijken wat de passende uurloon is voor mij. Dus mijn vraag is wat verdient een beginnende Junior assistent accountant per uur? Ik ben 19 jaar en heb mijn MBO diploma Junior assistent accountant niveau 4 gehaald. Kan iemand mij vertellen wat ik per uur moet verdienen?? _/-\o_
Gefeliciteerd. Met jouw leeftijd, heb je mooi de tijd om in de praktijk te leren.
Staar je niet blind op beloning, maar wat je verder kunt leren binnen een bedrijf.
Je weet in elk geval wat hier wordt aangegeven door ervaringsdeskundige @DCV191283

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 02-06 11:40
Na mijn HBO-opleiding accountancy begonnen bij een big-4 kantoor in de controlepraktijk. Salaris lag (2016) toen op € 2.400 bruto. Dit leek wel aardig in lijn te liggen met studiegenoten bij andere big-4 kantoren. De overige (kleinere) kantoren zaten rond de € 2.250 geloof ik. Mensen met een MBO-diploma in de accountancy ken ik niet (en nemen wij ook niet aan) maar ik denk dat € 2.000-€ 2.250 wel passend is .

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Uurloon? Super als je dat af kunt spreken in plaats van een maandsalaris. Want de werkweken zullen lang zijn ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
Roenie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:04:
Uurloon? Super als je dat af kunt spreken in plaats van een maandsalaris. Want de werkweken zullen lang zijn ;)
Uurloon betekent nog niet dat je overwerk betaald krijgt. Je maandloon is immers ook op basis van een bepaald aantal uren.

@Merk58 Allereerst gefeliciteerd. Wat betreft je salaris zijn er al wat richtingen gegeven. Je zegt alleen niet hoe groot het bedrijf is waar je gaat werken. Tussen kleine bedrijfjes en grote multinationals/big4 kantoren kan best eens een groot verschil in salaris zitten (en verwachtingen ;))

Anoniem: 567735

cryptapix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:42:
Tussen kleine bedrijfjes en grote multinationals/big4 kantoren kan best eens een groot verschil in salaris zitten (en verwachtingen ;))
Met MBO4 heb je toch niet zoveel te zoeken bij een big4-kantoor? Voor dit soort functies moet ik vaak denken aan de Janse Bagge Bend:
De perspektieve veur de toekoms die zeen nul komma nul
Salaris zou ik zeer ondergeschikt achten aan de verdere scholing die je de komende jaren volgen kunt, want voor je het weet ben je weg-geautomatiseerd.

Ik heb gezien hoe het bij een vorige werkgever ging: de consultants (HBO en WO) konden we niet genoeg vinden, en voor de ondersteuners op MBO-niveau was niet genoeg werk: gegevens werden steeds gestructureerder aangeleverd, of waren complexer en hadden meer achtergrondkennis nodig die zij gewoon niet hadden.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Met MBO4 heb je toch niet zoveel te zoeken bij een big4-kantoor? Voor dit soort functies moet ik vaak denken aan de Janse Bagge Bend:

[...]
Waarschijnlijk niet, maar er zit ook nog veel tussen kleine bedrijfjes en multinationals/big4 ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
cryptapix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:42:
[...]

Uurloon betekent nog niet dat je overwerk betaald krijgt. Je maandloon is immers ook op basis van een bepaald aantal uren...
Kennelijk had ik meer smileys moeten gebruiken ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee