Inbouwoven bevestigen aan greeplijst (?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
BOSCH heeft helaas geen oplossing voor me, dus ik moet gaan tweaken.

De inbouwoven kan ik rechts in de corpus schroeven, maar links niet vanwege de alu greeplijst.
Ik heb zitten twijfelen om wellicht wat draad te tappen en dan een boutje erin te doen, maar het gat (en inbouwtekening) benadrukken dat de schroef onder een hoek moet worden geplaatst. Van binnen naar buiten toe als het ware.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meMTrsiUh8cfK0i7Oqu6Fh6hD1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5by2oztcWWg8sR3zq3nXQGr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJxsUl-lXctJGGyXVcHvlub7Oq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGnG6Ja1TIiQwDoNm2r4Q08V.jpg?f=fotoalbum_large

Is nu mijn enige optie nog een stukje uit de lijst zagen, en dan “dieper” alsnog te schroeven? Ik ben bang dat je dat gaat zien.

Of is er iets te fixen met bijv een hoekprofiel aan de binnenkant van de kast en dan een klein zelftappertje bijv? (Dan moet evengoed een stuk van de lijst)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Beste antwoord (via paQ op 04-06-2021 13:47)

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 16:20
De lijst is niet massief neem ik aan, maar gewoon plaat 1mm dik? Ik zou er een 2,5 / 3mm gaatje in boren en dan een 4mm parker erin draaien. Kan ook onder een hoek. Het hoeft niet veel te houden, alleen om het kantelen van de oven tegen te houden als de deur open gaat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• ps4mm
De lijst is niet massief neem ik aan, maar gewoon plaat 1mm dik? Ik zou er een 2,5 / 3mm gaatje in boren en dan een 4mm parker erin draaien. Kan ook onder een hoek. Het hoeft niet veel te houden, alleen om het kantelen van de oven tegen te houden als de deur open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 11:52

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Wat zit er achter die lijst?

[ Voor 3% gewijzigd door deWit op 04-06-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 13:20
ps4mm schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:29:
Dit dus. Een goede parker gaat zo door het alu heen. Enne, gezien je perikelen. Had je niet beter incl. montage kunnen kopen? ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ps4mm
Of even centerponsen en dan een zelftapper erin, hoef je niet voor te boren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 12:30
Het schuin schroeven zal bedoeld zijn voor de stevigheid, je hebt zowel meer grip in plaatmateriaal als een betere krachtverdeling door schuin te schroeven. Als je in dat aluminium sterkte hebt door recht te boren, zal dat imho geen enkel probleem zijn.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Ik heb een gaatje 1 mm diep in de kopse kant van de lijst geboord en een kort zelftappertje erin gedraaid met een schroevendraaiertje.
Zit prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Dit dus. Een goede parker gaat zo door het alu heen. Enne, gezien je perikelen. Had je niet beter incl. montage kunnen kopen? ;)
Sja naja. Dat zijn van die achteraf dingen.
Zag dit ook niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Señor Sjon schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Dan betaal je extra voor iets wat zij ook niet op gaan lossen. Die jongens hebben echt geen spullen bij zich om dit te doen en houden het dan gewoon op 1 schroefje. Beter dat je het zo zelf oplost, zit het meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:59
Er zijn half ronde latjes verkrijgbaar bij een keuken zaak.
Zal wel besteld moeten worden, die plak je vast met evt kit of er zijn merken die dubbelzijdig tape er aan aan doen. Latjes zijn in alu kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ouwefreaker schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:13:
Er zijn half ronde latjes verkrijgbaar bij een keuken zaak.
Zal wel besteld moeten worden, die plak je vast met evt kit of er zijn merken die dubbelzijdig tape er aan aan doen. Latjes zijn in alu kleur.
Die zijn meegeleverd 8)7

Hmmm kweet niet of ik dat nou zo mooi vind eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:06
Gewoon zo laten? Onze oven zit ook met 1 schroef op corpus vast en bij de andere kan zit een C-stijl.
Miele heeft dit ook goedgekeurd gegeven de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:59
paQ schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:48:
[...]

Die zijn meegeleverd 8)7

Hmmm kweet niet of ik dat nou zo mooi vind eigenlijk
Als de oven aan de andere zijde vast staat gaat het meestal wel, maar het wordt wel iritant als de oven er steeds schuin in staat, door deur te openen en rekken in en uit schuiven.
Hou die latjes en kijk het even aan, en tja , mooi, ieder zijn beeld.
Een schroef door je greeplijst wat hierboven als optie gegeven wordt moet je zeker niet doen, daar heeft het alu niet de geschikte dikte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ouwefreaker schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:59:
[...]

Als de oven aan de andere zijde vast staat gaat het meestal wel, maar het wordt wel iritant als de oven er steeds schuin in staat, door deur te openen en rekken in en uit schuiven.
Hou die latjes en kijk het even aan, en tja , mooi, ieder zijn beeld.
Een schroef door je greeplijst wat hierboven als optie gegeven wordt moet je zeker niet doen, daar heeft het alu niet de geschikte dikte voor.
Oh maar zo zit het nu hoor :) schroefje zit in de kopse kant van de lijst en je ziet er helemaal niks van. Ook niet van opzij. Aluminium was massief of dik zat.

Pagina: 1