Losse tvout.....

Pagina: 1
Acties:

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 10:05
Gister bevond ik mijzelf door een toevallige toevalligheid ineens tussen allerlij vreemde glazen vitrines van de kijkshop....

Nou stond daar een soort van losse TV-kast van trust ( :r )

Het princiepe van die kastje was dat je hem tussen je VGA kaart en je Monitor aansloot... daarna was het mogelijk om BV je TV of een videorecorder aan dat kastje aan te sluiten.....

Is iemand hier bekend mee?

Is het iets of kan ik beter mijn 2 videokaarten uit mijn computer slopen en een dualhead met TVout gaan halen? (ik heb verder geen sloten meer vrij voor een eventuele tvoutkaart, als die al bestaan....)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
ik heb er een review over gelezen in computer totaal dacht ik.. die hadden het erover dat de beeldkwaliteit van je monitor stukken naar beneden gaat bij dat apparaat

• Nietzman
hier gaat het om

Dit koste iets van 80 piek geloofik.... maar er komt ook een televiewer 1600 uit binnenkort, schijnt meer geschikt te zijn voor DVD.... maar toch vertrouw ik trust niet helemaal....

Verwijderd

Éen vriend van mij, heeft zo'n ding. Werkt perfect als je divx wilt kijken. Maar je gewone desktop ziet er niet uit. Maar dat is ook het geval met een tv-out.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:12

Asphyxion

I am, therefor I think

Volgens mij heb je verkeerd gekeken. Dat ding kost iets van Fl 199,-. Dan kun je bijna beter een Matrox videokaart voor kopen!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 07:57
een trust televiewer.....ik heb zo een ding...werkt prima bij mij....ik gebruik hem alleen omdat er op mijn laptop geen TV Out zat en dit de goedkoopste manier is om toch films te kunnen kijken via de laptop.....

dus ik moet zeggen dat ik er best tevreden mee ben...kosten wel 200 piek inderdaad...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Nietzman
Op vrijdag 17 augustus 2001 14:44 schreef Asphyxion het volgende:
Volgens mij heb je verkeerd gekeken. Dat ding kost iets van Fl 199,-. Dan kun je bijna beter een Matrox videokaart voor kopen!
HM... dan denk ik eerder dattie verkeerd geprijsd was....
Laatst hadden ze daar ook al eens een Digicam met 1300 megapixel... :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hehe voor 80 piek zou ik er wel 1 gaan halen, maar 200 piek is me toch iets te duur. Het lijkt me trouwens toch wel een heel handig ding, kan je dus gewoon aan elke pc hangen...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ik heb er zelf ook 1 aangeschaft en moet zeggen dat de beeldkwaliteit van je monitor idd iets minder word..

ik heb een radeon en heb nu weer geforce beeld :P ( ja ik had hiervoor een geforce dus weet wat ik zeg :) )

het beeld op m'n tv flikkert wel onwijs als er lichtflitsen in een film zijn ( erg irritant ) op 800*600@75 Hz

maar de voordelen zijn..

-via svideo en composiet 2 tv's tegelijk aan kunnen sluiten

-je monitor springt niet uit als je beeld op tv wilt

-zoom functie, met een beetje pielen kun je je divx fullscreen op tv krijgen :7

-geen Macrovision ellende dus kan ook gewoon naar je vcr om op te nemen

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 17:08 schreef Flamez het volgende:
ik heb er zelf ook 1 aangeschaft en moet zeggen dat de beeldkwaliteit van je monitor idd iets minder word..
Ik heb ook zo'n kastje en ben er zwaar tevreden over.

Als de kwaliteit van je monitor iets minder wordt komt dat uiteraard door die extra aftakking van VGA signaal. Je zou natuurlijk alleen dat kastje er tussen kunnen zetten als je hem daadwerkelijk gebruikt.

Het ding kan meerdere resoluties aan, zomen, beeld verschuiven etc. etc. Ik heb nog geen video kaart gezien die een tv-out van dezelfde kwaliteit dus ik had die 200 piek er wel voor over.

Verwijderd

M'n pa heb ook zo'n geval.. ook van Trust maar ander type.
Werkt goed, DivX op TV ziet er goed uit :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=9]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

een vriend van me heeft ook zo'n ding de kwaliteit op de TV is goed maar van het beeldscherm gaat echt achteruit je kijkt je er scheel op als je er een halve dag naar zit te kijken
Pagina: 1