Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 21:23
Hi all,

Sinds een paar dagen heb ik ineens twee donkere balken in het beeld van mijn tv. Het is niet volledig zwart, maar wel duidelijk zichtbaar. Twee horizontale strepen van een centimeter of 10 hoog, over de gehele breedte. Deze zijn zichtbaar bij alle beeldbronnen.

Ik heb de software geüpdatet en met de beeldinstellingen geprobeerd er wat aan te doen. Helaas zonder resultaat. Is mijn tv stervende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiummaster
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-05 10:39
Ik had zelf verticale strepen in mijn Philips 70PUS6504. Ik had platteTV een mail gestuurd voor garantie en toen hadden ze een week later gratis een monteur langs laten komen om een nieuw paneel te installeren.

Het kan zijn dat het aan een kabel ligt die een beetje los zit maar als je nog garantie hebt zou ik je probleem even mailen naar waar hij gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 21:06

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kan het zijn dat een ledstrip in de televisie het begeven heeft? De verlichting van dit soort televisies gebeurt door een aantal ledstrips die meestal horizontaal georiënteerd zijn. Als zo'n ledstrip het begeeft dan leidt dat tot een onverlichte balk.

Defecte ledstrips zijn in beginsel te repareren, maar om zo'n reparatie rendabel te maken is zelf gaan sleutelen zowat de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Osiummaster schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:07:
Ik had zelf verticale strepen in mijn Philips 70PUS6504. Ik had platteTV een mail gestuurd voor garantie en toen hadden ze een week later gratis een monteur langs laten komen om een nieuw paneel te installeren.

Het kan zijn dat het aan een kabel ligt die een beetje los zit maar als je nog garantie hebt zou ik je probleem even mailen naar waar hij gekocht is.
De tv is 4 jaar oud, dus helaas geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
dmantione schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:18:
Kan het zijn dat een ledstrip in de televisie het begeven heeft? De verlichting van dit soort televisies gebeurt door een aantal ledstrips die meestal horizontaal georiënteerd zijn. Als zo'n ledstrip het begeeft dan leidt dat tot een onverlichte balk.

Defecte ledstrips zijn in beginsel te repareren, maar om zo'n reparatie rendabel te maken is zelf gaan sleutelen zowat de enige optie.
Zou kunnen dat dat het issue is. Heb nu 2 balken, de ene een stuk dikker dan de andere. Zelf sleutelen aan het scherm is voor mij geen optie. Denk dat ik maar een nieuwe tv ga kopen. Misschien een goede EK aanbieding 😁