Ads traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hi,

Ik heb de ads hier nog niet weggefilterd, maar het wordt wel heel erg aantrekkelijk om hier een filter op aan te maken door de manier waarop het op dit moment werkt. Als de frontpage openstaat duurt het een paar seconden voordat er een *enorme* banner verschijnt (serieus zowat een derde van het scherm). Dan verspringt de hele pagina dus opeens. Bloedirritant, vooral als je net ergens op wilt klikken; kom je opeens in een ander artikel of sectie uit.

Gaat dat nog geoptimaliseerd worden of blijft dat permanent zo vervelend werken? :) (Dan weet ik wat me te doen staat :P) Een cache bij het serveren van dezelfde banner zou ook geen kwaad kunnen imho.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We zijn onlangs intern met een werkgroep gestart om te kijken naar mogelijkheden om deze zogenaamde layout-shift op te lossen of zoveel mogelijk te beperken, bijvoorbeeld door op bepaalde pagina's ruimte te reserveren. Het feit dat we diverse uitlopende formaten ondersteunen voor de topbannerpositie maakt dat geen eenvoudig vraagstuk; altijd ruimte reserveren voor het grootst mogelijke formaat (970x250) is natuurlijk ook niet wenselijk.

Aan de andere kant zijn we ook aan het kijken naar andere manieren van banners serveren, voornamelijk vanwege de tracking bij Google's adserver, maar mogelijk valt hier ook winst te boeken qua performance.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:10

Nemesizz

Untouchable

Heb precies hetzelfde, vooral bij het Vraag&Aanbod deel is het erg (frontpage heb ik er niet zo'n last van).

Je klikt het V&A deel aan, je weet eigenlijk al dat die dat vervelende 'trucje' doet dat de pagina verspringt, en dan wil je net een categorie aanklikken, springt de pagina naar benenden en klik je op iets anders... of vervelender op de advertentie zelf.

Daarnaast, kun je de meeste ads wel wegklikken, maar laatste paar dagen heb ik de hele pagina vol met die gigantische (en vervelend geanimeerde) Rode Kruis reclames die je niet eens weg kan klikken (komen zowel bovenaan de pagina als aan de zijkant, vaak tegelijk, en constante animaties is erg vervelend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb nog liever dat de hele pagina pas getoond wordt als de banner is geladen, dan dat bloedirritante verspringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mastermind schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:49:
Ik heb nog liever dat de hele pagina pas getoond wordt als de banner is geladen, dan dat bloedirritante verspringen.
Als het tonen van de content meerdere seconden op zich laat wachten dan haken veel bezoekers af.

We gaan voor mobile waarschijnlijk gewoon bovenin ruimte reserveren en in-house promoties tonen als er geen banner wordt geserveerd. Voor desktop zitten we nog te kijken wat de mogelijkheden zijn (gedeelte ruimte reserveren, ruimte reserveren afhankelijk van verkochte impressies per formaat, vaste formaten per soort pagina etc.). Daar is de mix van formaten waarbij de grootste ook meteen echt groot is (970x250), maar ook erg veel gevraagd, best een uitdaging.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ok.
Een andere optie is misschien de formaten ads niet random tonen maar met behulp van een formule, zodat je alvast ruimte kunt reserveren ter grootte van de type ad die aan de beurt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mastermind schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:17:
Ok.
Een andere optie is misschien de formaten ads niet random tonen maar met behulp van een formule, zodat je alvast ruimte kunt reserveren ter grootte van de type ad die aan de beurt is?
Daar heeft het door ons gebruikte advertentieplatform geen mogelijkheden voor; het is voor ons op geen enkele manier te voorspellen wat voor soort banner er geserveerd gaat worden. We kunnen alleen sturen door zelf de gewenste formaten te specificeren per pageview.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ok, dan een ander idee:
Maak een entiteit adbuffer aan waarin een buffer voor geserveerde ads opgeslagen wordt.
Deze bestaat uit id, adcontent, formaat en andere relevante velden.
Als er een pageview is, dan wordt de content niet in de top-div geinjecteerd, maar geserialiseerd en als record in de adbuffer geinsert, samen met het formaat van de ad.
De content die in plaats daarvan in de div geinjecteerd wordt is de oudste record in de adbuffer, waarin ook het formaat bekend is. Zo kun je dus alvast een div klaarzetten met het juiste formaat, waarin je de adcontent injecteert.
Na het weergeven van de ad kan de record met de ad verwijderd worden uit de adbuffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Mastermind dan kan je dus niet meer (contextueel) targetten.

Intentionally left blank

Pagina: 1