Webwinkel geeft niet thuis bij problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:00
Lang verhaal, maar dan ben ik hopelijk compleet :)

Op 23 mei heb ik het contactformulier ingevuld om informatie in te winnen over hun product, de volgende dag had ik een reactie, dus de klantenservice leek ok te zijn.

Op 24 mei heb ik een bestelling geplaatst en vooraf betaald met IDEAL. Omdat ik de webshop (afgezien van eerdere klantenservice contact) niet kende heb ik nog op trustpilot gekeken waar die een score had van 4.4, met een hele hoop positieve reacties dus het leek ok te zijn.

Toen ik op 28 mei het pakket ontving (wat al een verdacht stuk kleiner was dan verwacht), bleek dat de helft van m'n bestelling ontbrak. Ik had 2x 2 units besteld, maar er zat maar 2x1 unit in, ondanks dat volgens de pakbon alles erin zou moeten zitten. Ik heb een foto van het pakket gemaakt en meteen het klachtenformulier op hun website ingevuld (inclusief de foto) om dat te melden.
Vervolgens toch maar vast gecheckt of hetgeen ik wel ontvangen had ok was, maar dat bleek helaas niet zo te zijn.

Op dat moment stond nog op hun site dat je een e-mail moest sturen naar een specifiek e-mailadres om het retouradres op te vragen, dus dat heb ik gedaan. Met een verwijzing naar het eerdere contactformulier over de melding van de incomplete levering. De dagen daarna volop reclame ontvangen, maar geen reactie met een retouradres. De reclame werd overigens gemaild vanaf hetzelfde adres als aangegeven stond voor de retourmelding, dus aan m'n spamfilter ligt het niet. Op 2 juni heb ik nogmaals gemaild, geen reactie. Vandaag op 4 juni nogmaals een reminder verstuurd.

Overigens hebben ze volgens hun website een klantenservice die 7 dagen per week bereikbaar is en binnen 24 uur zou reageren.

Vandaag nogmaals de site afgespeurd naar een telefoonnummer of retour adres, niets te vinden.
Ondertussen staat er in de algemene voorwaardes dat je het contactformulier in moet vullen voor de retourmelding en binnen 14 dagen het product retour moet sturen. - Uiteraard zonder daarbij aan te geven waarheen.
Heb het formulier nogmaals ingevuld (daarbij ook aangegeven dat de helft van het product ontbrak).

Ondertussen ook weer een facebook account aangemaakt en daar een openbaar bericht verstuurd en op trustpilot een negatieve review achter gelaten. Op facebook staat er elke dag trouw een post, dus het blijkt echt nog een actief bedrijf te zijn.

Heeft iemand nog tips over hoe ik hiermee om kan gaan?
Het gaat om een bedrag van zo'n 136 euro, dus is toch zonde om het maar te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Dan zit er weinig anders op als via KvK adres achterhalen en via aangetekende brief ze ingebreken stellen. En via die weg de juridische molen in te zetten.
En via de rechter je gelijk halen.

Of je moet zin hebben in boos@bnnvara.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
Je kan toch ook aangifte van oplichting doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
fastedje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:21:
Je kan toch ook aangifte van oplichting doen?
Nee want voor oplichting moest de webshop van begin de wil hebben gehad nooit te leveren. En daar ziet het niet naar uit. En dat zal jij moeten bewijzen. Het niet reageren op bericht betekent niet direct een oplichter. En met zulke termen moet je voorzichtig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:41
Overigens wil ik je erop wijzen dat het gezien dit om een incomplete levering gaat, dat er nog geen termijn gaat lopen voor wbt garantie, of bedenktijd e.d. Dat gaat pas lopen bij complete levering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:38
Als ze moeilijk gaan doen als je contact hebt omdat zij stellen wel compleet te hebben geleverd kun je het gewicht van het pakket misschien ook even screenshotten. Die zal wel te licht zijn als de halve bestelling mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:48

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

JipJapGoedje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:36:
Als ze moeilijk gaan doen als je contact hebt omdat zij stellen wel compleet te hebben geleverd kun je het gewicht van het pakket misschien ook even screenshotten. Die zal wel te licht zijn als de halve bestelling mist.
Inderdaad, doormiddel van gewicht kan je gemakkelijk aantonen dat er iets niet goed gaat. Als je de tracking van de vervoerder hebt kan de vervoerder je hier meer over vertellen indien de pakbon niets zegt over het gewicht.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Niet dat de regels erdoor zouden moeten veranderen maar betreft dit een Nederlandse shop? En indien zo, is er sprake van dropshipping?

Ik vind het namelijk vreemd dat er enkel communicatie mogelijk zou zijn via een mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:36
Okee,

Heb je naar de algemene voorwaarden gekeken? Indien dat het geval is, zijn ze consistent met de voorwaarden voor webwinkels zoals opgesteld door ondermeer de Consumentenbond? Indien dat het geval is, dan hoort er contactinformatie in de AV te staan. Probeer het daar eens.

Is deze webwinkel aangesloten bij een keurmerk, zoals Thuiswinkel.org? Indien dat het geval is, kun je je eveneens bij hen melden.

Weten we trouwens zeker dat het om een Nederlandse webwinkel gaat?

Je kunt ook een ingebrekestelling naar info@webwinkel.tld sturen, met een duidelijke omschrijving van de situatie.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 17:00
Op dat eerste contactformulier reageerden ze wel snel. Ondanks dat het er niet voor bedoeld is, zou ik daar ook eens een vraag stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:00
Sir_Lion schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:46:
Overigens wil ik je erop wijzen dat het gezien dit om een incomplete levering gaat, dat er nog geen termijn gaat lopen voor wbt garantie, of bedenktijd e.d. Dat gaat pas lopen bij complete levering.
Goed om te weten dat die 14 dagen termijn dan in ieder geval nog niet is gaan lopen.
Het gaat om een Nederlandse webshop, volgens de KVK zitten ze in Nijverdal, op het from adres van DHL stond een adres in Goes.

Dit is wat er in de algemene voorwaardes staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLYsTUvQZ3migCoVRGKVUGwL5Jc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNVtiGFBBK5AIpflnJwglKU9.png?f=fotoalbum_large

Toen ik daar overigens vorige week keek stond dat je moest mailen naar hello@webshop.nl, voor het retour adres. Wat ik toen dus gedaan heb. Webform dus nu ook weer ingevoerd. Echter heb ik op dag 1 dat webform ook al gebruikt om te melden dat de helft ontbrak en dat resulteerde ook niet in feedback.

Volgens de KVK is het een 1 persoons bedrijf Ik weet niet zeker of het om dropshipping gaat. Dit is wat ze zeiden in een e-mail communicatie toen ik voor m'n bestelling via het webform informatie vroeg over het product zelf "Onze leverancier zit in Nederland, vanuit hier worden de sokken ook verzonden waardoor je dit binnen 1 werkdag binnen zal krijgen." De verpakking lijkt te suggereren dat het uit Nederland komt, maar of het ook echt hier gemaakt wordt is me niet 100% zeker. Maakt me in dit geval ook gewoon niet uit, want ik wil het retour sturen naar het NL adres.

Ik had hem inderdaad ook al gewogen, op de pakbon staat 800 gram, onze keukenweegschaal maakt er max 465 gram van. Overigens zie je aan de verpakking ook heel duidelijk dat de volledige inhoud hier nooit ingepast had. Dus dat ze initieel gezien in gebreke waren is echt heel duidelijk.

Weet niet of het wat toevoegt, maar ze staan ook als winkel op bol.com. Echter was het goedkoper via hun eigen site, dus vandaar dat ik daar besteld had.
Dus ja, nu echt spijt dat ik zo stom was om vooraf al te betalen :(

Kan niet echt een keurmerk vinden inderdaad, terwijl ik ernaar aan het zoeken ben, kom ik wel een internationale site tegen, met een NL adres in Goes en een mobiel telefoonnummer.
Helaas... het telefoonnummer is niet in gebruik |:(

Op het openbare bericht op FB geen reactie gehad, blijkbaar worden ook alleen maar de positieve openbare berichten getoond? Nu nog maar een private message er achter aan.

Ondertussen zowaar een reactie op m'n mail gehad, maar nog steeds geen retour adres... Eerst vragen over wat er ontbrak en of het product niet beschadigd/gebruikt was. Helaas nog steeds geen retour adres.

edit: nu ook eindelijk de retourlink ontvangen en het pakket terug kunnen sturen. Na herhaaldelijk aandringen nog steeds geen bevestiging ontvangen dat het volledige bedrag gecrediteerd wordt, dus nog even duimen of dat goed komt.

Het heeft maar 3 weken geduurd, maar ik ben van het product af en ik heb m'n geld terug.
Lesson learned: nooit ergens bestellen zonder keurmerk, telefoonnummer en retouradres als er ook maar enige kans is dat het product retour moet.

[ Voor 13% gewijzigd door Amandess op 10-06-2021 19:22 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
De verkoper zou de gewichten van zijn producten moeten weten, die kun je vaak zelf ook vinden op amazon als het product ook daar te koop is. Ook de afmetingen staan daar bij.

Op basis van de afmetingen en gewicht die PostNL heeft gescand, zou je kunnen 'bewijzen' dat er te weinig verzonden is.

Als dat wat je ontvangen hebt gelijk is aan wat PostNL heeft gewogen en gescand, dan is er in ieder geval in de tussentijd niets uitgevallen.

Veel webshops zijn zelfstandigen, sommige via dropshipping, anderen hebben fulfilment uitbesteed. Daardoor kan afzender adres anders zijn dan KvK adres. Hoeft dus niet per se verdacht te zijn.

Meteen terugsturen zou niet mijn eerste gedachte zijn, vragen wanneer de rest komt misschien wel. Maar dat is de keuze van de consument. In principe liggen de kosten van retourzenden bij de consument.

Gelukkig is het goedgekomen, maar bij kleine webshops is snel reageren op problemen soms wel een dingetje. Aan de andere kant... als het geen BV is, zijn ze prive aansprakelijk.

undefined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

@Amandess keurmerken zijn ook geen heilige graal hoor. Maar het is wel gooed om shady zaken te vermijden uiteraard. Tweakers PW met shop reviews is voor mij altijd een goed uitgangspunt bijvoorbeeld :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1