Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonnafrass
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-10-2022
Mijn vraag

Ik vroeg me af of er tweakers zijn die werkzaam zijn in de databranche bij een sportvereniging.

Ik wil dolgraag data analist bij een voetbalclub worden en vroeg me af of mensen hier hun ervaringen overdat carrièrepad willen delen

[ Voor 3% gewijzigd door tonnafrass op 03-06-2021 23:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:03

g0tanks

Moderator CSA
Wat doet een data analist bij een voetbalclub en waarom spreekt het jou zo aan?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonnafrass
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-10-2022
g0tanks schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:54:
Wat doet een data analist bij een voetbalclub en waarom spreekt het jou zo aan?
Een data analist bij een voetbalclub houd zich bezig met de data die je uit een voetbalwedstrijd kan halen. dat is een hele hoop informatie als je erbij nadenkt.

Mij lijkt het gaaf om bij een voetbalclub te werken. En ik zit erover natedenken om de verwante masters opleiding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:15
tonnafrass schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:48:
Mijn vraag

Ik vroeg me af of er tweakers zijn die werkzaam zijn in de databranche bij een sportvereniging.

Ik wil dolgraag data analist bij een voetbalclub worden en vroeg me af of mensen hier hun ervaringen overdat carrièrepad willen delen
woon je in de buurt van een BVO
de meeste staan er wel voor open om daar een keer een dagje mee te lopen hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:03

g0tanks

Moderator CSA
Ik snap dat je nog bezig bent met verdiepen, maar je antwoorden zijn tot nu toe vrij oppervlakkig ('een data analist werkt met data' en 'werken voor een voetbalclub is gaaf'). Als je beter voor jezelf kunt verwoorden wat een voetbal data analist doet en waarom werken voor een voetbalclub aantrekkelijk is, ga je veel meer uit een potentiëel gesprek halen.

Dus wat doet een voetbal data analist concreet? Welke kansen liggen er of denk jij te zien?

Hoe verschilt een voetbalclub van andere 'datagedreven' werkgevers? Waarom is dat aantrekkelijk?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:54
Carrièrepad is denk ik heel simpel, word data analist en stop daar al je energie in en zorg dat je dat leuk vind. Een voetbalclub is een (tijdelijke) werkgever, Data analist is normaliter je beroep je gehele carrière.

Hou ondertussen de banen van een data analist binnen de sport bij en verdiep je in de skills die er voor nodig zijn (wat houdt je tegen om uit pure interesse bij een club langs te gaan?). Dan ben je er klaar voor als je op sollicitatie gaat.

Voetbal je zelf?. Wat houdt je tegen om bijv. bij je eigen voetbalclub iets op te zetten? Koop op een chinese website wat trackers, installeer wat camera's en ga aan de slag. Kijk niet naar welke data je niet kunt verzamelen met je budget, maar welke data je WEL kunt verzamelen. Wie weet groei je wel van FC alleballenmis -> Ijselmeervogels -> FC Dordrecht door naar de eredivisie door dat ene projectje.

Het zullen vooral kosten zijn, maar dit soort eigen initiatief projecten geven je tijdens je studie en helemaal tijdens het solliciteren die 'edge' waarom ze voor jou zullen kiezen
Pagina: 1