Verliezen van het internet op een bepaalde website.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-03-2022
Tweakers,

Ik zit hier met een raadsel. Mijn internet is erg goed heb er nauwelijks last van behalve als ik een bepaalde website betreed. Chess.com is de enigste website waar ik problemen mee heb. Andere games op het internet of via Steam/Origin gaan 100% goed.

Mijn probleem is dat ik in 10 minuten tijd meerdere malen van mijn internet gegooid wordt. En dat maakt het zo verwarrend voor mij. Het is niet zo dat ik een ingame error krijg , maar dat het symbooltje ''Internettoegang'' letterlijk en figuurlijk verandert in '' geen verbinding/dns error.

Het kan toch niet waar zijn dat een website er voor zorgt dat je internet disconnect van de computer?

Mijn pc is geheel up-to-date
Heb mijn router/modem gereset
Zowel via de wifi als bedraad
Heb een goede download/upload snelheid
Er is verder niemand behalve ik die gebruik maakt van het internet
Cookies en cache verwijdert

Ik word hier een beetje moedeloos van. Hopelijk is er iemand die mij nog tips kan geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-10 01:38
Gebruik je toevallig een vpn verbinding? Misschien dat die specifieke website dat niet zo fijn vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuphlos
Aari schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:23:
Gebruik je toevallig een vpn verbinding? Misschien dat die specifieke website dat niet zo fijn vind.
Dankje wel voor je bericht. Ik gebruik geen vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
Ok, duidelijk. Dat was het eerste dat ff snel te binnen schoot.

Succes met het zoeken naar een oplossing.

Mocht me nog iets te binnen schieten dan laat ik het je weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke browser gebruik je?
Kijk eens in de netwerktab als je die browser bezoekt wat het ding allemaal binnenhaalt? Ik kan me zo voorstellen als die site tig connecties probeert te maken naar iets, dat het je modem/router ophangt door teveel requests. Een soort DDOS aanval op je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
Aari schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:27:
Ok, duidelijk. Dat was het eerste dat ff snel te binnen schoot.

Succes met het zoeken naar een oplossing.

Mocht me nog iets te binnen schieten dan laat ik het je weten.
Heel erg bedankt voor het meedenken.
TERW_DAN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:28:
Welke browser gebruik je?
Kijk eens in de netwerktab als je die browser bezoekt wat het ding allemaal binnenhaalt? Ik kan me zo voorstellen als die site tig connecties probeert te maken naar iets, dat het je modem/router ophangt door teveel requests. Een soort DDOS aanval op je eigen netwerk.
Klinkt logisch. Waar vind dik de netwerktab met de informatie waar de website eventueel connecties mee maakt? Ik gebruik Google Chrome en heb al geprobeerd om met Firefox de website te bezoeken , maar ook daar hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Tuphlos op 03-06-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tuphlos schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:08:
...
Ik word hier een beetje moedeloos van. Hopelijk is er iemand die mij nog tips kan geven.
Je bent niet de enige: https://speedify.com/blog...ection-avoid-disconnects/

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuphlos schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:36:

Klinkt logisch. Waar vind dik de netwerktab met de informatie waar de website eventueel connecties mee maakt? Ik gebruik Google Chrome en heb al geprobeerd om met Firefox de website te bezoeken , maar ook daar hetzelfde probleem.
CTRL + SHIFT + I voor de devtools, daar naar de netwerktab en dan die pagina laden. Dan zie je vanzelf wat die daar allemaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
Dankje wel voor je bericht. Ik heb het gelezen en heb alles gedaan op die website behalve speedify. Het is gratis tot 2 GB en ik heb geen flauw idee hoeveel mb die website verbruikt. Het lijkt me dat het schaken op een website niet zoveel verbruikt? Dus dat zou ik eventueel kunnen proberen.
TERW_DAN schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 00:02:
[...]

CTRL + SHIFT + I voor de devtools, daar naar de netwerktab en dan die pagina laden. Dan zie je vanzelf wat die daar allemaal doet.
Ik zal het eens bekijken wanneer ik daar de tijd voor heb. En dan post ik wat ik gevonden heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
Kun je screenshot plaatsen als het mis gaat? Weet je zeker dat het het windows icoontje is?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

lijkt me gewoon een issue van die website?

wat gebeurt er als je via cmd een uurtje pingt naar chess.com?

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
laurens0619 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 07:56:
Kun je screenshot plaatsen als het mis gaat? Weet je zeker dat het het windows icoontje is?
Ik zal een screenshot plaatsen als het weer gebeurd. Maar het is hetzelfde icoontje wanneer ik de ethernet kabel eruit trek.
Nielless schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:36:
lijkt me gewoon een issue van die website?

wat gebeurt er als je via cmd een uurtje pingt naar chess.com?
Ik zal cmd vandaag even uittesten. En het gekke is dat wanneer ik in een chess game zit en mij internet disconnect ben ik verplicht om mijn mobiel erbij te pakken om daarop de wedstrijd te hervatten. En daar gaat alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je icoontje zegt dat internet weg valt, is meestal je DNS gewoon niet bereikbaar. Welke DNS gebruik je? Ik vermoed dat die site iets heeft draaien wat nogal veel connecties maakt oid en de dns daar niet zo lekker op reageert.

Wat zijn je dns settings? Welke ISP zit je? Al eens de dns van cloudflare geprobeerd? En zit er een evt pihole tussen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:04
Mijn hersenspinsel:
misschien doet chess.com wel ontzettend veel network requests (dit kan je zien in de inspector van je browser zoals hierboven genoemd)

Modems, firewalls, DOS protection etc. vinden dat niet leuk en misschien dat 1 van die stappen daardoor jou tijdelijk van het netwerk af knikkert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitelabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:36
Tuphlos schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:58:
En het gekke is dat wanneer ik in een chess game zit en mij internet disconnect ben ik verplicht om mijn mobiel erbij te pakken om daarop de wedstrijd te hervatten. En daar gaat alles prima.
Is je mobiel dan verbonden met het zelfde WiFi netwerk of gebruik je dan het mobiele abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
Blijkbaar heb ik het probleem ook terwijl ik niet op Chess.com zit. Alleen gebeurt het frappant vaak als ik op Chess.com zit. Kreeg het net op youtube.

Mijn provider is Telfort en heb een ExperiaBox V8.

Ik heb gisteren 2 uurtjes gegamed via steam met een oogje op het symbooltje van het internettoegang , maar ik had er totaal geen last van. Ik besloot na het gamen op steam om op chess.com een paar spelletjes te spelen en ik werd in 10 min tijd 3 keer van mijn internet gedisconnect.

Mijn excuses

[ Voor 3% gewijzigd door Tuphlos op 04-06-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt nog steeds verdacht - bij online real-time gamen merk je de kleintje hik in je verbinding sneller dan bj niet-real-time dingen.

@The Eagle vroeg al naar welke DNS-server je gebruikt op deze computer. Daar heb je geen antwoord op gegeven. Misschien handig om daar alsnog naar te kijken. Draai in een command prompt ipconfig /all en kijk naar de DNS server(s).

Ik weet uit m'n hoofd niet of KPN in de Experiaboxen werkt met DNS forwarding, caching of gewoon het publieke server IP in DHCP meegeven. Als er (alleen) private IP(s) staan bij DNS server, is er sprake van forwarding/caching. Die zou je mogelijk uit kunnen zetten als de optie in de Experiabox GUI bescikbaar is.

Je zou kunnen proberen om een alternatieve DNS server in te stellen op je PC en kijken hoe dat gaat, bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS server).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
dion_b schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:53:
Klinkt nog steeds verdacht - bij online real-time gamen merk je de kleintje hik in je verbinding sneller dan bj niet-real-time dingen.

@The Eagle vroeg al naar welke DNS-server je gebruikt op deze computer. Daar heb je geen antwoord op gegeven. Misschien handig om daar alsnog naar te kijken. Draai in een command prompt ipconfig /all en kijk naar de DNS server(s).

Ik weet uit m'n hoofd niet of KPN in de Experiaboxen werkt met DNS forwarding, caching of gewoon het publieke server IP in DHCP meegeven. Als er (alleen) private IP(s) staan bij DNS server, is er sprake van forwarding/caching. Die zou je mogelijk uit kunnen zetten als de optie in de Experiabox GUI bescikbaar is.

Je zou kunnen proberen om een alternatieve DNS server in te stellen op je PC en kijken hoe dat gaat, bijvoorbeeld 8.8.8.8 (Google's DNS server).
Ja ik probeer zoveel mogelijk zelf uit te vogelen wat jullie van mij vragen te bekijken. En omdat ik niet zoveel verstand heb van computers duurt het altijd even voordat ik hier weer ga vragen om hulp.

Ik zie dit staan , hopelijk geef ik niet al te veel geheime informatie prijs haha.
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
213.75.63.75
213.75.63.76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
dion_b schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:53:

Ik zit momenteel in de experia box settings. En daar kan ik eventueel de DNS veranderen. Moet ik ze dan alle 3 vervangen of alleen eentje en de rest hetzelfde houden of leeghouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tuphlos schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Ik zit momenteel in de experia box settings. En daar kan ik eventueel de DNS veranderen. Moet ik ze dan alle 3 vervangen of alleen eentje en de rest hetzelfde houden of leeghouden.
Zet er 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in, derde veld leeg laten.
Hou er rekening dat het even kan duren voordat je client PC het oppikt. Als je dat wil versnellen open je een cmd prompt en voert in ipconfig /release gevolgd door ipconfig /renew

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Zet er 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in, derde veld leeg laten.
Hou er rekening dat het even kan duren voordat je client PC het oppikt. Als je dat wil versnellen open je een cmd prompt en voert in ipconfig /release gevolgd door ipconfig /renew
Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat is als test een goede, maar dat zijn de DNS'es van google. Die van cloudflare zijn volgens mij sneller / beter. Ook makkelijker te onthouden: 1.1.1.1 resp 1.0.0.1 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
The Eagle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:40:
Dat is als test een goede, maar dat zijn de DNS'es van google. Die van cloudflare zijn volgens mij sneller / beter. Ook makkelijker te onthouden: 1.1.1.1 resp 1.0.0.1 :)
Dankje wel voor de tip. Ik houd hem even op google en mocht het werken dan zet ik hem over naar cloudflare.
Ik ga vandaag even een paar potten spelen en dan houd ik jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

DNS lijkt me raar als je lopende game ook de verbinding verliest: dan zou je tijdens het spel met grote regelmaat een nieuwe host moeten opzoeken om het spel voort te zetten en dat lijkt me een onlogische ontwerpkeuze.
hellfighter87 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:39:
Mijn hersenspinsel:
misschien doet chess.com wel ontzettend veel network requests (dit kan je zien in de inspector van je browser zoals hierboven genoemd)

Modems, firewalls, DOS protection etc. vinden dat niet leuk en misschien dat 1 van die stappen daardoor jou tijdelijk van het netwerk af knikkert?
Je zou dit ook even omgekeerd kunnen testen: als je een continue ping naar die cloudflare/Google DNS-servers opzet en dan gaat spelen, faalt dan je ping-commando ook?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Eagle schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:40:
:)

Het ging me puur om iets anders te testen, niet als advies dat Google's DNS altijd beter zouden zijn. Als de DNS servers van een provider goed werken zijn dat juist de beste opties omdat ze veel dichterbij zitten en dus de latency kleiner kan zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
marcieking schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:25:
DNS lijkt me raar als je lopende game ook de verbinding verliest: dan zou je tijdens het spel met grote regelmaat een nieuwe host moeten opzoeken om het spel voort te zetten en dat lijkt me een onlogische ontwerpkeuze.

[...]

Je zou dit ook even omgekeerd kunnen testen: als je een continue ping naar die cloudflare/Google DNS-servers opzet en dan gaat spelen, faalt dan je ping-commando ook?
Ben hier mee bezig. heb een continue ping lopen tijdens het gamen , maar nog geen disconnect gehad. Wel heb ik een disconnect gehad voordat ik de continue ping had lopen met de nieuwe DNS maar dat was ook geen succes.

Vanmiddag/vanavond maar even verder testen met de contunue ping.

Tot zover bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:01
Anders meerdere pings starten. Een naar je modem, een naar dns extern.
Dan weet je ook welke verbinding er uit valt (je eigen pc of het modem). Als je draadloos gaat via een apart accesspoint, dan ook die pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 17:05
Tijd om naar lichess over te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
SunnieNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:18:
Anders meerdere pings starten. Een naar je modem, een naar dns extern.
Dan weet je ook welke verbinding er uit valt (je eigen pc of het modem). Als je draadloos gaat via een apart accesspoint, dan ook die pingen.
Ga er vandaag mee aan de slag! Gisteren nog even geprobeerd maar wanneer je wilt dat het internet disconnect doet ie het niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
Ik heb trouwens een Devolo. Aangezien de meeste stopcontacten niet geaard zijn heb ik de devolo in de badkamer. En dan trek ik een kabel van de badkamer naar de game kamer.

Nu heb ik even op CMD ipconfig gekeken en daar viel mij iets op. Weet niet of het van belang is.

Unknown adapter LAN-verbinding met een IPV4 adress

en

Ethernet adapter Ethernet met een ander IPV4 adress dan die van de Unknown adapter.

Kan het zijn dat die twee elkaar dwarsliggen of zit ik hier totaal verkeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
@Tuphlos dat dacht ik al, je hebt waarsch een algemeen internet probleem itt specifieke game

Kun je eens kijken met een litertje wasbenzine en een aansteker hoe de powerline daarop reageert?
Daarna gewoon kabel trekken of als het echt niet anders kan een goed mesh wifi setje neerzetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuphlos
laurens0619 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:43:
@Tuphlos dat dacht ik al, je hebt waarsch een algemeen internet probleem itt specifieke game

Kun je eens kijken met een litertje wasbenzine en een aansteker hoe de powerline daarop reageert?
Daarna gewoon kabel trekken of als het echt niet anders kan een goed mesh wifi setje neerzetten
Ja ik zou eventueel de pc kunnen verplaatsen naar de modem om te kijken of het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aari
Die powerline dingen zijn over het algemeen gewoon vergif voor je netwerk is mijn ervaring, dus snel weg ermee zou ik zeggen.

@laurens0619 Wasbenzine en een aansteker😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
Aari schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:14:
Die powerline dingen zijn over het algemeen gewoon vergif voor je netwerk is mijn ervaring, dus snel weg ermee zou ik zeggen.

@laurens0619 Wasbenzine en een aansteker😂
Ja momenteel is de powerline de enige mogelijkheid om fatsoenlijk internet te hebben. In het weekend maar even direct van de modem testen. Als dat de oplossing is dan zal ik een kabel moeten trekken. Of inderdaad een Mesh waar ik eerder nog nooit van gehoord had. Zie wel dat ze erg prijzig zijn. Maar dat zal een kabel trekken ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
Ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn, laat ze maar weten ala je zover bent.

Een mesh setje kan idd aardig in de papieren lopen, maar is ook dan nog geen garantie.
Een kabel is altijd het beste en hoeft niet de hoofdprijs te kosten, echter moet je de kabel wel ergens kunnen laten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tuphlos schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:32:
...
Nu heb ik even op CMD ipconfig gekeken en daar viel mij iets op. Weet niet of het van belang is.

Unknown adapter LAN-verbinding met een IPV4 adress

en

Ethernet adapter Ethernet met een ander IPV4 adress dan die van de Unknown adapter.

Kan het zijn dat die twee elkaar dwarsliggen of zit ik hier totaal verkeerd
Kan. Het verontrustende is niet zozeer dat je twee LAN adapters hebt, maar wel dat ze allebei een ip4 adres hebben. Kun je vertellen om welke ip4 adressen het gaat? Als je je ongerust maak over hackbaarheid kun je ze tussen members-only tags zetten. Alhoewel ze waarschijnlijk beiden intern zijn, dus geen risico vormen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuphlos
Aari schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:52:
Ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn, laat ze maar weten ala je zover bent.

Een mesh setje kan idd aardig in de papieren lopen, maar is ook dan nog geen garantie.
Een kabel is altijd het beste en hoeft niet de hoofdprijs te kosten, echter moet je de kabel wel ergens kunnen laten.

Succes
Ik laat asap weten wat mijn bevindingen zijn!
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Kan. Het verontrustende is niet zozeer dat je twee LAN adapters hebt, maar wel dat ze allebei een ip4 adres hebben. Kun je vertellen om welke ip4 adressen het gaat? Als je je ongerust maak over hackbaarheid kun je ze tussen members-only tags zetten. Alhoewel ze waarschijnlijk beiden intern zijn, dus geen risico vormen
Ik keek net op ipconfig en nu staat er:

Unknown adapter LAN-verbinding:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Dus nu heb ik geen verschillende ipv4 adressen meer blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuphlos
Even een kleine update.

Heb het erg druk gehad omdat er een kleine op komst is. Dus weinig tijd gehad om jullie tips uit te proberen.

Heb de ping ip -t geprobeerd , maar daar kreeg ik geen reactie van op het moment van disconnecten.

Als ik op CMD ipconfig typ , zie ik soms wel soms niet een tweede IP adres.

Ik persoonlijk dacht dat de Devolo het probleem was , maar ook over de wifi heb ik hetzelfde probleem. Blijf het toch vreemd vinden dat ik weinig last heb van het internet dat disconnect tot ik op chess.com ga. Gisteren was het om de haverklap en wanneer ik overga naar een ander spel ik er vrijwel geen last van heb.

Ik denk dat de eerste stap is dat ik mijn pc aansluit direct van de modem.

Graag wil ik jullie nogmaals bedanken voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Tuphlos
Veel applicaties zijn tegenwoordig zo ontworpen dat ze goed kunnen omgaan met brakke verbindingen.
Ik sta er bv van te kijken hoe youtube/netflix een prachtig beeld weet te streamen door iedere stront verbinding die ik hem geef.

Als die game daar geen rekening mee houdt, dan is de game dus wat gevoeliger en klapt de game bij de minste verstoring eruit.

Dus, die verstoring heb je waarschijnlijk altijd maar het valt pas op bij chess.com en niet bij andere sites

Pagina: 1