Kunsstof deur scharnierbevestiging kapot, welke lijm/kit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:13

servies

Veni Vidi Servici

Topicstarter
Ik kan het even niet vinden welke lijm/kit ik het beste kan gebruiken vandaar dat ik hier maar navraag doe.
Hoe kan ik het volgende deurtje het beste weer aan het scharnier vastzetten.
Het zijn golvende deurtjes van kunststof en zoals je kunt zien zijn de busjes waar de schroeven in vast zitten van het deurtje afgebroken... Mijn idee is om de ruimte/uitsparing voor het scharnier te "vullen" met een kit/lijm en daar het scharnier dan in vast te zetten...
Maar welke kit/lijm is hier het beste geschikt voor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FpWepldtbOnLULPukQFRyzMcpo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WgKZDTcyaZ20soI8vINXcuny.jpg?f=user_large

Alle reacties

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-01 15:54
Loctite 435 of Loctite 438

Wel oppassen voor de vingers >:)

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Topicstarter
Wat ik er zo snel van lees zijn dit een snellijmen zonder opvullende werking.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets wat het ronde 'gat' opvult en op die manier het scharnier volledig pakt ipv alleen aan de achterkant van het scharnier. Lijkt mij een op langere termijn sterkere oplossing...

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 17:47
Ik zou een 2 componenten lijm pakken die geschikt is voor kunststof.
https://www.bison.nl/nl/product.6305955 Bijvoorbeeld, en dan inderdaad het gat opvullen en ook waar de 2 pennetjes zitten wat tussen doen.
Secondenlijm plakt naar mijn ervaring verder alleen op vingers en andere huid, ik heb er nog nooit fatsoenlijk wat anders mee aan elkaar kunnen plakken |:(

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 17:57

Knutselsmurf

LED's make things better

servies schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:52:
Wat ik er zo snel van lees zijn dit een snellijmen zonder opvullende werking.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets wat het ronde 'gat' opvult en op die manier het scharnier volledig pakt ipv alleen aan de achterkant van het scharnier. Lijkt mij een op langere termijn sterkere oplossing...
Zomaar dat grote ronde gat volpompen met lijm is niet handig. Dan heb je een reële kans dat je scharnier niet meer lekker werkt. Beter pak je secondelijm en lijm je de afstandbusjes weer vast

- This line is intentionally left blank -

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-01 15:54
Excuses ik keek niet goed. Dacht dat het scharnier naadloos aansloot met de inkrozing. Ik zou alsnog de Loctite gebruiken. De achterkant van het scharnier valt namelijk wel tegen het deurtje aan (Valt er zelfs een beetje in als je goed kijkt). Verder zou ik ook de afstandsbusjes weer verlijmen zoals @Knutselsmurf zegt.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Staat er op die deurtjes iets van een markering wat voor soort kunststof het is? Dan kan je wat gerichter zoeken naar een geschikte lijm. Secondelijm werkt heel goed op sommige plastics, maar totaal niet op andere.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Kan je niet de wand in achter het plastic? Lijkt me sterker.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bombadil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:26:
Kan je niet de wand in achter het plastic? Lijkt me sterker.
Welke wand? Dat kunststof wat je rechts ziet is het deurtje.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Topicstarter
Idd, dat kunststof rechts is het deurtje. Het is een of andere Italiaanse design kast die we zo'n 10 jaar geleden hebben gekocht met allemaal gebogen/ronde deurtjes...
Er staat niets op qua merk of soort plastic etc (mogelijk aan de onderkant, maar daar kan ik helaas niet bij...

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 14:39

InFamous

excommunicado

Kunststof volledig wegzagen, blokje hout plaatsen met goede lijm en dan opnieuw boren voor het scharnier?

Die afstandbusjes gaan lijmen op een hangend deel lijkt mij niet echt houdbaar.

Formerly known as Ragdoll

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13

timovd

Voorsprong door techniek

Maak een stuk hout rondom het rondje en bevestig dit met twee scroeven vanaf de zijkant. De rest goed lijmen. Dan kun je kleine houtschroeven gebruiken om deboel vast te zetten.

Edit: een minuut te laat :+

Eventueel eerst met tweecomponentenlijm proberen en goed uit laten harden. Zo te zien is het plastic te hard om samen te smelten.

[ Voor 31% gewijzigd door timovd op 04-06-2021 17:05 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 18:09

mark-k

AKA markkNL

Gewoon even een nieuw scharniertje fixen is geen optie? Ziet eruit als zo'n cheapo meubelscharniertje.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
mark-k schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:41:
Gewoon even een nieuw scharniertje fixen is geen optie? Ziet eruit als zo'n cheapo meubelscharniertje.
Het scharnier is niet kapot, het deurtje is kapot op de plek waar het scharnier bevestigd moet worden.
InFamous schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:02:
Kunststof volledig wegzagen, blokje hout plaatsen met goede lijm en dan opnieuw boren voor het scharnier?
Dit lijkt mij de beste optie. Alleen met het deurtje open is het natuurlijk niet heel fraai.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 14:39

InFamous

excommunicado

Doe je beide scharnieren en maak je een latje die je netjes verft. Niemand die het dan gaat zien.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1