onedrive syncing problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITS PLUS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 10:17
Probleem is het volgende:

De onedrive for business heeft syncroniseerproblemen.
Dit uit zit op heel wat verschillende manieren:

- onedrive fout 0x8004de40 dat er niet kan ingelogd worden
- onedrive die blijft laden
- onedrive die op bestanden blijft vasthangen voor uren (ook al zijn ze maar paar mb groot)
- onedrive werkt voor uurtje, maar nadien weer zelfde probleem

Ik heb een 10-tal klanten met identiek hetzelfde probleem, bij Microsoft al uren aan de lijn gehangen maar die first lines kunnen me niet helpen, had alles al gedaan wat ze ook maar konden voorstellen.

Opsomming van hetgeen reeds gedaan is.

- onedrive.exe/reset
- gezien de melding 0x8004de40, geen proxi aanwezig, tls gecontroleerd en staan goed, netsh winsock reset catalog
- dsregcmd /leave & dsregcmd /join
- in referentiebeheer alles van office eruit gegooid
- windows stond op 1909, geupdate naar 21H1
- onedrive verwijdert, opnieuw geïnstalleerd
- onedrive hersteld
- account losgekoppeld, terug aangekoppeld
- geen antivirus aanwezig.

Uiteindelijk gewoon clean install van toestel gedaan, Windows 10 pro.
Geen data overgezet, enkel office365 en onedrive maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb het probleem bij nog verschillende klanten van me, allemaal zelfde issues.
Zit geen regelmaat in qua machine/software.
Windows versies 1903,1909, 2004 etc, maakt niet uit.

Bij Microsoft heb ik case lopende, maar was aan het hopen op iemand die zelfde heeft meegemaakt en die sluitende oplossing heeft gekregen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen antivirus, of alleen de default Windows antivirus? Ik hoop dat tweede.

Hoe dan ook, als ook na format: misschien iets op netwerkniveau?

Of, je geeft aan dat het gaat om klanten: gebruik je bepaalde beheertools? Of 1 specifieke serverinrichting voor alle klanten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
We gebruiken geen bepaalde beheertools voor die toestellen van de klanten.
Zijn ook geen domeincomputers, gewoon in workgroup, dus niets speciaals van instellingen.

Er zijn er die antivirus draaien, er zijn er ook met de gewone Defender van Microsoft.

Voor het toestel na de format:
zit niet in domein, gewoon aangekoppeld aan een switch. Perfect internetsnelheid.
We hebben hier intern bij ons op kantoor een 20pc's staan met onedrive for business, momenteel zijn er 4 gebruikers met dit issue; De andere gebruikers hebben er geen last mee.

Wij kopen onze licenties via een Microsoft partner. Daar hebben ze nog klanten met zelfde issues, maar tot op heden hebben ze ook nog geen oplossing voorhanden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik bedoel natuurlijk niet de switch maar router, firewall, dns, etc. En de instellingen aan de MS kant. Zoals wat die MS partner instelt. Maar als het hij 4 vd 20 gebeurt: vreemd..

(Verder niets in te brengen anders dan dat het hier werkt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Qua router, firewall etc alles gewoon op standaard gezet.
Rechtstreeks op switch op Telenetmodem gehangen met google dns. (dit voor zekerheid gechecked maar haalde niets uit).

In office365 portaal zelf is al maanden niets aangepast, liep allemaal perfect.

onedrive for business online werkt trouwens gewoon normaal als ik daar in aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapper30
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05-2024
Hier precies hetzelfde, ik heb de laatste week dagelijks enkele klanten aan de telefoon met exact deze problemen. Van de +/-150 tenants zijn er een stuk of 10 die er last van hebben/hadden.
Een enkele keer werkt het weer na een onedrive.exe /reset en soms werkt het opeens een dag later weer.
Ik heb nog geen overeenkomst kunnen ontdekken waardoor het bij sommige klanten misgaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan een MS probleem? Vooral steeds melden, me dunkt. (Via de partner?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITS PLUS
powershell met adminrechten:
Enable-TlsCipherSuite -Name "TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_256_GCM_SHA384" -Position 0

is opgelost in mijn geval.

Doorgekregen van mijn leverancier als mogelijke oplossing.
De supportmedewerker van Microsoft is nog aan het zoeken naar een oplossing. Veel hulp langs die zijn kant heb ik niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafraneX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 18:19
Hier hetzelfde probleem, exact als uiteengezet door TS. Uren en uren gezocht naar oplossingen en echt alles geprobeerd, o.a. het lijstje dat TS uiteenzette en ook de mogelijke oplossing uit de voorgaande post. Ook geprobeerd om diverse updates te verwijderen, maar het probleem is bijzonder hardnekkig.

Soms werkt het wel, soms werkt het niet, zeer irritant. Tot dusver lijkt het er op dat het probleem alleen in de Pro versie van Windows voorkomt. Bij de Home versie ben ik het nog niet tegen gekomen. En het geldt ook uitsluitend voor de Business versie van OneDrive, de consumenten versie van OneDrive ondervindt geen problemen.

@ITS PLUS Heb je nog wat vernomen van de Microsoft supportmedewerker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITS PLUS
@SafraneX Dagelijks bellen ze me van Microsoft nog eens om te vragen of het al opgelost is. Zelf zijn ze eigenlijk met nog niets nieuws gekomen.

Wat bij sommige toestellen heeft geholpen is het volgende:
edit, verkeerde volgorde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuL0YviKVAbrkKQMUDVZ-xFVFxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JGc9KNzpwNFFShLOEQtRBnjo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAbBvlCDpq9CpEH8Slk6S2uwK40=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XgezM4TwX65REcUcFkAgmMMw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCOQj5mQBS8Vrhe6bDex5kzjIuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CZxKaHTsUVoGuFmouZ9h6HgG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door ITS PLUS op 18-06-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapper30
Staat of stond er op de getroffen pc's misschien ooit Nomadesk bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITS PLUS
Zapper30 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:14:
Ik zou het moeten nagaan, maar dat hebben we vroeger idd bij klanten gebruikt.

Bij mijn eigen pc stond het er vroeger op, maar na de clean install had ik het ook nog steeds. Heb je melding van conflict Nomadesk/onedrive en eventuele sluitende oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapper30
Van de nomadesk site:

Due to a legacy regkey it can happen that you can't connect to your Microsoft OneDrive anymore after Nomadesk has been installed. We will remove this key with a future update, for now you can remove the following key manually via regedit:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Cryptography\Configuration\SSL\00010002\Functions

After that is done, restart Windows Explorer, or reboot your PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafraneX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 18:19
Zapper30 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:14:
Ja! Hier ook op alle getroffen PC's is/was Nomadesk geïnstalleerd. Onlangs een nieuwe PC in gebruik genomen waarop ik de recentste versie van Nomadesk heb gezet. Ook daar is de betreffende regkey aanwezig. Nu verwijderd en het lijkt er sterk op dat dit het probleem oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:42

parpes

I know things

Hier ook een 6-tal laptops waarop Nomadesk geïnstalleerd was en welke Onedrive synchroniseer problemen hebben. Bij een 3-tal laptops de regkey verwijderd en daar lijkt het probleem opgelost.

Bij 2 laptops zorgt Windows Defender Smartscreen voor een time-out bij het downloaden van bestanden die op Onedrive staan.
Iemand op Reddit had hier ook last van
https://www.reddit.com/r/...een_for_onedrive_folders/

Voor nu Smartscreen uitgeschakeld, al is dat natuurlijk geen gewenste oplossing.
Mocht iemand daar een betere oplossing voor hebben dan hoor ik dat graag.
Pagina: 1