Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJHeeze
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-06-2021
Ik heb via mijn fritzbox 7530 een vpn ingesteld. Deze wil ik gebruiken via de interne VPN tool in macos. Dit werkt goed als ik binnen mijn netwerk verbinding probeer te maken. Zodra ik buiten mijn netwerk verbinding probeer te maken krijg ik de foutmelding “de vpn server reageert niet.”.
Ik heb wel iets verstand hiervan maar ben zeker geen expert.

Ik wil deze vpn gebruiken om mijn nas vanaf buiten in finder te benaderen.

Beste antwoord (via GJHeeze op 04-06-2021 18:46)

Verwijderd

Je zit achter CG-NAT en hebt geen van buiten toegankelijk IPv4-adres. Misschien heb je dat op IPv6 wel (staat wel in de interface van de Fritz!Box) en anders is het navragen bij je provider of je alsnog een normaal adres krijgen kunt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

https://en.avm.de/service...Box-in-Windows-FRITZ-VPN/
Zo moet het voor een windows client. Aangezien je "wel iets verstand hiervan" hebt, kun je het eenvoudig aanpassen voor je mac

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJHeeze
Ik ben erachter dat mijn fritzbox helemaal niet benaderbaar is vanuit het internet.
als ik het ipv adres 100.xx.x.x invoer binnen het netwerk kom ik netjes op de fritzbox pagina maar buiten het netwerk niet.
Ik heb via onderstaande link gelezen dat ik de poorten open moet zetten maar als ik dat probeer te doen voor 100.xx.x.x krijg ik de volgende foutmelding "Er is een fout opgetreden.
Foutbeschrijving: Het IP-adres ligt in een niet toegelaten netwerk van de FRITZ!Box."

wat kan ik nu het beste doen?

https://en.avm.de/service...-subnet-in-the-FRITZ-Box/

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit achter CG-NAT en hebt geen van buiten toegankelijk IPv4-adres. Misschien heb je dat op IPv6 wel (staat wel in de interface van de Fritz!Box) en anders is het navragen bij je provider of je alsnog een normaal adres krijgen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJHeeze
bedankt het probleem lag inderdaad bij mijn provider!