Ik weet niet of dit de juiste plek is hiervoor, maar ik vind dat Tweakers zich wel echt moet schamen voor het belachelijk slechte Engels in de berichtgeving. Nu ook in de evaluatie bijvoorbeeld:
In de evaluatie zelf wordt ook in het Engels "EURO's" gebruikt.
Dat een community die zoveel in aanraking komt met Engels als Tweakers amper niveau B1 haalt is sowieso al echt heel erg beschamend, maar om dan een evenement in het Engels te gaan hosten en niet eens een professionele vertaler in te huren voor de paar tientjes die het zou kosten vind ik gewoon niet kunnen. Dat de sprekers zelf niet allemaal goed Engels beheersen en het een heel hoog steenkolengehalte had kan ik nog accepteren, dat heb je bij bijvoorbeeld TED en veel hacker/security bijeenkomsten ook, maar dat zelfs de officiële communicatie door Tweakers (of EventInsight) op dat niveau zit kan gewoon niet.
Ik ben blij dat ik mijn kaartje 'gratis' heb gekregen, anders had ik toch zeker mijn geld teruggevraagd. Sommige informatie die besproken is was super, maar het geheel was erg onprofessioneel en absoluut niet van het niveau dat je van Tweakers zou verwachten.
Ik hoop ook zeker op beterschap in het vervolg, want het is erg jammer zo. Dit is niet netjes tegenover de sprekers die hun best hebben gedaan om hele leuke inzichten en belangrijke informatie te delen, en al helemaal de partners die gewoon zelf evenementen zouden kunnen hosten maar hun vertrouwen in jullie gelegd hebben. Je had een eerstejaar student Engels als stage deze communicatie kunnen laten doen en een veel beter resultaat gehad.
Ondanks dit heb ik wel genoten van een aantal van de talks, maar krijg ik toch wel een naar gevoel bij het prijskaartje en het feit dat Tweakers, als grootste Nederlandse IT-community zijnde, voor Engels heeft gekozen in plaats van Nederlands als basis met Engels voor de sprekers die geen Nederlands kunnen.
Edit: Ik heb deze comment ook in mijn evaluatie gelinkt. Ik hoop oprecht dat er iets mee gedaan wordt, want dit is heel jammer.