Tweakers Developers Summit 2021 (digital) | June 2,3,4,5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
@iloste

https://tweakers.net/partners/devsummit/1414/speakers/

Hier had ik een jumplink verwacht naar de verschillende onderwerpen van de speakers. Nu staat er alleen een enkel plaatje die niet klikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKLJrGCykVHZy2O58aRFlJMTE_k=/656x/filters:strip_exif()/i/2004259330.png

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 03-06-2021 15:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-11-2023
Nee klopt die zijn niet klikbaar ;). Je kunt naar beneden scrollen en daar staan per track de sprekers. Of het programma bekijken per track: https://tweakers.net/partners/devsummit/1492/program/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Je herhaalt wat ik heb geconcludeerd.

Laat ik me dan op een andere manier uiten. Waarom is er voor gekozen om het niet klikbaar te maken zodat men kan springen naar het relevante onderwerp en wordt het beleid hieromtrent in de toekomst mogelijk herzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-11-2023
Gaan we weer meenemen voor volgend jaar! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik weet niet of dit de juiste plek is hiervoor, maar ik vind dat Tweakers zich wel echt moet schamen voor het belachelijk slechte Engels in de berichtgeving. Nu ook in de evaluatie bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMQRXmeoLbgFXppcQ3dM7LmgueA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BnYWcsknWs3Kf1e5A7L5g2DR.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4I7OvyaA7kgGeL_VKJRgByvQGHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IVDELZxYuU0LYLxHIn4eUFmp.png?f=user_large

In de evaluatie zelf wordt ook in het Engels "EURO's" gebruikt.

Dat een community die zoveel in aanraking komt met Engels als Tweakers amper niveau B1 haalt is sowieso al echt heel erg beschamend, maar om dan een evenement in het Engels te gaan hosten en niet eens een professionele vertaler in te huren voor de paar tientjes die het zou kosten vind ik gewoon niet kunnen. Dat de sprekers zelf niet allemaal goed Engels beheersen en het een heel hoog steenkolengehalte had kan ik nog accepteren, dat heb je bij bijvoorbeeld TED en veel hacker/security bijeenkomsten ook, maar dat zelfs de officiële communicatie door Tweakers (of EventInsight) op dat niveau zit kan gewoon niet.

Ik ben blij dat ik mijn kaartje 'gratis' heb gekregen, anders had ik toch zeker mijn geld teruggevraagd. Sommige informatie die besproken is was super, maar het geheel was erg onprofessioneel en absoluut niet van het niveau dat je van Tweakers zou verwachten.

Ik hoop ook zeker op beterschap in het vervolg, want het is erg jammer zo. Dit is niet netjes tegenover de sprekers die hun best hebben gedaan om hele leuke inzichten en belangrijke informatie te delen, en al helemaal de partners die gewoon zelf evenementen zouden kunnen hosten maar hun vertrouwen in jullie gelegd hebben. Je had een eerstejaar student Engels als stage deze communicatie kunnen laten doen en een veel beter resultaat gehad.

Ondanks dit heb ik wel genoten van een aantal van de talks, maar krijg ik toch wel een naar gevoel bij het prijskaartje en het feit dat Tweakers, als grootste Nederlandse IT-community zijnde, voor Engels heeft gekozen in plaats van Nederlands als basis met Engels voor de sprekers die geen Nederlands kunnen.

Edit: Ik heb deze comment ook in mijn evaluatie gelinkt. Ik hoop oprecht dat er iets mee gedaan wordt, want dit is heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:40

DaFeliX

Tnet Devver
Oon schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:36:
[...]

Dat de sprekers zelf niet allemaal goed Engels beheersen en het een heel hoog steenkolengehalte had kan ik nog accepteren, dat heb je bij bijvoorbeeld TED en veel hacker/security bijeenkomsten ook, maar dat zelfs de officiële communicatie door Tweakers (of EventInsight) op dat niveau zit kan gewoon niet.
[...]
"Had nog kunnen accepteren", bedoel je dat je dit het geval was? Want bij het selecteren van sprekers houden we o.a. rekening met de beheersing van 't Engels. Als er sprekers zijn die je niet goed verstaanbaar vond, horen we dat graag (dit mag via een privé bericht aan mi).

Verder is er denk ik wel verschil tussen "slecht Engels" en "Engels met een Nederlands accent". Ik weet dat er sommige mensen zijn die er niet tegen kunnen dat iemand een niet-Amerikaans/niet-Brits accent heeft, en 't daarom "slecht" noemen. We hebben bij de sprekers gekeken naar 't niveau, niet 't accent. Het zou ook raar zijn imo om van een Nederlander te verwachten dat ie een Brits of Amerikaans accent moet aanmeten.

Ik ben het trouwens wel helemaal met je eens dat het afbreuk doet aan de ervaring wanneer de omliggende communicatie slordig is; ongeacht de taal. Nu lijkt mij dat "languges" een typo is, daar had iemand even een spellcheck overheen mogen gooien.

Bedankt in elk geval voor je feedback, daar kunnen we alleen maar beter van worden :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

DaFeliX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:43:
[...]

"Had nog kunnen accepteren", bedoel je dat je dit het geval was? Want bij het selecteren van sprekers houden we o.a. rekening met de beheersing van 't Engels. Als er sprekers zijn die je niet goed verstaanbaar vond, horen we dat graag (dit mag via een privé bericht aan mi).

Verder is er denk ik wel verschil tussen "slecht Engels" en "Engels met een Nederlands accent". Ik weet dat er sommige mensen zijn die er niet tegen kunnen dat iemand een niet-Amerikaans/niet-Brits accent heeft, en 't daarom "slecht" noemen. We hebben bij de sprekers gekeken naar 't niveau, niet 't accent. Het zou ook raar zijn imo om van een Nederlander te verwachten dat ie een Brits of Amerikaans accent moet aanmeten.

Ik ben het trouwens wel helemaal met je eens dat het afbreuk doet aan de ervaring wanneer de omliggende communicatie slordig is; ongeacht de taal. Nu lijkt mij dat "languges" een typo is, daar had iemand even een spellcheck overheen mogen gooien.

Bedankt in elk geval voor je feedback, daar kunnen we alleen maar beter van worden :)
Het ligt er een beetje aan waar je het mee vergelijkt. Sommige sprekers hadden inderdaad gewoon een Nederlands accent, en daar kun je niet omheen. Maar een aantal had ik wel echt het gevoel dat ze minder goed communiceerde omdat het in het Engels moest. Niet zozeer dat ze niet verstaanbaar waren en ook zeker niet dat ik nu het gevoel heb dat er specifieke mensen waren die in het vervolg niet meer mee mogen doen, maar wel waarvan ik me kan voorstellen dat als je ze de keuze geeft om het in het Nederlands te doen dat voor een hoger kwaliteit resultaat zou kunnen zorgen.

Ik ben gelukkig niemand tegengekomen die echt slecht Engels sprak, dus wat dat betreft is jullie minimale eis wel acceptabel. Het waren vooral dingen als spreekwoorden en de 'filler' tussendoor waar het duidelijk was dat sommige dingen niet helemaal vertaald waren of konden worden.

Verder weet ik niet of het überhaupt een optie is voor jullie om bepaalde talks in het Nederlands toe te staan, maar het lijkt me juist leuk om eens een keer wat IT-praat van experts in het Nederlands te horen. Of het nou aan het Nederlandse accent ligt of daadwerkelijk het Engels niveau, Nederlanders die Engels praten klinken toch bijna altijd wel een beetje ongemakkelijk, wat wel af doet van het niveau van het evenement. Ik ben het er mee eens dat niet iedereen een Brits/Amerikaans accent hoeft te hebben, maar het klinkt wel een stuk professioneler.

Dus mijn voornaamste suggestie zou zijn om sprekers zelf de keuze te geven (en Nederlandse/Vlaamse spekers aanraden daar ook gebruik van te maken), eventueel vooraf zodat jullie kunnen inventariseren hoeveel er Engels en/of Nederlands blijft. Juist Tweakers staat in een mooie positie om dat toe te staan, en dat zou net dat beetje knullerigheid dat ik ervaren heb (en van wat ik heb gelezen anderen ook ervaren hebben) weg kunnen halen.

Verder qua evenement heel netjes geregeld allemaal, dit is gewoon mierenneuken zoals alleen een Nederlander kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
@Oon dank je wel voor je uitgebreide toelichting!

De wens dat je juist liever dingen in het Nederlands wilt zien horen is een hele goede, ik ga dit hier in de groep gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
DaFeliX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:45:

De wens dat je juist liever dingen in het Nederlands wilt zien horen is een hele goede, ik ga dit hier in de groep gooien.
Waarom überhaupt in het Engels als het Nederlandstaligen betreft in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
PcDealer schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Waarom überhaupt in het Engels als het Nederlandstaligen betreft in Nederland?
omdat we ook devvers willen aanspreken die het Nederlands niet zo machtig zijn. Zeker in A'dam werken er veel devvers die minder goed Nederlands begrijpen. Over het algemeen is het zo dat Nederlandse devvers ook Engels kunnen verstaan. Dit omdat Nederlanders over 't algemeen Engels verstaan, en bij developers nog meer omdat zij gewend zijn dat hun informatie normaliter in 't Engels is, dus met Engelstalige presentaties vergroten we 't publiek. Bovendien hebben we ook diverse sprekers die beter Engels dan Nederlands kunnen.

Overigens is de Tweakers Developers Summit het enige event dat we in 't Engels doen; bij meetups e.d. is Nederlands wel de voertaal; al spreekt daar soms iemand in 't Engels als die spreker het Nederlands niet machtig is.

Pagina: 1