• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 22:07
Ik heb een jaar geleden een andere smartphone genomen, en de oudere smartphone opgeborgen om deze over enige tijd te hergebruiken. Laatst heb ik deze oude smartphone weer tevoorschijn gehaald, waarna bleek dat de accu en achtercamera defect zijn gegaan. Met de oplader gaat de telefoon nog wel aan, maar het batterijniveau komt nooit hoger dan 0% en het toestel loopt vast en valt uit tijdens/direct na het bootproces. Als hij überhaupt volledig boot en ik de camera open, dan zie ik dat deze bijna niet of verkeerd scherp stelt.

Inmiddels ben ik ook van plan om huidige smartphone langdurig op te bergen, aangezien deze 'overkill' is met het vele thuis zijn tegenwoordig.

Ik ben gaan Googlen voor informatie over langdurige opslag en onbruik van smartphones, waarbij ik heb gelezen dat de accu voor minimaal 50% opgeladen dient te zijn om chemische degradatie tegen te gaan. Ook zou een koele, donkere bergplaats zonder andere objecten over het algemeen ook goed zijn voor conservatie van de goede staat van het toestel.

Ik ben op zoek naar ervaringen van medeTweakers met langdurige opslag van smartphones en andere apparaten. Wat voor maatregelen nemen jullie voor conservatie van nog goed werkende smartphones? Of gooien we massaal die dingen ergens in een hoek op zolder neer om deze vervolgens weg te gooien / te verkopen op internet?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 12:37
Wat ik niet gebruik, ga ik liever verkopen omdat je dan nog geld voor krijgt. Mocht je later weer terug willen, dan koop ik het opnieuw met meer garantie dat het goed werkt. Wat je op zolder opslaat wordt makkelijk vergeten...

Maar waarom zou ik terug willen naar vorige smartphone? Zolang de smartphone voldoet, blijf ik ermee werken. Bevalt het het niet meer, dan ga je door naar de volgende.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 22:07
Lelletje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:05:
Wat ik niet gebruik, ga ik liever verkopen omdat je dan nog geld voor krijgt. Mocht je later weer terug willen, dan koop ik het opnieuw met meer garantie dat het goed werkt. Wat je op zolder opslaat wordt makkelijk vergeten...

Maar waarom zou ik terug willen naar vorige smartphone? Zolang de smartphone voldoet, blijf ik ermee werken. Bevalt het het niet meer, dan ga je door naar de volgende.
Ik weet van sommigen dat die de oudere smartphone nog gebruiken voor bijvoorbeeld festivalbezoek, als tweede telefoon bij lege batterij of om de nieuwe smartphone thuis te kunnen houden i.v.m. angst voor diefstal of schade. Tevens zijn er genoeg personen die bij defect/diefstal van het nieuwe toestel moeten sparen voor vervanging en daarbij teruggrijpen naar een ouder toestel wat men bewaart. Ook worden veel oudere toestellen later doorgegeven aan kinderen of (groot)ouders. Tweakers zetten hun oudere smartphones in voor het testen bij het ontwikkelen van applicaties of als mobiele WiFi in bijv. auto of caravan.

Mijns inziens nog genoeg redenen voor het bewaren van een oudere smartphone. ;)
Maar daar gaat dit topic niet over.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?