Nuttige upgrade vanaf GTX980 en RTX voor 3D?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Ongeveer 6 jaar geleden gekozen voor een topsysteem en nooit spijt van gehad, de computer draait bijna alles nog en het idee was om na een aantal jaar alleen wat te upgraden.

Het is een 5820k 6-core (12 threads) met 32GB geheugen en een GTX980 (en 500GB SSD en 2x 3TB HDD).

Vorig jaar was ik klaar voor een videokaart upgrade, maar gezien de prijzen dacht ik, ik hou het nog wel een jaartje vol in de hoop dat de prijzen weer wat normaler worden. Nou dat viel dus mooi tegen.

De PC wordt gebruikt voor 3D Studio MAX icm VRay en gamen (nu op 1080P, maar heb een 4K scherm).

Op zich zou een GTX1660 denk ik al een upgrade zijn, maar is dat het waard, die zitten ook al op 599,- daarnaast kan ik niet echt vinden of een RTX een must is voor 3D werk of dat renderen toch grotendeels CPU blijft, want dat was het altijd.

Verder is het budget een beetje afhankelijk van of ik de GTX980 ga verkopen en wat echt nodig is.

En natuurlijk moet het niet pas over een jaar leverbaar zijn. Liefst iets wat regelmatig op voorraad is.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

Wat ik je kan aanraden als je een fatsoenlijke prijs wilt betalen voor een GPU om eens in het topic te kijken van de AMD RX6000 kaarten. Deze zijn geregeld via AMD.COM te koop en als je geluk hebt kan je deze voor retail prijs kopen.

Dit topic dus.

Net als jij wil ik ook graag een nieuwe GPU maar ik ga geen idiote prijzen betalen. €600,- vind ik wel de grens.

[ Voor 31% gewijzigd door TTLCrazy op 03-06-2021 13:37 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
TTLCrazy schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:04:
Wat ik je kan aanraden als je een fatsoenlijke prijs wilt betalen voor een GPU om eens in het topic te kijken van de AMD RX6000 karten. Deze zijn geregeld via AMD.COM te koop en als je geluk hebt kan je deze voor retail prijs kopen.

Dit topic dus.

Net als jij wil ik ook graag een nieuwe GPU maar ik ga geen idiote prijzen betalen. €600,- vind ik wel de grens.
Idd, zou zoals toen nu wel weer de 80 uit de nieuwste serie willen, maar zelfs de 2080 is al achterlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:35
Even over je vraag mbt de GTX 1660. Aangezien ik vorig jaar nog een GTX 1660 super voor 230 euro heb gekocht, vind ik het de 599 euro die ze nu vragen het niet waard.
Het is wel een leuke videokaart waar ik nog steeds veel plezier van heb, maar dan echt voor de prijsklasse tot pak 'm beet 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
ruftman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:56:
Even over je vraag mbt de GTX 1660. Aangezien ik vorig jaar nog een GTX 1660 super voor 230 euro heb gekocht, vind ik het de 599 euro die ze nu vragen het niet waard.
Het is wel een leuke videokaart waar ik nog steeds veel plezier van heb, maar dan echt voor de prijsklasse tot pak 'm beet 250 euro.
Thanks, het is gewoon kut dat je gewend raakt aan dit soort prijzen, 6 jaar geleden twijfelde ik tussen een 970 en 980 omdat die 100 euro duurder was ofzo en nu bijna 600 neerleggen voor een verouderde oude XX60...

Ik ga het gewoon zo lang mogelijk volhouden met de 980 tot ie echt niks meer kan denk ik. Nu een al verouderde kaart kopen is eigenlijk te gek.

Dat was eigenlijk ook mijn vraag, of het nuttig genoeg is om een budget upgrade te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 04-06-2021 12:02 ]