Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malhy2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-06-2023
Ik ben op zoek naar een apparaat dat mijn huidige analoge tuner kan vervangen omdat het analoge signaal van ziggo stopt. Ook heb ik op dit moment een dvd speler ( met HD recorder maar die doet het ook al niet meer omdat dat analoge signaal er ook al niet meer is) die ik ook gelijk wil vervangen in het nieuw aaan te schaffen apparaat.

Mijn budget is rond de 400-600 euro

Tot nu toe heb ik de Yamaha CD NT670D gevonden waar ik mijn CD's op af kan spelen, spotify kan streamen en internetradio op kan ontvangen. Maar wat ik mis is DVD's Blue ray's afspelen.
eventueel de streamer van teufel en dan de DVD speler ( oud ) houden.

Ik wil hem wel graag aansluiten op mijn versterker omdat die van goede kwaliteit is en ik niet een nieuwe versterker zoek.
Mijn huidige versterker is een van Medevoort MA-220 en ik heb een LG TV met redelijk geluid ( powered by Harman Kardon ). Tuner die ik nu heb is een technics ST S505 van ongeveer 40 jaar oud schat ik.
En ik heb ook een chromecast audio waarmee ik vanaf mijn telefoon spotify stream.

Mijn focus ligt niet op dolby surround ik hoe het graag bij mijn focal onyx luidsprekers in stereo.

m v g
Ed

[ Voor 18% gewijzigd door malhy2 op 03-06-2021 18:16 . Reden: uitleg verdere componenten ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:15
Welke versterker en TV heb je?

Een simpele Blu ray als de Sony BDP-S6700 speelt CD audio, DVD en BR, en heeft al een paar apps; als je nog wat apps mist koop er dan een Google Chromecast bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij de voorganger. Naar mijn mening probeer je teveel functies te combineren.

Koop een ultra-HD blu-ray speler die ook dvd en cd slikt.

En een streamer zoals een Nvidia Shield TV of nieuwste Chromecast voor Spotify, TuneIn radio (of de vele andere mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een Denon DBP1611UD blueray die ook films en muziek kan streamen. Duurt alleen wel ff boor ie opgestart is. Ik verwacht eigenlijk dat de meeste BR spelers wel DLNA ondersteunen tegenwoordig, dus daar kun je al iets mee.
Verder zou ik voor een simpele oplossing gaan. Analoge kabelradio gaat er uit, maar met een simpel draadje en een coaxplug pluk je je zenders uit de ether. Dat gaat verbazend goed kan ik melden, de meeste zenders ontvang ik zonder storing.
Having said that: wil je internetradio en spotify, pak een pi met Volumio en spotify plugin. Werkt prima. Wil je een alles in 1 streamingoplossing voor audio en video, pak een nvidia shield.

De vraag is denk ik ook wat je nu hebt staan aan tuner, versterker, dvd etc en wat je kunt of iot hergebruiken, en of dat verstandig is of niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Probeer inderdaad niet losse apparaten te verenigen in 1

Koop een bluray-speler of uhd-blu-rsyspeler
En een losse mediaspeler.

Daarmee ben je 100 % beter uit

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een Enigma2-digitale ontvanger combineert veel functies in één:
  • Satellietontvanger
  • Kabelontvanger
  • Satellietradio
  • Kabelradio
  • Internetradio
  • Hardeschijfrecorder
  • (ter vervanging van je analoge videorecorder)
  • Mediaspeler
  • (vanaf USB of netwerk)
  • CD-speler
  • (USB DVD-speler voor aansluiten)
  • DVD-speler
  • (USB DVD-speler voor aansluiten)
Alles op één afstandsbediening. Je kunt bijvoorbeeld een Nederland 1 via de kabel op knopje 1 zetten, NASA TV via de satelliet op positie 10 en TV Noord-Holland via internet op positie 14. Datzelfde kan met radiozenders: Kabel-, satelliet- en internet-zenders kris kras kros door elkaar gebruiken. En dat is eigenlijk de killerfeature om een Enigma2-ontvanger te willen, maar de lijst met voordelen en mogelijkheden is heel lang.

Doordat je heel veel apparaten in één hebt, hoef je ook maar één apparaat met je versterker te verbinden en dat versimpelt ook die problematiek enorm.

Ik zou kijken hoever je je eisen en wensen in kunt vullen met een Enigma2-ontvanger. Bijvoorbeeld de Vu+ Uno 4K is een heel leuk apparaat, kost wel wat maar biedt ook wat (er zijn goedkopere opties). Inventariseer daarna welke eisen en wensen niet met de Enigma2-ontvanger ingevuld kunnen worden en beslis aan de hand daarvan of je nog extra apparaten nodig hebt. Bijvoorbeeld Bluray kan niet met Enigma2 en en kunt dan ook beslissen er nog een BR-speler naast te zetten.
Pagina: 1