NT netwerk wachtwoorden vinden!!!!

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Is er iemand die het volgende weet:

Het bedrijf waar ik voor werk heeft bij het gebruik van internet de webserver zo ingesteld dat Internet Explorer steeds (bij een nieuwe internetsessie) een dialoogvenster weer laat geven waar je je username en password moet invullen. Ik weet mijn username wel, alleen mijn password weet ik niet uit mijn hoofd. Iemand heeft ooit eens een password ingetikt... eigenlijk mogen sommige mensen hier niet van het internet gebruik maken. Maar ja... waar zijn tweakers dan voor he!
Als ik dus op een andere PC ga werken moet ik deze twee gegevens invullen wanneer de PC erom gaat vragen. Is er een manier om ergens op je harde schijf of andere netwerkschijven de betreffende password op te zoeken? Er moet toch ergens een zogenaamde "password-list" zijn met al je passwords opgesommeerd? Of moet je een soort van password decoder of zo gebruiken?

Wie kan mij raad geven? :'(

Apple | Marantz | B&W

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:07
Handigst lijkt me dat je gewoon effe je systeembeheerder een belletje geeft of hij dat wachtwoord wil geven of veranderen. NT paswoorden worden opgeslagen in de SAM database. Er zijn tools om die usernaam/wachtwoorden te kraken, maar da's niet legaal :P
Bovendien moet je dan op de PDC/BDC toegang hebben tot de admin$ share, en die heb je als gebruiker niet :P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Die passwords zijn encrypted.
Voor NT tot SP4 (of met een security-patch) was het kraken hiervan redelijk te doen, maar voor de latere versies (en het beheer is nogal twijfelachtig als er niet SP6a opstaat) is het niet echt leuk meer.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik begrijp het even niet helemaal denk ik.

Je krijgt als je wilt internetten een venster waar je je username en wachtwoordt moet invullen. Maar voor je uberhaubt internet explorer kunt opstarten moet je toch echt eerst inloggen, dus dan gebruik je toch ook al dezelfde username en wachtwoord? Of log jij in windows in zonder wachtwoord :?

Verwijderd

Ze hebben bij hem MS Proxy server, gebruikers krijgen alleen internet als de internet rechten krijgen, hebben ze dat niet en ze vullen handmatig de proxy server in, dan krijgen ze wanneer ze bv www.ilse.nl intypen, wachtwoord scherm met naam, password en domein.

Als je eenmaal inlogd op het domein met je computer dan hoef je niet nog eens wachtwoord invullen voor exchange of proxy.

Dus illegaal internetten zit er niet in voor je, anders had je het systeem beheer gevraagd!!
Pagina: 1