Wifi adapter "hotspot" voor internet naar TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfkMatrix
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-10-2021
Beste Tweakers,

ik wil mijn PC als "hotspot" gebruiken om internet te delen met mijn TV.
Reden hiervoor: ik wil mijn VPN gebruiken op mijn PC om ook de lijn tussen mijn TV op VPN te zetten.
De PC heeft geen wifi kaart erin maar heb destijd een USB-adapter gekocht om zonder kabel te connecten naar internet. Inmiddels ligt er een kabel en wou ik deze gebruiken om mijn internet te delen maar blijkbaar kan deze niet gebruikt worden om internet te delen. Het is een TP-Link Archer T3U - Wifi-Adapter (of een versie hiervan).

Ik wil geen router kopen om dit op te lossen, nu wil ik deze USB adapter vervangen maar hoe weet ik welke wel of niet gebruikt kan worden voor deze "hotspot" optie om mijn internet te delen? of zijn er andere opties?

prijskaartje mag ergens rond 50~ euro liggen en moet 5ghz ondersteunen.

alvast bedankt.
Gr. Michael

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:49
Heb je deze? pricewatch: TP-Link AC1300 Mini Draadloze MU-MIMO USB-adapter Archer T3U

Ik zou die gewoon blijven gebruiken. Lees vervolgens hier hoe je de pc als hotspot kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfkMatrix
heb gekeken op die pagina maar zie nergens staan hoe.
ja ik weet de optie met windows 10 hotspot aanzetten alleen die werkt niet.
heb via command prop netsh wlan show drivers gedaan en daar staat de optie "Hosted network supported" op no.
drivers zijn up to date ook al is rollback gedaan geen verschil krijg hem niet op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfkMatrix
iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1ckedlunat1c
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05 21:15
Waarom werkt de hotspot van Windows zelf niet? Misschien kun je hier eens kijken:
https://support.nordvpn.c...hotspot-on-Windows-10.htm

Edit:
Ik heb het zelf ook even geprobeerd en alles werkt zoals het hoort. Ik zet VPN aan op mijn PC, verbind mijn telefoon hiermee en mijn telefoon pakt het ip-adres van de VPN.

[ Voor 32% gewijzigd door w1ckedlunat1c op 03-06-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfkMatrix
reden waarom het niet werkt wat ik gezocht had is dat die optie die ik noemde hosted network not supported.
ik kan hotspot niet aanzetten omdat die optie niet aan staat. normaal kan dit een driver ding zijn maar dat het ik al geprobeerd, heb ook al geprobeerd een virtual host aan te maken maar dat weigerd hij ook.

*Edit* ook de sharing optie voor het delen van de ethernet connectie dat tabblad bestaat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door AfkMatrix op 03-06-2021 15:32 ]

Pagina: 1