Switchbot advertorial vaag en niet wenselijk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bbob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 17:02
plan: SwitchBot Curtain maakt ‘domme’ gordijnen smart

In deze advertorial heb ik ook al een reactie gegeven.

Het bedrijf dat hier reclame maakt is niet duidelijk als je op de link klikt. Het is buiten de EU gevestigd in China.
Er is geen retourrecht volgens EU wetgeving.
Het is niet duidelijk of je zelf nog invoerrecht of btw moet betalen aangezien het van buiten de EU komt.
Garantie groot vraagteken.

Groter probleem is je bent als koper zelf verantwoordelijk aangezien je van buiten de EU importeert. Vliegt het ding in de fik en voldoet het niet een CE norm zou je verzekeraar wel eens moeilijk kunnen gaan doen.

Waar ik een probleem mee heb is dat tweakers zich voor dit soort reclame laat betalen en daarmee dus eigenlijk ons als consument voor de gek houd met bedrijven die niet aan EU wetgeving op alle gebied voldoen.

Het lijkt er sterk op dat betaald krijgen belangrijk is.

Misschien zou tweakers een protocol moeten opstellen welke bedrijven advertorial kunnen plaatsen en welke niet.
Het lijkt me dat tweakers zich op de NL en BE markt richt en een advertorial waarin producten / link naar producten worden aangeboden alleen van in de EU gevestigde bedrijven mogen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trendingtrees
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-08-2024
Hey bbob, thanks voor je bericht. Mbt je vraag of het invoerrecht neem ik contact op met de klant en intern ga ik schakelen over het protocol. Hopelijk beantwoord dit dan je vragen en mocht er nog iets zijn laat het dan weten.

Tweakerella

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbob
Dank je voor je antwoord en ik ben benieuwd of jullie met een protocol hiervoor komen en dit dan ook meedelen.

Naast invoerrecht kun je het misschien ook hebben over het EU recht op retour die consumenten hebben, ook dat is er nu niet, evenals de aansprakelijkheid die de koper heeft als de goederen van buiten de EU komen, c.q door bedrijf verkocht worden van buiten de EU.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-08 12:17
bbob schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:27:
Dank je voor je antwoord en ik ben benieuwd of jullie met een protocol hiervoor komen en dit dan ook meedelen.

Naast invoerrecht kun je het misschien ook hebben over het EU recht op retour die consumenten hebben, ook dat is er nu niet, evenals de aansprakelijkheid die de koper heeft als de goederen van buiten de EU komen, c.q door bedrijf verkocht worden van buiten de EU.
In aanvulling op de terechte opmerking van bbob: iedere onderneming die zich op Nederlandse (Europese) consumenten richt moet voldoen aan de Europese consumentenwetgeving, ongeacht of de onderneming op Europees grondgebied is gevestigd of daarbuiten. Producten en diensten aanbieden onder voorwaarden die niet voldoen aan consumentenwetgeving is dus per definitie in strijd met de wet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbob
@citomaster idd een mooie aanvulling en tweakers zou een duidelijk protocol moeten hebben voor dit soort advertorials.
Hierin zou men alleen advertorials moeten plaatsen door bedrijven die zich gewoon netjes aan eu wetgeving houden, dat is hier duidelijk niet het geval en heel erg jammer.

Laten we hopen dat dit iets eenmaligs is en men wel een protocol hiervoor gaat opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Nog een reactie gehad @Trendingtrees ?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:17
Aangezien ik net voor de advertorial spullen bij ze besteld heb: ja, je moet btw betalen aan FedEx. Invoerrechten heb ik bij 3 motoren en een hub niet betaald aangezien de waarde op het pakket lager was aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbob
@radioair dank je voor de info dat is zorgelijk, ze richten zich wel op de EU, Nederland met een Nederlandstalige website maar vermelden er dan niet bij dat jij nog btw moet afdragen.
Ze kunnen er ook voor kiezen om dit zelf voor hun rekening te nemen c.q in de prijs te vermelden.

Dit wetende zou tweakers @Trendingtrees minimaal een disclaimer onder het artikel moeten plaatsen of het in zijn geheel verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbob
@Trendingtrees
Hebben jullie hier intern al naar gekeken en protocol ingevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
@Trendingtrees
Heb je al feedback?
Pagina: 1