Advies gevraagd muren met scanbehang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 12:51
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag aan jullie: wij gaan binnenkort verbouwen en wij hebben op dit moment muren met gladde scanbehang. Dit zat al op de muren voordat wij er in kwamen wonen.

Alle gaten in de muren moeten opgevuld worden, zodat alles weer netjes strak is. Echter ben ik zelf niet technisch goed onderlegd en vraag ik mij af of je nog veel van die opgevulde gaatjes terug gaat zien?

Alle wanden laten stucen is erg kostbaar en als het niet hoeft, wil ik dit ook liever niet laten uitvoeren. Maar ik wil ook zeker niet dat de opgevulde gaatjes straks opvallen.

Wat is jullie advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Ga je het nog schilderen? Dan valt het mee, althans als het over schroef gaatjes gaat.
Als het echte gaten zijn, tsja, dat blijf je zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
99ruud99 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:11:
Ga je het nog schilderen? Dan valt het mee, althans als het over schroef gaatjes gaat.
Als het echte gaten zijn, tsja, dat blijf je zien.
Het gaat inderdaad om schroef gaatjes. En we gaan het zeer zeker nog schilderen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:05
Ik zou de muren overigens gewoon weer behangen met glad glasvlies/renovlies behang en daarna pas schilderen.
Strakker ga je de muur niet krijgen zonder stukadoor.

Gaatjes opvullen kan nooit kwaad natuurlijk, maar op een kale muur schilderen gaat tegenvallen denk ik.

Hier alles sausklaar laten stuken, en daarna geschilderd.
Maar nu we jonge kinderen hebben heb ik af en toe spijt dat we er niet alsnog renovlies op geplakt hebben ter bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
FRANQ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:43:
Ik zou de muren overigens gewoon weer behangen met glad glasvlies/renovlies behang en daarna pas schilderen.
Strakker ga je de muur niet krijgen zonder stukadoor.

Gaatjes opvullen kan nooit kwaad natuurlijk, maar op een kale muur schilderen gaat tegenvallen denk ik.

Hier alles sausklaar laten stuken, en daarna geschilderd.
Maar nu we jonge kinderen hebben heb ik af en toe spijt dat we er niet alsnog renovlies op geplakt hebben ter bescherming.
Scanbehang zit er op en gaat er niet van af. We gaan alles gewoon weer netjes maken en opnieuw schilderen. Mijn vraag is of je weer wat terug ziet van de opgevulde gaatjes en zo ja dan gaan we alles stucen.

Jij geeft aan: nieuw "behang" over bestaande behang.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 03-06-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:05
turkeyhakan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Jij geeft aan: nieuw "behang" over bestaande behang.
Nee, ik was in de veronderstelling dat het oude behang eraf ging, verkeerd gelezen.

Je kan het plamuren en vlakschuren.
Daarna met zo'n kleurtester even schilderen, dan kun je als het droog is zien of de gaatjes nog hinderlijk zichtbaar zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door FRANQ op 03-06-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Ik zou het eerst eens gewoon proberen. Haal een tube muurvuller, vul een gaatje, beetje latex erover... kijken hoe het eruit ziet. Als het prima is maak je de rest van de muur zo af, zo niet kun je altijd nog een andere oplossing verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Muurvuller sowieso, dat gaat al redelijk strak. Blijf je her en der wel zien. Wat je aanvullend kunt doen is op YT een filmpje zoeken over hoe je scheuren in glasvezelbehang repareert met een extra stukje. Iets met een paar keer overlappend snijden, als je het filmpje ziet snap je wat ik bedoel.
Daarna schilderen en dan is het weer retestrak als het goed is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:40
Als het vulmiddel uitgehard is even lichtjes opschuren, als je het goed gevuld hebt blijft het massief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Technofreakz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:26:
Als het vulmiddel uitgehard is even lichtjes opschuren, als je het goed gevuld hebt blijft het massief.
Blijf je het dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:40
Als je het goed bewerkt is het niet meer zichtbaar...

Auto’s kunnen ook onzichtbaar vol met plamuur zitten..
Pagina: 1