Nederlands investeringsbedrijf koopt Stack Overflow voor 1,8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@arnoudwokke, over nieuws: Nederlands investeringsbedrijf koopt Stack Overflow voor 1,8 miljard ...
Ik kan mij redelijk storen aan het onnodig gebruik van engels woorden in nederlandse teksten, zeker als er prima nederlandse alternatieven voor zijn. Dus, over
Verwacht geen awkward synergieën of andere grote veranderingen
... misschien veranderen naar
Verwacht geen ongemakkelijke synergieën of andere grote veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:34

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

vanaalten schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:36:
@arnoudwokke, over nieuws: Nederlands investeringsbedrijf koopt Stack Overflow voor 1,8 miljard ...
Ik kan mij redelijk storen aan het onnodig gebruik van engels woorden in nederlandse teksten, zeker als er prima nederlandse alternatieven voor zijn. Dus, over

[...]

... misschien veranderen naar
Verwacht geen ongemakkelijke synergieën of andere grote veranderingen?
Het is een citaat.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Nee. Een citaat zou zijn "Don’t expect to see major changes or awkward “synergies”. ". Nu is het een vertaald citaat - en doe 'm dan gewoon helemaal en correct vertalen. "Awkward" is gewoon prima te vertalen, net zoals de rest van het citaat van engels naar nederlands vertaald is.

Edit: disclaimer, ik ben geen docent engels of op andere manieren engelandicus, maar ik ga er van uit dat 'ongemakkelijk' een goede nederlandse vertaling is voor 'awkward'.

[ Voor 23% gewijzigd door vanaalten op 03-06-2021 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
@arnoudwokke
Het had een aandeel in het Chinese Tencent, maar verkocht dat onlangs voor bijna 15 miljard dollar.
Dit klopt niet, ze hebben hun aandeel in Tencent enkel verlaagd.
Tencent, in a Hong Kong Stock Exchange filing, said Prosus sold 191.89 million shares for HK$114.1 billion ($14.67 billion), reducing its stake to 28.9%.
https://www.reuters.com/a...ncent-stake-idUSKBN2BU16P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
dank, aangepast :)