Op zoek naar oplossing om wifi te versterken + 4 LAN poorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titanBrooky
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-06 14:43
Hallo,

Even aan het rondkijken geweest voor mijn situatie:
In de woonkamer ligt bekabeld internet (via de muur), die wordt nu via een oude router 'gesplitst' in 4 LAN-aansluitingen. Ik zou in de plaats een nieuwe router willen installeren die naast die 4 LAN-poorten ook WiFi kan uitzenden (hetzelfde WiFi netwerk dat al uitgezonden wordt via Proximus-router). Kan ik gewoon een WiFi-router zoals deze (pricewatch: ASUS RT-AX55) aanschaffen? Werkt deze dan als access point met 4 LAN-poorten, voor dus zowel bedraad als draadloos internet?

Beste antwoord (via titanBrooky op 03-06-2021 13:42)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
Ja, wel in ap mode zetten

[ Voor 135% gewijzigd door laurens0619 op 02-06-2021 22:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
Ja, wel in ap mode zetten

[ Voor 135% gewijzigd door laurens0619 op 02-06-2021 22:22 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:51
Aangezien je geen router nodig hebt( en ook niet wilt hebben) kun je ook een accesspoint met netwerkpoort nemen.
Bijvoorbeeld een Aruba AP11D
https://www.wifishop.nl/a...nt/pid=63220#productSpecs

Als je met drie poorten (of 3 poorten en een extra switch) afkunt dan het tp-link in-wall modellen die ook lan poorten hebben
https://www.wifishop.nl/t...ll-access-point/pid=68767

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titanBrooky
Bedankt! Die laatste ziet er interessant uit, alleen zie ik niet hoe die van stroom voorzien wordt? Gaat dat over de UTP-kabel?

EDIT: ik lees het net, je hebt dan ook een PoE-injector nodig? Dan is de router als AP interessanter?

[ Voor 29% gewijzigd door titanBrooky op 03-06-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

titanBrooky schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:57:
Bedankt! Die laatste ziet er interessant uit, alleen zie ik niet hoe die van stroom voorzien wordt? Gaat dat over de UTP-kabel?

EDIT: ik lees het net, je hebt dan ook een PoE-injector nodig? Dan is de router als AP interessanter?
Uit de omschrijving op de site welke gelinkt is door @Ben(V)
Ingebouwde switch
Met de TP-Link EAP235-Wall is iedere kamer voorzien van een uitstekend WiFi-signaal. Daarnaast is dit access point uitgerust met een switch met 3 Gigabit Ethernetpoorten zodat u ook bekabelde netwerkapparaten kunt verbinden met internet, denk bijvoorbeeld aan een IP-telefoon, Smart tv of IP-camera. Indien het access point gevoed wordt via PoE+ (802.3at), ondersteunt één LAN-poort bovendien Power over Ethernet output zodat een aangesloten apparaat (bijvoorbeeld een VoIP-telefoon) direct van stroom kan worden voorzien.
Voeding van het apparaatje komt dan over de UTP kabel dus je zult een PoE+ switch moeten hebben óf er een PoE+ adapter vóór moeten zetten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titanBrooky
Will_M schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:01:

Voeding van het apparaatje komt dan over de UTP kabel dus je zult een PoE+ switch moeten hebben óf er een PoE+ adapter vóór moeten zetten.
Dat laatste heb ik dus niet. Lijkt me weinig nuttig om dan nog aparte PoE-adapter aan te schaffen, naast een AP. Die AP's van Telenet zijn eigenlijk precies wat ik nodig heb, alleen kan je die niet configureren als je geen Telenet-klant bent :)

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1