Ziggo- Geschillencommissie

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJacobs
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-06-2021
Hi Redactie,

Jullie redacteur Jay stelt in dit artikel dat Ziggo naar de rechter wil omdat de geschillencommissie het eindpunt van hun netwerk bij het abonneeovername punt legt

nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan

Er bestaat echter helemaal geen mogelijkheid in hoger beroep te gaan tegen een uitspraak van de geschillencommissie, dus dat kan niet. Zie de info over het proces op hun website

https://www.degeschillencommissie.nl/procesinformatie/

Op die website is ook te vinden in welke gevallen de zaak alsnog voorgelegd kan worden aan de rechter, maar geen van die voorwaarden geldt hier of is in de uitspraak terug te vinden.

https://www.degeschillenc...cesinformatie/afhandelen/

Voorleggen aan de rechter
Als er in uw ogen procedurele fouten zijn gemaakt, kunt u de uitspraak voorleggen aan de rechter. De rechter kan een uitspraak van de Geschillencommissie ongedaan maken, als hij vindt dat de uitspraak niet aanvaardbaar is (marginale toetsing). Bijvoorbeeld wanneer de Commissie de redenen voor de uitspraak niet goed genoeg heeft toegelicht (motivatie). Of als de procedure niet goed is uitgevoerd, bijvoorbeeld wanneer niet alle partijen hun verhaal hebben kunnen doen tijdens de zitting.

Als de rechter de uitspraak ongedaan maakt, geldt de uitspraak van de Geschillencommissie niet meer. De partijen hoeven zich dan niet aan de uitspraak te houden.

Ik weet dus niet waar jullie op baseren dat er hoger beroep komt (want dat kan dus niet) en als ziggo het voorlegt aan de rechter moet zij aan eisen voldoen die niet terug te vinden zijn in de uitspraak (motivatie, hoor en wederhoor,etc)

Kortom bijzonder artikel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39
PieterJacobs schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:48:
Jullie redacteur Jay stelt in dit artikel dat Ziggo naar de rechter wil omdat de geschillencommissie het eindpunt van hun netwerk bij het abonneeovername punt legt

nieuws: Ziggo stapt naar rechter om vrije modemkeuze tegen te gaan

Er bestaat echter helemaal geen mogelijkheid in hoger beroep te gaan tegen een uitspraak van de geschillencommissie, dus dat kan niet. Zie de info over het proces op hun website

https://www.degeschillencommissie.nl/procesinformatie/
...maar het artikel op Tweakers.net rept ook niet over 'hoger beroep' - enkel dat Ziggo naar de rechter stapt.
Op die website is ook te vinden in welke gevallen de zaak alsnog voorgelegd kan worden aan de rechter, maar geen van die voorwaarden geldt hier of is in de uitspraak terug te vinden.

https://www.degeschillenc...cesinformatie/afhandelen/

Voorleggen aan de rechter
Als er in uw ogen procedurele fouten zijn gemaakt, kunt u de uitspraak voorleggen aan de rechter. De rechter kan een uitspraak van de Geschillencommissie ongedaan maken, als hij vindt dat de uitspraak niet aanvaardbaar is (marginale toetsing). Bijvoorbeeld wanneer de Commissie de redenen voor de uitspraak niet goed genoeg heeft toegelicht (motivatie). Of als de procedure niet goed is uitgevoerd, bijvoorbeeld wanneer niet alle partijen hun verhaal hebben kunnen doen tijdens de zitting.

Als de rechter de uitspraak ongedaan maakt, geldt de uitspraak van de Geschillencommissie niet meer. De partijen hoeven zich dan niet aan de uitspraak te houden.

Ik weet dus niet waar jullie op baseren dat er hoger beroep komt (want dat kan dus niet) en als ziggo het voorlegt aan de rechter moet zij aan eisen voldoen die niet terug te vinden zijn in de uitspraak (motivatie, hoor en wederhoor,etc)
Het kan toch de mening van Ziggo zijn dat zij vindt dat de motivatie niet goed genoeg is of er, naar de mening van Ziggo, fouten in de procedure gemaakt zijn?
Kortom bijzonder artikel...
Mja, dat valt wel mee, er wordt gewoon naar een bron gerefereerd (artikel op nu.nl) waarin Ziggo stelt naar de rechter te gaan. Het is niet alsof de redactie dit zelf verzonnen heeft, dus zo bijzonder is het artikel niet, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 14:00
Ik plaats, reageer even via dit onderwerp, omdat ik niet kan zien hoe ik een nieuw topic kan starten inzake ZIGGO en de oude mediabox XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit onderdeel van het forum is bedoeld voor de redactie, maar ik zie dat een topic plaatsen inmiddels gelukt is. Dus komt hier verder een slotje op.

Dit topic is gesloten.