Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hullieman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede noice cancelling koptelefoon. Mijn maximale budget is ongeveer 400 euro, maar dit bedrag hoef ik niet perse te halen...met andere woorden goedkoper en goed mag ook.

Ik luister graag naar jazz, klassieke muziek en soms ook popmuziek, zoals bijvoorbeeld Simon and Garfunkel, the Eagles, First Aid Kit. Geen house of rap of zo.
Ik luister meestal via Spotify, maar zet soms ook een cd over (lossless) op mijn telefoon.
De volgende koptelefoons heb ik al beluisterd: Dali io6, Sony WH-1000XM4 en Sennheiser Momentum 3 wireless.
Als het gaat om de noice cancelling is Sony naar mijn mening de beste, gevolgd door de Sennheiser en dan de Dali. Als het gaat om de geluidskwaliteit vind ik de Dali io6 net wat mooier dan de Sony, en de Sennheiser is op vergelijkbaar niveau als de Sony, maar de klank is meer helder. Het prijsverschil tussen de Dali aan de ene kant en de Sennheiser plus de Sony aan de andere kant is echter ongeveer 100 euro in het nadeel van de Dali, en ik vraag me af of dit verschil in geluidskwaliteit de extra prijs waard is.
Hebben jullie ervaring met een of meer van deze koptelefoons? Dan hoor ik dat graag! Waarom zouden jullie voor de een of de ander kiezen? Misschien ervaringen met andere noice cancelling koptelefoons?
Momenteel neig ik meer naar de Sony, ook vanwege de betere noice cancelling, maar aangezien ik niet al te vaak in bijvoorbeeld een vliegtuig of een bus zit en in de stad de noicecancelling niet zou gebruiken vanwege de veiligheid vraag ik me af of een wat "mindere" noicecancelling zoveel zou uitmaken.
Gebruiken jullie de koptelefoons ook tijdens het fietsen? Wat zijn daar jullie ervaringen?
Is noice cancelling iets wat jullie graag gebruiken of juist kunnen missen als kiespijn en zo ja, waarom?
Graag hoor ik jullie overwegingen/advies/ideeën!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* knip *
Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan vooral niet.

[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 02-06-2021 21:15 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:13
Niet tijdens fietsen gebruiken, hij snapt wind niet.
Voor rest heb ik de ANC zo snel mogelijk uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb tussen de Bose 700 en de mx4 uiteindelijk de Bose gekocht.
Ik had een Bose qc25, en daar was ik erg happy mee.
Maar de bluetooth module had een beperkte battarij.

Mijn gebruik is voornamelijk in het vliegtuig, en ik ben niet heel critisch kwa hoge lagen en bas. Zolang ik geen vliegtuig hoor en wel muziek me happy.

Pa heeft hier de mx3. En die vind ik ook prima. Goed geluid.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
99ruud99 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:59:
Niet tijdens fietsen gebruiken, hij snapt wind niet.
Voor rest heb ik de ANC zo snel mogelijk uit gezet.
Ik heb de Bose QC35 II, en die werkt perfect met wind, zolang ik de noise cancellation op low zet (staat standaard op high, met 1 druk op de knop zet ik het op low). Eigenlijk nooit last van wind, zelfs als het flink woeit.

ANC is echt een uitkomst wat mij betreft, al helemaal in vliegtuigen of andere plekken waar constante herrie is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik ben zelf erg tevreden over mijn Bose QC35. Maar ik denk dat het weinig uitmaakt of je die koopt of de Sony. Je gaat ze toch niet allebei tegelijk dragen en verschil merken.

En inderdaad niet op de fiets dragen. Daar hebben mijn collega’s van de ambulancezorg wel ervaring mee trouwens…

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Waarom denk je eigenlijk een koptelefoon met NC nodig te hebben? Vaak zoekt men zoiets voor gebruik in de kantoortuin of in het openbaar vervoer, maar die situaties noem je juist niet. Daarentegen noem je wel geluidskwaliteit, waardoor ik me afvraag of je dan niet (ook) naar andere koptelefoons zonder NC kunt kijken.

PS: je schrijft noise met een s.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hullieman
Vriendelijk bedankt allemaal voor de reacties/het meedenken. Wat betreft de vraag over het nodig denken te hebben van een noisecancelling (met een s inderdaad!): ik zit weinig in het openbaar vervoer op dit moment, en als ik in het openbaar vervoer zit ongeveer een half uur naar het werk. Als ik echter storende omgevingsgeluiden hoor op de plek waar ik ben, zoals laatst op een camping waar spelende kinderen lekker aan het ravotten waren en soms ook een autoweg goed hoorbaar was, dan heb ik de neiging om mijn koptelefoon harder te zetten om dit te overstemmen. De noisecancelling zorgt er dan voor dat er een deel van het omgevingsgeluid wordt geblokkeerd, hoewel stemmen wel enigzins hoorbaar blijven. Ik hoef dan het geluid minder hard te zetten. Beter voor mijn gehoor denk ik. Goede passieve noisecancelling gecombineerd met actieve noisecancelling is dan denk ik een goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een snelweg filtert wel lekker weg en in een kantoor zorgt mijn QC35II ervoor dat ik inderdaad in een bubbel kan werken. Maar het filtert niet alle collega's weg ofzo. Kinderstemmen kan-ie ook niet zo soepel filteren.

NC werkt vooral bij monotome herrie (vliegtuig!) extreem goed en bij de rest redelijk ok, Gecombineerd met een beetje muziek werkt het heel lekker voor diverse herrie zonder het volledig weg te laten vallen (zoals collegas en kinderen) :).

En ik kan bevestigen dat fietsen met een bose QC35II op standje "NC medium" prima werkt, helemaal geen last van windgeruis.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 03-06-2021 07:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hullieman
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
JvS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:17:

En ik kan bevestigen dat fietsen met een bose QC35II op standje "NC medium" prima werkt, helemaal geen last van windgeruis.
Heb jij ook een medium stand? Bij mij zegt de dame alleen maar "Noise Cancellation High", "Low" of "Off" als ik de knop indruk :+

The devil is in the details.

Pagina: 1