Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurreVonk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-11-2024
Goedemiddag!

Ik kwam er gisteren achter dat ik voor het eerst via streamlabs lag had bij de upload naar Twitch.

Ik kreeg meldingen vanuit streamlabs dat ik mogelijk te weinig geheugen had om alles uit te zenden.
Daarna heb ik mijn taakbeheer geopend en zag ik dat VALORANT 100% van mijn MSI 1060 6G gebruikte.

Er was 2.3 van de 6g in beslag maar hij draaide op volle toeren. Continu tussen de 98 en 100% usage.
Al mijn FPS was in orde en in-game is er geen lag.

Verder komen mijn CPU en mijn GPU tot een range van ~60 graden, relatief in orde dus.
Het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBP-rph0fr9rLm3xcf0rqv2Te9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SAgEo1en5bvCjm4iMk8E2Cfe.png?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij vertellen waar dit mee te maken heeft?

Groet Jurre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Als je valorant aan het spelen bent en aan het streamen bent met de kaart is dat geen lage intensiteit en dus heel logisch dat die op 100% draait.

Probeer is in je programma te streamen via je cpu(even googlen hoe je dit in je gebruikte programma kan doen) die lijkt nog genoeg headroom te hebben om dit te doen.
Vram zegt echter niks over het totale gebruik van je kaart, hier zitten meer factoren aan vram word over het algemeen alleen gebruikt voor het tijdelijk laden van bijvoorbeeld textures, en aangezien valorant niet echt een grafische intense game is kan het kloppen dat de vram usage erg laag is.

Wat je ook nog zou kunnen proberen als je perse via de kaart wilt streamen is een fps cap ingame aan te zetten zodat je meer headroom hebt voor je stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij een videokaart is het de bedoeling dat deze altijd op 100% draait, dat betekent dat deze optimaal gebruikt wordt en niet wordt gehinderd door andere factoren, zoals een te langzame CPU of slome opslag.

Ook zijn geheugen gebruik en GPU gebruik niet aan elkaar gelinkt. Het zijn losse componenten op dezelfde kaart en kunnen derhalve een verschillende mate van gebruik hebben.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 11:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Je wil graag dat hij op 100% draait, en hoewel ik streamlabs niet ken (had misschien bij video encode wat verwacht), maar:

- Zet een van de grafieken eens naar CUDA (copy doet toch niet zo veel)
- Check de clocksnelheid van je GPU eens

En tsja, games als valorand lijkt het me vrij normaal voor dat ze weinig vram gebruiken.

Deze situatie wil je ook niet echt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygV9LG7911DolwcrDA9o9bucJy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AWX9KCgNvArBOuuQeIBdlg8Z.png?f=fotoalbum_large

(dat was een GIS/Cad applicatie met wat verwerking/classificatie in 3D data, no worries, ik ben geen miner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:48
Virusscanner al geprobeerd? Zeker dat je geen cryptominer op de achtergrond hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-06 10:58
manzonderdas schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:51:
Virusscanner al geprobeerd? Zeker dat je geen cryptominer op de achtergrond hebt?
No offense maar heb je überhaupt zijn vraag gelezen? Heeft niets met cryptominers or virusscanners te maken.

De OP haalt de hoeveelheid geheugen van zijn GPU en het GPU gebruik door elkaar. Hij schrikt van de 100% GPU gebruik van Valorant, maar dat is normaal gedrag.
We hebben de exacte foutmelding nodig wat streamlabs geeft. De OP leest alsof het over het werkgeheugen gaat, maar daar is nog 20 GB van over dus dat is het probleem niet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:48
not offended - was meer aan het denken van

1. het is normaal dat bij gamen je naar 100% gpu belasting gaat
2. ik lees nergens "na de update van valorant of mijn streaming software heb ik nu probleem x" dus ga er vanuit dat op dat vlak niets veranderd is

vandaar dat ik eerder dacht dat als het een softwareprobleem is...

Lijkt namelijk niet aan de temperatuur/throtteling te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:54
manzonderdas schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:51:
Had gekund, maar dan was het geheugen volledig gebruikt ipv 2 GB (van de 6).

In dit geval lijkt het mij niets meer dan normaal dat de GPU een belasting van 100% heeft.
Pagina: 1