Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPeter
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-08-2023
Mijn vraag
1. Schermvergrendeling werkt met gezichtsherkenning en met een zelfgekozen cijfercode (vingerafdruk werkt niet en heeft ook nooit gewerkt). Deze wil ik uitschakelen zoals dat ook het geval was op mijn vorige telefoon, een Samsung. Bij Instellingen zie ik wel welke soort(en) schermbeveiliging kan/kunnen worden ingesteld maar niet hoe schermbeveiliging in het geheel kan worden uitgeschakeld.
Als gezichtsherkenning goed zou werken zou ik er geen probleem mee hebben. Maar als de telefoon 72 uur niet is gebruikt werkt gezichtsherkenning niet meer en moet de code worden ingetoetst. Dit moet zo ongeveer vijf keer per dag gebeuren omdat een etmaal volgens Oppo kennelijk uit 360 (5x72) uur bestaat. :-(
Hoe schakel ik de schermbeveiliging uit? (Ik weet dat dat niet erg veilig is maar dat risico neem ik.)
2. Nog erger is dat ik soms telefoontjes mis hoewel de beltoon op het maximale volume door het gehele huis te horen is. Waarom is de telefoon dan niet te horen? Omdat Oppo het volume dat ik op maximaal heb ingesteld telkens op 0 (uit) zet.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat het door mij ingestelde volume gehandhaafd blijft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oppo A91, ColorOS V7.1, Octacoreprocessor, Type CPH2021, Status IMEI en IP, Smalband en kernel, Android 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogeld maar niets relevants gevonden.