Spam op tweakblogs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-10 19:41
Vast het foute subforum, maar zou het anders ook niet weten. Laatste keer dat ik iets in Schop een Modje postte werden jullie niet blij omdat dat allemaal wat hogere prio is, dan maar hier :)

Op mijn tweakblog krijg ik echt constant spam over rare pillen voor je mannelijke geslachtsoorgan op websites, ik vind echter de reactiefunctionaliteit wel erg prettig omdat je soms hierdoor wel contact krijgt met mensen die je blog vinden via een zoekmachine. (Maar die je dan niet proberen te behandelen voor een erectiestoornis)

Kunnen jullie hier wat aan doen? Misschien een feature request inschieten met een capatcha voor reacties?

EDIT: Ik zie dat er al een capatcha is, echter lijken dit toch echt wel bots. Misschien iemand vergeten om ook server sided te valideren? :P

Post in kwestie op het moment: Smiba's Electric Mess: Fixing intermittent dial on Fuji GA645 medium format c...

[ Voor 10% gewijzigd door smiba op 02-06-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het opruimen van spam is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de blog, maar op het moment dat de anti-spam-maatregelen niet lijken te werken is het een bug, daar schuif ik jouw topic dan ook even bij. :)

Lieve Adjes => Stoute Bugs

Overigens kun je anoniem reageren ook uitschakelen, dan kunnen ze alleen nog reageren als ze een Tweakers account hebben.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

De captcha werkt, maar captcha's zijn gewoon geen grote hindernis meer voor bots, en soms zetten ze er gewoon echte mensen op.

Dan blijven er nog maar een paar opties over:
- alleen ingelogde gebruikers laten reageren
- de tijd dat gereageerd kan worden per post beperken
- actieve moderatie
- spamherkenningssoftware inzetten zoals akismet

De laatste 2 hebben we geen plannen voor. De eerste twee kan je zelf instellen ;)

Intentionally left blank