Trip Nederland als Belg in Augustus tijdens O.L.V Weekend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TempAccount123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
Vorige jaar, voor het starten van de corona epidemie, had ik een roadtrip gepland waar we onder een aantal dagen Rotterdam en de Delta Werken gingen doen.
Deze hebben we gezien de omstandigheden gecanceld.

Graag zou ik dat opnieuw doen maar het zijn nog steeds bizarre tijden, vandaar dat ik wat advies vraag:

* Zou dat midden Augustus, rond het O.L.V. Hemelvaart weekend, te doen zijn in context van de corona-maatregelen en veiligheid met twee en in de auto, waarvan we beiden volledig gevaccineerd zijn (normaal gezien)?

* Zijn er veel dingen gesloten of dicht tijdens het O.L.V Hemelvaart weekend? De 15de augustus, O.L.V Hemelvaart, is een zondag waar we van Rotterdam waarschijnlijk naar de Delta werken zouden rijden, dan in de buurt wat musea/activiteiten doen, om dan ergens goed te eten en overnachten. Zou alles nog open zijn of is dat eerder onwaarschijnlijk?

Zoek wat extra gedachten en advies hierover. Dank alvast voor jullie tijd!

Beste antwoord (via TempAccount123 op 03-06-2021 17:52)

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29

Seraphin

Meep?

In Nederland worden de beperkende maatregelen volgens een stappenplan opgeheven / versoepeld.
Linkje: https://www.rijksoverheid...p-voor-stap-meer-mogelijk

Volgens de huidige planning is de horeca vanaf 1-juli "normaal" (d.w.z. cafés, hotels & restaurants mogen op buitenterrassen en binnenruimtes eters en drinkers ontvangen) geopend tot 22:00 's avonds met een (verwachtte) maximale groepsgrootte van 8 personen.

Doorstroomlocaties (dierentuinen, pretparken, eigenlijk alle recreatieve / culturele zaken in de buitenlucht) zijn dan ook "gewoon" open zolang men 1.5.m afstand kan waarborgen.

Binnenactiviteiten (musea, bioscopen etc.) zijn ook open maar met beperkingen qua bezoekersaantallen en groepsgrootte (details ontschieten mij even).

Met de huidige stand van zaken, planning en vooruitzichten zouden er op 15 Augustus nog slechts beperkte maatregelen van kracht moeten zijn (vooral: 1.5m afstand, groepsgrootte en wellicht mondkapjes binnen). Grote disclaimer: het stappenplan roadmap routekaart openingsplan is al meerdere keren gepresenteerd om weer in de prullenbak te belanden. Daar staat tegenover dat de maatschappelijke druk op verzachting blijvend is toegenomen, mijn inschatting is dat je op 15 aug redelijk "safe" zit qua uitgaans- en bezichtigingsmogelijkheden. Dit alles onder de aanname dat jullie zelf tegen die tijd volledig en aantoonbaar zijn ingeënt.

[ Voor 11% gewijzigd door Seraphin op 02-06-2021 16:31 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:42
Eerste vraag: Tja, dat is nogal afhankelijk van hoe de komende weken/maanden gaan, en wat de Europese afspraken worden mbt internatiaal verkeer. Ik zou gokken dat je met je coronapaspoort wel binnenkomt, maar garantie tot de deur grens.
Om je tweede vraag te beantwoorden: OLV Hemelvaart is geen feestdag in Nederland, ik vraag me zelfs af of iemand (van boven de rivieren) überhaupt weet wanneer dat valt :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29

Seraphin

Meep?

In Nederland worden de beperkende maatregelen volgens een stappenplan opgeheven / versoepeld.
Linkje: https://www.rijksoverheid...p-voor-stap-meer-mogelijk

Volgens de huidige planning is de horeca vanaf 1-juli "normaal" (d.w.z. cafés, hotels & restaurants mogen op buitenterrassen en binnenruimtes eters en drinkers ontvangen) geopend tot 22:00 's avonds met een (verwachtte) maximale groepsgrootte van 8 personen.

Doorstroomlocaties (dierentuinen, pretparken, eigenlijk alle recreatieve / culturele zaken in de buitenlucht) zijn dan ook "gewoon" open zolang men 1.5.m afstand kan waarborgen.

Binnenactiviteiten (musea, bioscopen etc.) zijn ook open maar met beperkingen qua bezoekersaantallen en groepsgrootte (details ontschieten mij even).

Met de huidige stand van zaken, planning en vooruitzichten zouden er op 15 Augustus nog slechts beperkte maatregelen van kracht moeten zijn (vooral: 1.5m afstand, groepsgrootte en wellicht mondkapjes binnen). Grote disclaimer: het stappenplan roadmap routekaart openingsplan is al meerdere keren gepresenteerd om weer in de prullenbak te belanden. Daar staat tegenover dat de maatschappelijke druk op verzachting blijvend is toegenomen, mijn inschatting is dat je op 15 aug redelijk "safe" zit qua uitgaans- en bezichtigingsmogelijkheden. Dit alles onder de aanname dat jullie zelf tegen die tijd volledig en aantoonbaar zijn ingeënt.

[ Voor 11% gewijzigd door Seraphin op 02-06-2021 16:31 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:56
OLV-Hemelvaart kennen we niet in Nederland. Er zal dus helemaal niets om wille van die dag gesloten zijn in Nederland.

In Nederland is de situatie momenteel zo dat steeds meer maatregelen worden losgelaten en er dus steeds meer kan, mag en open gaat. Waarschijnlijk is het dragen van een mondkapje in binnenruimtes voorlopig nog wel verplicht. Ook zullen nachtclubs/discotheken wellicht nog niet open zijn in augustus en zal vermoedelijk de afstandsregel nog van toepassing zijn.

Voor al het overige is de huidige verwachting dat er in augustus nog weinig beperkingen gelden. Wel zal op veel plaatsen als gevolg van de afstandsregel een beperkt aantal bezoekers gelijktijdig binnengelaten worden. Dit geldt in jouw geval bijvoorbeeld voor winkels, horeca, musea en dierenparken/pretparken. Als je nu al weet waar je naartoe wilt en wat je wilt bezoeken, kan het daarom raadzaam zijn om vooraf een dag en tijdstip te reserveren. Normale winkels hanteren geen reserveringen meer. Wil je shoppen, dan zul je soms buiten de winkel in een wachtrij moeten aansluiten.

Voor musea, pretparken en dergelijke kun je via de eigen website van de attractie vooraf een ticket kopen en een datum of tijdslot reserveren. Bij restaurants kan dit ook vaak via de website, of anders telefonisch. Voor terrassen is mijn ervaring tot nu toe dat de horeca niet werkt met reserveringen vooraf, maar vrijwel overal met 'reserveringen aan de poort'. Dat wil zeggen, dat je toegelaten wordt tot het terras indien er plaats is, maar dat je dan wel persoonsgegevens moet achterlaten. Het achterlaten van de persoonsgegevens is momenteel verplicht bij alle horeca.

De reisbeperkingen met bijbehorende quarantaine-plicht zou op dit moment nog jullie grootste drempel zijn. Wanneer die reisbeperking komt te vervallen, hangt af van hoe de besmettingen zich komende tijd ontwikkelen in Nederland en België, en/of dat jullie wellicht vóór aanvang van de reis al volledig gevaccineerd kunnen zijn.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ivow85 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:19:
[...]

De reisbeperkingen met bijbehorende quarantaine-plicht zou op dit moment nog jullie grootste drempel zijn. Wanneer die reisbeperking komt te vervallen, hangt af van hoe de besmettingen zich komende tijd ontwikkelen in Nederland en België, en/of dat jullie wellicht vóór aanvang van de reis al volledig gevaccineerd kunnen zijn.
Op dit moment geldt Belgie als 'oranje' land. Als je daar vandaan inreist moet je een max 24u oude negatieve PCR testresultaat hebben (of een max 72u oude PCR + een max 4u oude sneltest) en moet je in 10 dagen in quarantaine, waarbij je na de 5e dag een test mag doen en bij negatief uitslag ontheven bent van quarantaineplicht. Er is overigens in het geheel geen handhaving hierop als je met de auto de grens over komt, en quarantaine wordt sowieso niet gehandhaafd... ( :X )

Als een land 'geel' wordt gelden deze plichten niet meer.

Begin juli worden Europa-brede richtlijnen verwacht mbt reizen vs tests en vaccinaties. Hopelijk wordt het na die tijd een stuk eenduidiger. Naar verluid zul je vrij kunnen reizen met bewijs van volledige vaccinatie en/of negatieve test, met uitzonderingen voor brandhaarden. Laten we hopen dat noch NL noch BE op dat moment een brandhaard is.

Oslik blyat! Oslik!