Kentekenplaten kwijt bij dealer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:07
Hoi,

Ik heb 3.5 weken geleden een nieuwe snorfiets aangeschaft bij een lokale scooterzaak.
De levertijd zou 2 a 3 weken bedragen. Echter kreeg ik na 3 weken te horen dat de kentekenplaat kwijt was, en dat ze geen nieuwe hadden. Mocht ik toch een nieuwe kentekenplaat willen, dan zou ik moeten wachten tot november ( Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die nu een nieuwe scooter koopt tot na de zomer zou moeten wachten, zou geen goede business voor de man zijn ).

Echter wilde ik er geen groot probleem van maken, en zou er dus een kentekenplaat met een "1" opkomen. Ik zou hem vandaag kunnen ophalen, echter kreeg ik te horen dat de snorfiets vandaag niet opgehaald kan worden, aangezien er pas nieuwe kentekenplaten kunnen worden besteld wanneer de scooter al op naam staat. Dus als ik het goed begrijp wil hij eerst het originele kenteken op mijn naam zetten, om vervolgens een nieuw kenteken met duplicaatcode "1" te bestellen.

Het lijkt mij dus best raar om iets op mijn naam te krijgen, wat ik nooit heb gehad, en voel me hier niet prettig bij. Het zou heel goed kunnen dat een medewerker, of iemand anders de kentekenplaat achterover heeft gedrukt, en daar zou ik problemen van kunnen ondervinden. De dealer zegt dat dit altijd kan, maar het verschil is dat het nu vrijwel zeker is dat het kenteken achterover is gedrukt, want hoe kan het anders kwijt zijn?

Is mijn denkwijze correct, of ben ik nu te achterdochtig? Ik heb hier namelijk helemaal geen verstand van. Zal ik gewoon de dealer volgen in zijn handelswijze, of is het verstandig om hier niet mee in te gaan ? Zo niet, wat zou ik dan kunnen ondernemen ?

Alvast bedankt !

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Je kreeg na drie weken te horen dat het kenteken kwijt was? En het gaat dan om de kentekenplaat? Want een nieuwe kentekenplaat kan bij een RDW erkende kentekenplaat fabrikant gemaakt worden terwijl je wacht, mits de papieren in orde zijn. De vraag of je een nieuw wilt lijkt me absurd, tenzij je een handelaar/klusser bent wil je een scooter met bijbehorende papieren en plaat die legaal de weg op mag. Overigens suggereert dit dat ze nog wel een oude hebben? Dat klinkt allemaal erg dubieus.

Nu kon je hem vandaag ophalen, maar ineens het verhaal dat hij eerst op naam moet staan? Een kenteken hoort bij een voertuig, ongeacht of er een eigenaar is (in Nederland, in België werkt het anders). Heb je al een kenteken of chassisnummer? Die kun je eventueel controleren via rdw.nl, stopheling.nl e.d..

Als ik op deze manier een scooter zou moeten kopen, zou ik rap naar een andere zaak gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:54
Ik heb even de aanname gedaan dat de brommer nieuw is. Dan is de volgende aanname dat het alleen om de platen die ze kwijt zijn en niet het kentekenbewijs. Dit kan inderdaad opgelost worden met een '1' op het kenteken. Alleen zou ik dit bij een nieuw voertuig toch niet accepteren. De schult ligt hier bij de verkopende partij. Dus ik zou het niet meer dan redelijk vinden als ze jou gewoon een nieuwe leveren zonder deze '1' en dat ze zelf maar wachten tot november op het nieuwe kenteken, of deze proberen te verkopen met de extra '1' op het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Yucon

*broem*

Meloenen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:52:
Ik heb even de aanname gedaan dat de brommer nieuw is. Dan is de volgende aanname dat het alleen om de platen die ze kwijt zijn en niet het kentekenbewijs. Dit kan inderdaad opgelost worden met een '1' op het kenteken. Alleen zou ik dit bij een nieuw voertuig toch niet accepteren. De schult ligt hier bij de verkopende partij. Dus ik zou het niet meer dan redelijk vinden als ze jou gewoon een nieuwe leveren zonder deze '1' en dat ze zelf maar wachten tot november op het nieuwe kenteken, of deze proberen te verkopen met de extra '1' op het kenteken.
Hij kan niet nieuw zijn, want dan kon de dealer die platen niet hebben nog voordat hij op naam gekomen zou zijn. Desondanks vind ik het een heel erg vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16
Ik heb 3 weken geleden mijn scooter gekregen, die ik een week daarvoor bestelde. Kenteken is pas besteld na mijn bestelling. Dit weet ik omdat mijn kenteken eerst zaterdag zou komen, maar dat werd dinsdag door vertraging bij de RDW.

Klinkt dus als een lul verhaal en wekt niet echt vertrouwen eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:29
Ik zou even contact opnemen met het RDW en daar telefonisch de situatie zo goed en gedetailleerd mogelijk uitleggen. Dan heb je zekerheid dat de gang van zaken niet raar is en dat het voor jou geen problemen op gaat leveren. Mocht de medewerker aan de telefoon beginnen te steigeren en aangeven dat de zaak niet sjofel is, lijkt mij dat je wordt voorzien van passende vervolgstappen. Ik zeg niet dat de verkopende partij niet koosjer is, maar het klinkt wel vrij dubieus inderdaad.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0nny41
@-MD- Ongeveer na 2.5 weken ja. Echter zou dit dus worden opgelost door een duplicaatnummer "1" erop te zetten. Dit vonden we eerst uiteraard niet fijn, maar we hebben al 2 scooters bij deze dealer gekocht en altijd naar tevredenheid geholpen, dus we wilde in eerste instantie wel coulant zijn.

Dus als ik het goed begrijpt hoort een kenteken bij een voertuig? Dus zou hij een nieuw kenteken aankunnen vragen zonder deze op onze naam te zetten? Wellicht heeft het te maken dat die alleen een duplicaat kenteken kan aanvragen als deze al op naam staat. Wij denken dat een geheel nieuw kenteken meer kosten met zich meebrengt, en hij dit daarom niet wil. Kan dit zo zijn denk je?

@Meloenen Ja het gaat inderdaad om een nieuwe snorfiets. Hij geeft aan pas in November nieuwe platen te krijgen. Klinkt een beetje raar, niet?

@Yucon Het gaat wel degelijk om een nieuwe scooter !

@dehardstyler Bedankt voor je inbreng!

@Stufferdt Ik ga morgen zeker RDW bellen en kijken of dit wel koosjer is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
Dit is toch allemaal niet jou probleem? Ik zou niet akkoord gaan met een '1' op m'n spiksplinternieuwe kenteken. Laat die dealer dat zelf oplossen op een nette legale manier.

Tot november wachten lijkt mij eerder een tactiek om jou akkoord te laten gaan met een '1' op je plaat. Kan me niet voorstellen dat een stukje blik bedrukken 5 maand duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kenteken hoort bij het voertuig dus als er al een kenteken is kan er niet een nieuw aangevraagd worden omdat de plaat kwijt is. Je krijgt dan gewoon een plaat met duplicaatcode.
Ik zie niet echt een probleem?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:58
Met duplicaatcode is eigenlijk een heel goed advies: de originele plaat wordt daarmee ongeldig in alle registers (i.v.m. opsporing, brandstofdiefstal, noem het op) en je weet heel zeker dat die duplicaatcode plaat op jouw voertuig zit.

Ja, duurt even. Hoe lang ga je plezier hebben van het voertuig? Juist, dus even doorbijten, proces aflopen en daarna lekker genieten van je nieuwe wielen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46
Kun je vanwege dit gedoe de koop niet gewoon ongedaan maken? Want anders zou ik hem gewoon bij de concurrent halen, tenzij het een snorfiets is die nergens anders te koop is.

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
d0nny41 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:25:
@-MD-
Dus als ik het goed begrijpt hoort een kenteken bij een voertuig?
Ja, onlosmakelijk verbonden aan het chassisnummer (afgezien van sloop, export etc)
Dus zou hij een nieuw kenteken aankunnen vragen zonder deze op onze naam te zetten?
Niet 100% zeker, maar de keer dat ik een nieuwe plaat nodig had (was gestolen) kon ik gewoon met mijn kentekenbewijs naar de lokale twimva en hij werd "terwijl u wacht" gedrukt. Omdat je de oude plaat niet kan overleggen komt er een duplicaatcode op, dat zetten zij direct in het systeem.

Ondanks dat die plaat kwijt is, zouden er wel kentekenpapieren moeten zijn volgens mij. Lijkt me vreemd dat je hetzelfde trucje dan niet gewoon kan uithalen. Dat zou betekenen dat je nooit nieuwe platen kan regelen vanuit een bedrijfsvoorraad. 8)7
Wij denken dat een geheel nieuw kenteken meer kosten met zich meebrengt, en hij dit daarom niet wil. Kan dit zo zijn denk je?
Geheel nieuw kenteken (letter/cijfer combinatie) kan niet. Er is al een kenteken geregistreerd voor dat voertuig, dat kenteken draagt hij. Je kan niet een andere combinatie aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet je zeker dat de platen kwijt zijn en niet het kentekenbewijs?.

Als het bewijs niet kwijt is kan de eigenaar gewoon direct nieuwe platen aanvragen. Als ik het goed begrijp is de verkoper op dit moment nog eigenaar, zie ook https://www.rdw.nl/partic...laat-verloren-of-gestolen. Je krijgt dan een duplicaatcode.

Uit je post lijk ik echter op te maken dat je ook kan kiezen voor géén duplicaatcode, en dan de scooter na de zomer ontvangt. Dat lijkt me dan om een andere scooter gaan, je kan namelijk niet een ander kenteken op dezelfde scooter aanvragen. Het is dan ook logisch dat je moet wachten, want die scooter moet waarschijnlijk nog besteld / geleverd worden.

edit: timberleek is me net voor, met dezelfde strekking ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 03-06-2021 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -MD-
  • Nu online
d0nny41 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:25:
@-MD- Ongeveer na 2.5 weken ja. Echter zou dit dus worden opgelost door een duplicaatnummer "1" erop te zetten. Dit vonden we eerst uiteraard niet fijn, maar we hebben al 2 scooters bij deze dealer gekocht en altijd naar tevredenheid geholpen, dus we wilde in eerste instantie wel coulant zijn.

Dus als ik het goed begrijpt hoort een kenteken bij een voertuig? Dus zou hij een nieuw kenteken aankunnen vragen zonder deze op onze naam te zetten? Wellicht heeft het te maken dat die alleen een duplicaat kenteken kan aanvragen als deze al op naam staat. Wij denken dat een geheel nieuw kenteken meer kosten met zich meebrengt, en hij dit daarom niet wil. Kan dit zo zijn denk je?
Ja, bedankt @timberleek voor het alvast antwoorden. Dat klopt volledig voor 'Nederlandse' voertuigen. Dus een voertuig dat bekend is bij het RDW met chassisnummer heeft enkel één kenteken. De enige uitzonderingen zijn tijdelijk van aard (import/export, handelaarskenteken).

Nieuwe kentekenplaten kunnen gemaakt worden terwijl je wacht bij een RDW erkende kentekenplaat fabrikant, als je je maar kunt identificeren met een geldig identiteitsbewijs en de papieren van het voertuig hebt. Zelfs als je platen kwijt zijn, maar dan krijg je zo'n mooi duplicaatnummer er op. Ook dat kan direct geregeld worden. Je kunt geen nieuw kentekencombinatie (dus de letters/cijfers zelf) krijgen bij een voertuig dat gekend is in de Nederlandse systemen.

Nieuwe kentekenpapieren zijn zo uit mijn hoofd binnen een week te regelen als eigenaar, mits er al papieren waren.

Alle seinen op rood, wat mij betreft. Ik zou van de koop afzien. Ik heb geen glazen bol natuurlijk, maar het zou zo maar kunnen dat het niet gelukt is om de specifiek door jouw gekozen scooter te stelen en om te katten/klonen. Het kan natuurlijk ook gewoon een l*lverhaal zijn omdat hij niet aan zijn levering kan voldoen, maar de redenen die opgegeven worden zijn niet logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

d0nny41 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:14:
Hoi,

Ik heb 3.5 weken geleden een nieuwe snorfiets aangeschaft bij een lokale scooterzaak.
De levertijd zou 2 a 3 weken bedragen. Echter kreeg ik na 3 weken te horen dat de kentekenplaat kwijt was, en dat ze geen nieuwe hadden. Mocht ik toch een nieuwe kentekenplaat willen, dan zou ik moeten wachten tot november ( Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die nu een nieuwe scooter koopt tot na de zomer zou moeten wachten, zou geen goede business voor de man zijn ).

Echter wilde ik er geen groot probleem van maken, en zou er dus een kentekenplaat met een "1" opkomen. Ik zou hem vandaag kunnen ophalen, echter kreeg ik te horen dat de snorfiets vandaag niet opgehaald kan worden, aangezien er pas nieuwe kentekenplaten kunnen worden besteld wanneer de scooter al op naam staat. Dus als ik het goed begrijp wil hij eerst het originele kenteken op mijn naam zetten, om vervolgens een nieuw kenteken met duplicaatcode "1" te bestellen.

Het lijkt mij dus best raar om iets op mijn naam te krijgen, wat ik nooit heb gehad, en voel me hier niet prettig bij. Het zou heel goed kunnen dat een medewerker, of iemand anders de kentekenplaat achterover heeft gedrukt, en daar zou ik problemen van kunnen ondervinden. De dealer zegt dat dit altijd kan, maar het verschil is dat het nu vrijwel zeker is dat het kenteken achterover is gedrukt, want hoe kan het anders kwijt zijn?

Is mijn denkwijze correct, of ben ik nu te achterdochtig? Ik heb hier namelijk helemaal geen verstand van. Zal ik gewoon de dealer volgen in zijn handelswijze, of is het verstandig om hier niet mee in te gaan ? Zo niet, wat zou ik dan kunnen ondernemen ?

Alvast bedankt !
toon volledige bericht
Uit dit verhaal lijkt het eerder dat men het complete kenteken(bewijs) kwijt is ipv platen alleen
(kentekenplaat bij scooter)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
@evilution @AtomicWing

Wij waren al akkoord voor een duplicaatcode. Het probleem is dat ik het oude kenteken eerst op mijn naam moet laten zetten, terwijl ik die nooit heb gehad. Is dat niet wat vreemd ? Wanneer een kenteken kwijt is moet er ook aangifte worden gedaan. Wordt het voor de politie ook geen vreemd verhaal als ik zeg dat mijn kenteken is gestolen/kwijtgeraakt voordat ik er eigenaar van ben geweest? Plus de kans is nu zeer groot dat ik hier in de toekomst problemen van kan ondervinden, hoort dat bij een nieuwe scooter van circa 4500 euro ?

@Saeverix Dat proberen we inderdaad te onderzoeken !

@timberleek Bedankt voor je inbreng . Wij zouden ook gewoon akkoord gaan met een duplicaatcode hoor, maar het feit dat we een kenteken dat we nooit hebben gehad op onze naam moeten zetten klinkt een beetje apart. Hij wilt nu een kopie van mijn rijbewijs om het oude kenteken op mijn naam te zetten en daarna een duplicaatcode aan te vragen. Maar als zo'n kenteken gestolen is moet er eerst aangifte worden gedaan, dat kunnen wij dan ook direct doen, terwijl wij nog geen eigenaar waren van het kenteken op het moment van diefstal/verlies.

@Cheesy Geen idee of het kentekenbewijs wel aanwezig is, hij had het echt alleen over de de kentekenplaat. Duplicaatcode is geen probleem, alleen het geven van een kopie van onze rijbewijs om eerst het gestolen kenteken op onze naam te zetten klinkt wat vreemd.

Zijn exacte worden waren : " Normaal heb ik nog kentekens liggen, dan zou ik die er gewoon op kunnen zetten. Helaas heb ik nu geen kentekens liggen, en ik krijg pas in November nieuwe binnen, maar ja dan is het goede weer voorbij"

@-MD- Ja, maar moet de eigenaar zich identificeren ? hij zegt namelijk dat het oude kenteken eerst op mijn naam moet staan..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

weebl

YARR!

Koop ontbinden, eventuele aanbetaling terugvorderen en scooter bij andere verkoper aanschaffen.

Raar verhaal dit, waarbij ik de indruk krijg dat de verkoper (een deel van) zijn probleem op jou af probeert te schuiven. Aanschaf van een scooter hoort voor de klant een proces te zijn waarbij je alleen even je ID laat zien voor de tenaamstelling, betalen en verder niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Nu online
d0nny41 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:52:
@-MD- Ja, maar moet de eigenaar zich identificeren ? hij zegt namelijk dat het oude kenteken eerst op mijn naam moet staan..
Ik snap niet zo goed meer wat je nog meer wilt horen. Elke eigenaar van een voertuig die een nieuwe kentekenplaat wilt moet zich identificeren, dat is nu al meermaals gezegd. Nee, het oude kenteken hoeft niet eerst op jouw naam te staan, de huidige eigenaar kan dat gewoon doen en zeker een dealer. Het verhaal klopt gewoon niet en het is vervelend voor je dat je hier nu in zit.

Feit is: als je een nieuwe scooter koopt bij een Nederlands bedrijf, hoor jij als koper op geen enkele wijze lastig gevallen te worden met kenteken geneuzel. Dat ding hoort gewoon geldige kentekenpapieren en een geldige kentekenplaat te hebben. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@d0nny41 Lees dit even door Kenteken brommer overschrijven RDW
Kopen en verkopen RDW

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 03-06-2021 13:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
d0nny41 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:52:
@evilution @AtomicWing

Bedankt voor je inbreng . Wij zouden ook gewoon akkoord gaan met een duplicaatcode hoor, maar het feit dat we een kenteken dat we nooit hebben gehad op onze naam moeten zetten klinkt een beetje apart. Hij wilt nu een kopie van mijn rijbewijs om het oude kenteken op mijn naam te zetten en daarna een duplicaatcode aan te vragen. Maar als zo'n kenteken gestolen is moet er eerst aangifte worden gedaan, dat kunnen wij dan ook direct doen, terwijl wij nog geen eigenaar waren van het kenteken op het moment van diefstal/verlies.
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij hoef jij hem helemaal niet op naam te zetten.
Aangifte doen klopt imo sowieso niet, de vermissing was niet tijdens jouw eigendom.

Als er een kenteken is, heeft het voertuig een eigenaar imo. Denk dat de RDW nooit een ongeregistreerd kenteken toelaat in het systeem. Dat zal in dit geval dan (vermoedelijk) de scooterzaak zijn (slapend in de bedrijfsvoorraad). Daarmee verwacht ik ook dat zij prima een andere plaat kunnen regelen.

Maar eventueel even navragen bij de rdw voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Het kenteken moet toch op jouw naam komen dus wat is het probleem precies? Op naam zetten, nieuwe plaat maken en klaar.
Welke grote problemen verwacht je in de toekomst?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
Ik zou eens wat minder vriendelijk gaan doen naar die verkoper.
Ik zou de vraag stellen wat hij er nu zelf van vindt dat er dit soort problemen bij de klant worden gelegd.
Ik zou ook aangeven dat hij nog x dagen heeft om het fatsoenlijk te regelen zonder dat de klant valse aangifte moet gaan doen (met dit verhaal gaat de politie niet akkoord, dus zul je moeten liegen om het gewenste resultaat te krijgen) en dat anders de koop niet doorgaat en je het geld terug wilt ontvangen zodat je elders een scooter kunt kopen die wel gewoon direct op je naam gezet kan worden zonder allemaal gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:32
Niet accepteren, laat de dealer maar een nieuwe scooter leveren.

Duplicaat code bij een voertuig á €4500 zonder een meter te hebben gereden wil je gevoelsmatig niet.

Nieuw kenteken aanvragen zonder duplicaatcode al helemaal niet.
Als er iemand met de "kwijtgeraakte" platen rondrijd en overtredingen begaat heb je een flinke klus te bewijzen dat jij dit niet bent geweest.

Gaat de verkoper niet akkoord, zou ik de koop ontbinden en hem ergens anders aanschaffen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:59

muhda

Time & Space traveler

weebl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:58:
Koop ontbinden, eventuele aanbetaling terugvorderen en scooter bij andere verkoper aanschaffen.

Raar verhaal dit, waarbij ik de indruk krijg dat de verkoper (een deel van) zijn probleem op jou af probeert te schuiven. Aanschaf van een scooter hoort voor de klant een proces te zijn waarbij je alleen even je ID laat zien voor de tenaamstelling, betalen en verder niks.
Dit inderdaad, lijkt me gewoon geen zuivere koffie. En als het wel zo is wat een onbekwaam toko moet het zijn om kentekenplaten kwijt te raken en dan het niet oplossen. En de koper opzadelen met smoesjes en 3 a 4 weken wachten.

Koop ontbinden en als ze moeilijk doen rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-05 02:04
AtomicWing schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:44:

Ja, duurt even. Hoe lang ga je plezier hebben van het voertuig? Juist, dus even doorbijten, proces aflopen en daarna lekker genieten van je nieuwe wielen.
Lekkere dooddoener. Als jij iets bestelt wat morgen geleverd zou worden, en je moet er maanden op wachten word je toch ook niet vrolijk? Ik weet dat je bij een auto wel eens een schadevergoeding of accesoires oid kan krijgen als de levering (veel) vertraging oploopt.
Misschien hebben ze hem wel juist gekocht om lekker in de zomer op te kunnen rijden.

Nee, ik zou daar echt niet mee akkoord gaan. Het 1 tje op het kenteken kan ik me dan weer niet zo'n zorgen om maken, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet wil.

Ik vind het ook maar een raar verhaal. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het RDW daar geen oplossing voor heeft. Als bedrijf is er vaak een hoop te regelen.
Pagina: 1