Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Etrayz nas niet zichtbaar na nieuwe connectbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ron Wijnands
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-06-2021
Mijn vraag
...sinds ik de nieuwe connectbox van ziggo als router gebruik kan ik m'n etrayz nas niet meer zien. Van alles geprobeerd met firewall aan of uit met port forward etc maar zelfs de etrayz connector die normaal het ip adres wel kan zien werkt niet. Rechtstreeks op m'n laptop aangesloten... Ook niets. Network settings gereset... Geen resultaat. Iemand nog een suggestie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...win10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...zie boven

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Kijk eens in de manual van je NAS via welke poorten die naar buiten wil communiceren en zet die dan open op je router ...

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ron Wijnands schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:16:
Mijn vraag
...sinds ik de nieuwe connectbox van ziggo als router gebruik kan ik m'n etrayz nas niet meer zien. Van alles geprobeerd met firewall aan of uit met port forward etc maar zelfs de etrayz connector die normaal het ip adres wel kan zien werkt niet. Rechtstreeks op m'n laptop aangesloten... Ook niets. Network settings gereset... Geen resultaat. Iemand nog een suggestie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...win10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...zie boven
Om te beginnen ....
Knap dat die nog werkt bij jou, petje af !
Of is er ondertussen 'nieuwe' software voor gekomen
( als in Niet die van Xtreamer zelf ? )

Ik heb deze destijds bij de introductie gelijk aangeschaft, vanwege de vooruitstrevende plannen, en super ervaring met hun mediaspeler.
Maar wat een desastreuze ervaring was dat ... binnen het jaar al obsolete en achterliggend op (goedkoper wordende ) concurrenten.
Ik heb hem nog steeds op zolder staan ( meen ik ) en als het alleen al wat files kan hosten is het prima.

Being said :
Heb je al eens geprobeerd hem een reset te geven, zodat hij weer op DHCP gaat reageren en een adres krijgt ?

Anders op naam zoeken, programma als netscan laten lopen in je netwerk

• Ron Wijnands
Poorten al open gezet (bij de vorige router werkte het wel)... De nieuwe router (connectbox ziggo) lijkt hem soms wel en soms niet te zien maar verbinding via ftp of etrayz connector onmogelijk. Ik heb al een paar keer de reset ingedrukt zodat netwerk opnieuw geinitialiseerd wordt maar schijnbaar werkt dat niet want als ik hem soms zie blijkt het het vaste ip adres te zijn dat ik hem had gegeven bij de vorige router.

• Ron Wijnands
Inmiddels erachter dat de Etrayz alleen te zien is via een switch naar de router. Ik snap alleen niet waarom dat werkt en waarom een rechtstreekse verbinding op de router niet werkt :?