Geen vast abonnement, wat is het makkelijkst met EK kijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 15:46
Wat is voor mij de makkelijkste manier om thuis het EK te gaan kijken?
Ik heb alleen internet van T-mobile Thuis en ik heb hun router vervangen door een USG van Ubuiquity. Ik heb eigenlijk geen zin om hun router er tijdelijk weer tussen te zetten om TV werkend te krijgen voor een paar weken.
Tijdelijk KPN/Ziggo TV abbo? Als het al mogelijk is een abbo voor alleen TV af te sluiten tegenwoordig...
Inlog van vrienden/familie regelen voor KPN online of Ziggo Go?
Toch maar TV van T-mobile en de router tijdelijk terug plaatsen?
Anders?

Dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 11:02
QuintusDias schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:21:
Ik heb alleen internet van T-mobile Thuis en ik heb hun router vervangen door een USG van Ubuiquity. Ik heb eigenlijk geen zin om hun router er tijdelijk weer tussen te zetten om TV werkend te krijgen voor een paar weken.
Tijdelijk KPN/Ziggo TV abbo? Als het al mogelijk is een abbo voor alleen TV af te sluiten tegenwoordig...
Inlog van vrienden/familie regelen voor KPN online of Ziggo Go?
Toch maar TV van T-mobile en de router tijdelijk terug plaatsen?
Anders?

Dank alvast!
NLZiet of gewoon TV afnemen van T-Mobile. Nieuwe afnemers worden volgens mij direct op het nieuwe platform aangesloten en dan werkt dat gewoon via je eigen router.

Npo is trouwens ook gewoon online gratis te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Nuevocasa op 01-06-2021 22:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
QuintusDias schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:21:
- Voor KPN TV heb je een KPN aansluiting nodig
- KPN heeft ook digitenne: Gratis NPO kanalen, maar je hebt dan wel een DVB-T2 decoder nodig
- NPO Start: Gratis, meerdere apps voor
- T-Mobile: kost je geld, kastje aansluiten e.d. (op het nieuwe platform zou het plug and play moeten zijn)
- NLZiet: kost je wat geld, nu aanbieding voor 3 maanden voor 7,95 per maand. Beter kwaliteit dan NPO Start
- Ziggo: Kijk eens of je signaal hebt? Dan kun je NPO1 gewoon in HD kijken, misschien niet helemaal netjes. Als je wel netjes wilt zijn kost je dat bijna 20euro per maand (en daarmee de allerduurste oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@QuintusDias NLZiet is volgens mij de makkelijkste / goedkoopste optie. Al kan NPO Start natuurlijk ook gewoon, maar dan is de beeldkwaliteit niet super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07 11:40
NLZiet is zeker uitgegroeid tot een volwaardig alternatief voor een abonnement van een provider. en voor zoiets als het EK lijkt het me een perfect alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:49:

- KPN heeft ook digitenne: Gratis NPO kanalen, maar je hebt dan wel een DVB-T2 decoder nodig
Als TS na 2014 z'n TV gekocht heeft is de kans groot dat ie al een DVB-T2 decoder ingebakken heeft 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Als TS na 2014 z'n TV gekocht heeft is de kans groot dat ie al een DVB-T2 decoder ingebakken heeft 👌
Maar niet per se eentje die met h.265 kan omgaan (die codec wordt gebruikt. Bij een meer recente mag je er wel eerder van uitgaan). Is wel de makkelijkste manier, gewoon een DVB-T2 antenne kopen (die Digitenne gebruikt bijv.) en dan kan je de NPO 1-3 ontvangen. Maar een maandje NL Ziet aanzetten kan ook prima ...

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 02-06-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:06
Ik kijk dat soort evenementen op de PC via het internet op de site van NOS. En als ik het groot wil zien, dan met een kabeltje van PC naar (domme) TV.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-07 15:46
@jongetje en @Nuevocasa

Dank voor jullie antwoorden! Is er nog verschil in beeldkwaliteit tussen NLZiet en T-mobile thuis via nieuwe platform? Mijn voorkeur gaat uit naar NLZiet aangezien ik dan sowieso geen gedonder krijg met T-mobile als ik na het EK weer terug wil switchen.
Heb een LG 65C8 dus moet wel een beetje OK zijn maar 4K is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 11:02
QuintusDias schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:23:
@jongetje en @Nuevocasa

Dank voor jullie antwoorden! Is er nog verschil in beeldkwaliteit tussen NLZiet en T-mobile thuis via nieuwe platform? Mijn voorkeur gaat uit naar NLZiet aangezien ik dan sowieso geen gedonder krijg met T-mobile als ik na het EK weer terug wil switchen.
Mijn ervaring is dat het minimaal gelijkwaardig is. Misschien is NLZiet zelfs beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jongetje en @Nuevocasa

Sinds het nieuwe TV platform van T-mobile heeft NLZiet volgens mij zelfs een betere beeldkwaliteit dan T-Mobile.

Verder heeft NLZiet nu een actie lopen. 3 maanden voor €7,95, lijkt me echt een prima deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 15:02
Kijken via Internet is niet nodig, want je kan gewoon een DVB-T kastje kopen (vanaf ongeveer 16 euro te vinden op Ali Express, maar ik adviseer een wat duurdere op bijv. eBay) en vervolgens gratis in HD kwaliteit kijken naar Nederland 1,2,3 NPO Extra 2 en minimaal 1 regionale zender.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-07 17:40
@jongetje en @Nuevocasa

Jouw tv beschikt over DVB-T2 dus zoals meerdere mensen suggereren kan je ook Digitenne proberen. NPO1,2,3 zijn gratis te ontvangen. Kwestie van een DVB-T2 antenne aansluiten op je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soedesh
Ascension schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Jouw tv beschikt over DVB-T2 dus zoals meerdere mensen suggereren kan je ook Digitenne proberen. NPO1,2,3 zijn gratis te ontvangen. Kwestie van een DVB-T2 antenne aansluiten op je TV.
De DVB-T2 functionaliteit zit kennelijk al ingebouwd in je TV.
Het is inderdaad een nog betere (en goedkopere) oplossing om slechts een antenne aan te sluiten! Wie nog een (ouderwetse) antenne op het dak heeft doet er goed aan hem daarop aan te sluiten voor de beste ontvangst. Zo niet dan volstaat een eenvoudige DVB-T antenne (de antennes die bij oude DVB-T1 Digitenne kastjes zaten voldoen prima).
Voor DAB+ radio geldt denk ik iets soortgelijks en ikzelf ben daarom op zoek naar een goede DVB-T2/DAB+ USB stick of insteekkaart voor de PC. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
soedesh schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:25:
[...]

De DVB-T2 functionaliteit zit kennelijk al ingebouwd in je TV.
Het is inderdaad een nog betere (en goedkopere) oplossing om slechts een antenne aan te sluiten! Wie nog een (ouderwetse) antenne op het dak heeft doet er goed aan hem daarop aan te sluiten voor de beste ontvangst. Zo niet dan volstaat een eenvoudige DVB-T antenne (de antennes die bij oude DVB-T1 Digitenne kastjes zaten voldoen prima).
Voor DAB+ radio geldt denk ik iets soortgelijks en ikzelf ben daarom op zoek naar een goede DVB-T2/DAB+ USB stick of insteekkaart voor de PC. Iemand een suggestie?
Ik heb een actieve antenne op zolder staan (destijds loze leiding gepakt in nieuwbouw huisje) voor DAB+ & DVB-T2 deze antenne met deze voeding. Splitter erop voor TV en deze DAB+ ontvanger. Beeld en geluid kraakhelder.

-edit- kak, vraag niet goed gelezen, je zoekt iets voor de pc 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Inmiddels heb ik deze gevonden op eBay:

https://ebay.us/jVDnFg

en op Amazon vond ik deze:

https://www.amazon.com/So...ss-Notebook/dp/B08DD6NQ57

Echter is het merk Socobeta mij (nog) onbekend en weet ik niet hoe het zit met de ondersteuning (het liefst ook voor oudere Windows versies zoals XP, Vista of 7, want ik heb geen zin om op updates te wachten voordat ik TV kan kijken of Radio luisteren en bovendien wil ik het ook gebruiken op locaties waar ik beperkt mobiel internet heb).
De tweede variant op Amazon is denk ik alleen DVB-T2 en vind ik wel handig klein en cool eruit zien. Nog even uitvogelen vanaf welke Android versie hij bruikbaar is en wellicht kan je er nog een oude (onbruikbare) tablet leven mee inblazen als portable TV-tje.
Iemand ervaring met het spul van Socobeta?
Vooralsnog ga ik liever voor de Terratec, Hauppage of Avermedia USB/PCI kaarten met DVB-T2 mogelijkheid, maar die hebben weer geen DAB+. Voor meer (dan de enkele op DVB-T2 aanwezige publieke-) radio zenders moet ik dan ofwel een ouderwetse FM tuner gebruiken, ofwel een aparte DAB+ ontvanger (waar Chris.nl een suggestie voor deed) aanschaffen.

[ Voor 29% gewijzigd door soedesh op 06-06-2021 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28

FreakNL

Well do ya punk?

Niemand gaat erop in maar een inlog van Ziggo is natuurlijk ook een prima optie.

Op mijn AppleTV hier thuis heb in de Ziggo app en ik log in met de gegevens van mij Pa. We hebben allebei Ziggo maar hij heeft ESPN erbij…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 6 juni 2021 @ 06:30:
Niemand gaat erop in maar een inlog van Ziggo is natuurlijk ook een prima optie.

Op mijn AppleTV hier thuis heb in de Ziggo app en ik log in met de gegevens van mij Pa. We hebben allebei Ziggo maar hij heeft ESPN erbij…
Maar Ziggo GO werkt helaas niet native op Apple TV, Android TV of Amazon Fire TV als je niet over een Ziggo-internetverbinding beschikt. Met internet van een andere provider werkt Ziggo GO alleen als mobiele iOS- of Android-app, via Chromecast of via de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt gelijk.

Met een laptop op te lossen uiteraard maar minder handig.
Pagina: 1