Op naar zoek speakers vervanging 5.1 of nieuwe set?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 14:24
Ben op zoek naar een andere speakers voor mij 5.1 set.

Ik heb 4 jaar geleden een Denon Receiver X AVR3300W gekocht.
Heb de speaker set de logitech z 5500 pc 5.1 set op aangesloten met een speciale verloop voor de subwoofer.
Op dat moment was dat de goedkoopste optie en was van plan later naar andere speakers te kijken.
Nu vindt ik tijd worden voor nieuwe speakers.

Zelf vindt de lijn van Dali super mooi en kwalitatief zit het ook goed.
Heb naar de Dali Sub C8 gekeken en te kiezen voor 2 speakers van Spektor 6.
Omdat ik dan tegen mij budget zit en later dit uit te breiden.
Weet niet of dit kan omdat deze speakers ook een bass hebben.
Alleen de subwoorfer heeft een nadeel dat deze de speakers aan de onder kant heeft. Eventueel beneden buren die daar last van kunnen hebben.

Of een andere complete 5.1 set die past in mij budget.

Mij budget is €1000

De speakers gebruik ik voor tv als voor films.

Beste antwoord (via Evertt op 04-06-2021 21:12)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van een goed ingeregelde sub hebben je buren niet zo veel last. Downfiring sub is makkelijker te plaatsen ivm reflecties iirc, maar dat is ook afhankelijk van hoe je kamer er uit ziet. Trust me: als jij een setje Spektors open draait ook zonder de sub gaan de buren dat ongetwijfeld wel merken ;)
Having said that: iedere set kan hard. Waar en goede set zich imho onderscheidt, is dat het op een laag volume ook loepzuiver blijft :)
SUb als aanvulling kan altijd. Daar heeft je receiver een stukje bass management voor ingebouwd zitten. Wat je nu aan speakers hebt staan is sowieso een setje waarbij de sub een deeel van de middentonen op zich neemt. Dat ga je met een nieuwe set wel merken.

Welke speakers je moet nemen: die welke voor jou het beste klinken binnen je budget. Dus ga gewoon lekker luisteren en neem je favoriete muziek mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Evertt Aankoopadvies doen we in CEA. Het topic is daarheen verplaatst.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van een goed ingeregelde sub hebben je buren niet zo veel last. Downfiring sub is makkelijker te plaatsen ivm reflecties iirc, maar dat is ook afhankelijk van hoe je kamer er uit ziet. Trust me: als jij een setje Spektors open draait ook zonder de sub gaan de buren dat ongetwijfeld wel merken ;)
Having said that: iedere set kan hard. Waar en goede set zich imho onderscheidt, is dat het op een laag volume ook loepzuiver blijft :)
SUb als aanvulling kan altijd. Daar heeft je receiver een stukje bass management voor ingebouwd zitten. Wat je nu aan speakers hebt staan is sowieso een setje waarbij de sub een deeel van de middentonen op zich neemt. Dat ga je met een nieuwe set wel merken.

Welke speakers je moet nemen: die welke voor jou het beste klinken binnen je budget. Dus ga gewoon lekker luisteren en neem je favoriete muziek mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 14:24
Bedankt vandaag even een audio winkel binnen gelopen. En wat advies op gedaan.
Grote kans dat de Dali oberon 5 wordt.