Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MatthijsBrabant
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-06-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Televisie voor in de woonkamer

Wat is je budget?
max rond de 1000/1100, maar alleen als het dat echt waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie kijken in woonkamer, zonder directe zoninval op het scherm.
Wat kijk in dan: Sport, Netflix, Filmpje zo af en toe, en gewoon tv series (ziggo klant)

Waar gebruik ik hem niet voor:
Gaming performance niet belangrijk. Wie weet dat er ooit de playstation aan gehangen wordt, maar die staat in aparte kamer met eigen scherm.

We zijn nu verhuisd en de 48 inch die we nu hebben is eigenlijk net wat klein. Ik wil ook niet te groot dus 55 inch lijkt ons prima maat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel kijken we naar een 48 inch Samsung UE48J6200. Redelijke middensegmenter van een aantal jaren terug. Ik hoef niet het beste van het beste dus, maar liefste wel gewoon goed beeld voor goede prijs.
Ik gebruik momenteel geen soundbar of iets dergelijks, gewoon de audio uit het toestel.

Onder de indruk van OLED beeld, maar begint toch bij 1100 euro zo ongeveer en dat zijn dan nog de modellen 2020. Ik vraag me af of dit voor mij echt nodig is of dat ik me dan toch weer laat verleiden voor iets wat ik eigenlijk niet nodig heb. Scoren wel bijzonder goed o.a. in consumentenbond tests.

Ook de samsung QLED spreken me wel aan, maar veel verschillende modellen, 74, 80, 90, 95... Wat is wijsheid, wat is nodig. Lees hier op forum wel wat berichten over hinderlijke reclame in het menu?

De LG niet-oled modellen? Geen idee hoe het met die panelen zit, of wellicht is een sony wel een goed alternatief.

Hoe zit het met de recente philips tv's? Vroeger vond ik ze erg traag en minder gebruiksvriendelijk (opstarttijden, schakelen traag etc).

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek een goede prijs kwaliteit verhouding, als het echt zn geld waard is kan ik misschien toch zwichten voor een LG 55CX voor circa 1100, maar vind het toch veel geld voor een tv. Dus reëel budget is zeg maar 700-1100.

Jullie tips/adviezen worden zeer gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Zes 55"-tv’s getest - 2020-modellen voor de 2021-sportzomer ?

Volgens mij staat daar toch echt je antwoord; en ja, helaas (in jouw budgetstelling) ga je dan snel 1000+ Euro neertellen voor een TV die door de redactie als voldoende goed wordt gevonden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:45
Met jouw budget, en als je geen goede argumenten tegen hebt, gewoon OLED kopen, er is eigenlijk niets dat rond de 1000 euro met OLED kan concurreren. Natuurlijk kun je Samsung's QLED LCD's kopen, maar QN85A /QN90A zijn gewoon nog te duur en de Q90T van vorig jaar kan gewoon niet tegen de OLED's op, of je moet het echt doen vanwege extra hoge helderheid.

Er is niets mis met een OLED-model uit 2020, kenners weten dat je juist in de lente toe moet slaan voor het model van vorig jaar om het beste waar voor je geld te krijgen. De BX krijg je al voor onder de 1000 euro, maar zelfs de 2021-modellen dalen al goed in prijs, de A1 krijg je voor 1100, al koop ik voor hetzelfde geld liever een CX (en heb ook liever een BX dan een A1).

Als je rondbelt gaat er vaak nog wat van de prijs af.

[Voor 3% gewijzigd door dmantione op 01-06-2021 21:38]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02
Voor € 700-800 koop je eigenlijk net niks en dat vind ik persoonlijk zonde van het geld. Dan koop je een midrange tv waar je echt concessies moet doen op de beeldkwaliteit. Beter geef je € 1.000 uit voor een LG OLED CX of een Sony XH95 LCD. Dat zijn high-end tv's en dat is het extra geld meer dan waard.

wat @dmantione zegt. Ff rondbellen voor een goede prijs.

[Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 02-06-2021 09:35]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• benbaba
  • Niet online
Kijk eens naar de XH90. Voor betere HDR zie de XG95 of XH95. Voor oled zie de BX6. Prijsaanvragen doen loont (bijna) altijd. Duurdere lcd's hebben voornamelijk betere HDR prestaties. Daarbij hoor een betere contrast en een hogere helderheid. Daarnaast krijg je ook betere reflectieomgang, upscaling en algehele beeldverwerking. Het verschil tussen oled's is veel kleiner en ligt voornamelijk in detailniveau. De Q90T is Samsung's tegenhanger van de XH95/XG95. Philips en LG hebben geen (upper)-midrange of high-end lcd's. De OLED705 is bv het overwegen waard als ambilight gewenst is.

• MatthijsBrabant
Dank allemaal voor jullie reacties, zeer welkom. Meerdere van jullie geven aan als tip om eens rond te bellen. maar waar bel ik dan bijvoorbeeld heen? Ik zie wel de bekende internet winkels zoals mediamarkt, bcc, etc maar denk niet dat bellen naar hun veel zin heeft. Ik heb een mailtje naar plattetv gestuurd maar die boden mij alleen de c1 aan en die vond ik net wat boven budget.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MatthijsBrabant schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:02:
Dank allemaal voor jullie reacties, zeer welkom. Meerdere van jullie geven aan als tip om eens rond te bellen. maar waar bel ik dan bijvoorbeeld heen? Ik zie wel de bekende internet winkels zoals mediamarkt, bcc, etc maar denk niet dat bellen naar hun veel zin heeft. Ik heb een mailtje naar plattetv gestuurd maar die boden mij alleen de c1 aan en die vond ik net wat boven budget.
Precies dezelfde winkels die hier voorbij komen OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

• MatthijsBrabant
ok bedankt, mocht je nog inhoudelijk opmerkingen hebben, tips of adviezen/ervaringen met genoemde modellen hoor ik het graag!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
@MatthijsBrabant Een goede TV heb je tegenwoordig pas vanaf 1000 euro.
Als je 100 euro erbij legt heb je deze mooie OLED TV met prachtig beeld en geluid;

https://www.artencraft.nl/nl/sony-oled-ke55a8b-591759.html

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-03 20:52
Gewoon de cx goede keuze

• MatthijsBrabant
Beste, een aanvullende vraag,

Ik heb me wat meer verdiept in de CX en C1 (55 inch)

C1 aanbod was 1485 euro bij platteTV --> 1385 met cashback.

CX zie ik bij coolblue voor 1099.

Wat is wijsheid. Ik ben geen super tv liefhebber in de zin dat ik kleine verschillen zie, maar ik vraag me af of de circa 300 euro meer zit heeft.

• MatthijsBrabant
tenslotte ben ik benieuwd naar jullie mening over een eventuele soundbar. Geluid moet voor mij fatsoenlijk zijn, maar dat is natuurlijk een heel breed en ook nog eens subjectief begrip. Ik heb nooit een soundbar gehad dus vraag me af of het voor mij echt nodig is. Ik vind 400 euro of zo best veel geld voor meer geluid. Ik respecteer natuurlijk de mensen die bij soundbars zweren, geen probleem.

Zijn LG soundbars bijvoorbeeld de enige mogelijkheid voor LG tv's?

• dmantione
Ik vind 300 euro een te groot verschil, maar kijk even na wat de verbeteringen zijn en ga na of dat belangrijk voor je is. Anders gewoon de CX kopen.

De voet van de CX kan een een geluidsbalk in de weg zitten. Kijk of je die balk ergens kwijt kan voordat je naar een balk kijkt. Om die reden vind ik stereoluidsprekers een betere combinatie i.c.m. de C-serie, die kun je aan beide zijde plaatsen.

In beginsel kun je op Marktplaats een paar boekenplankluidsprekers en een versterker scoren en zo voor een prikkie goed geluid voor je CX regelen. De CX heeft gewoon een analoge uitgang, als je geen surround wilt is analoge stereo net zo goed en vaak een stuk handiger i.p.v. modern gedoe met geluid over HDMI.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
MatthijsBrabant schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:26:
tenslotte ben ik benieuwd naar jullie mening over een eventuele soundbar. Geluid moet voor mij fatsoenlijk zijn, maar dat is natuurlijk een heel breed en ook nog eens subjectief begrip.
Een slechte soundbar is niet perse perse beter dan een TV met goed geluid. Een soundbar neem je primair I.v.m. estethiek, als het om geluidskwaliteit gaat kan je beter voor losse speakers gaan.

Persoonlijk neem ik bij een (dure) OLED tv geen genoegen met minder dan surround, ik zou dus niet voor een soundbar gaan. Op de slaapkamer heb ik geluidskwaliteit van de TV meegenomen in de overweging en dus ook geen soundbar.

Prioriteit beeld/geluid kan natuurlijk persoonlijk zijn.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• dmantione
Bij mij is de surround niet permanent. Mijn standaardopstelling gebruikt stereoluidsprekers naast de C7, maar als bijvoorbeeld het Songfestival wordt uitgezonden haal ik de achterluidsprekers uit de kast en maak ik er surround van.

Ik vind surround voor het 8-uurjournaal overdreven, maar als ik eens echt voor het amusement TV kijk, dan mag het ook met de volle geluidservaring zijn.

• Hulleman
dmantione schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:45:
Bij mij is de surround niet permanent. Mijn standaardopstelling gebruikt stereoluidsprekers naast de C7, maar als bijvoorbeeld het Songfestival wordt uitgezonden haal ik de achterluidsprekers uit de kast en maak ik er surround van.

Ik vind surround voor het 8-uurjournaal overdreven, maar als ik eens echt voor het amusement TV kijk, dan mag het ook met de volle geluidservaring zijn.
En haal je de centerspeaker dan ook nog van stal? Wat een gedoe man :P Hier staat een permanente surround opstelling, maar met lineaire tv zet ik de receiver op stereo. Het surround wat daar onder gemixt is, is echt ruk.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• dmantione
Geen centrumluidspreker, kan ik niet echt kwijt onder de voet van de C7.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-03 20:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Probeer dan eens iets zoals een Philips Fidelio E5 op de kop te tikken. 2.1 setup die je draadloos kunt uitbreiden naar 4.1. Geen center speaker nodig.

• dmantione
Ik denk dat mijn Little/One-luidsprekers daar gehakt van maken. :)

• Hulleman
dmantione schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:44:
Geen centrumluidspreker, kan ik niet echt kwijt onder de voet van de C7.
Nee, dat gaat niet passen. Ik heb de center luidspreker dan ook in het meubel onder de tv staan.

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-03 20:52
Leg er 50 by haal de cx

• MatthijsBrabant
https://www.hofma.nl/LG-OLED55C1

Bedoelde je deze aanbieding van de c1? die is 1299 met nog 100 cashback

Komt dus op 1199, vd 1099 voor de cx. Dat verschil is de moeite waard denk ik?

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

• MatthijsBrabant
dat is wel een heel beperkte vergelijking heh, met maar enkele modellen. er is ook geen vergelijk met tussen de cx en c1.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee