Toon posts:

ADSL + Smoothwall 0.9.9 beta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft ervaring met het opzetten van de Smoothwall router en firewall software en dan met name het VPN gedeelte.
(versie Smoothwall 0.9.9 beta heeft VPN support)
Ik probeer smoothwall te configureren voor MxStream van KPN maar weet niet hoe dit te configureren binnen Smoothwall.
Ik ben redelijk nieuw met linux vandaar dat ik smoothwall wil proberen...
Voor meer info zie tevens www.smoothwall.org.

Verwijderd

Ik heb net de nieuwe versie gedownload en installed. Ik krijg adsl hier ook niet aan de praat. Iemand ervaring hiermee? Wordt er een beetje |:(

Verwijderd

Update

Mxstream via smoothwall zelf krijg ik niet aan de praat. Heb geprobeerd om adsl4linux te installeren onder smoothwall. Tijdens installatie krijg ik" command not found : whoami" Daarna stopt de installatie. Heb chmod 700 gedaan op install.sh Heeft iemand enig idee?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:25
Lijkt me nogal duidelijk he: hij kan het commando 'whoami' niet vinden (checkt waarschijnlijk of je root bent ofzo).

Zorg dat je de locatie ervan in je PATH hebt staan en of het uberhaupt wel bestaat! ('t is immers een beta distributie). Mocht ie niet bestaan op jou systeem, kijk dan even op de cd of ie daar wel bij staat en anders ff een binary uit een andere distro halen.

Verwijderd

Bedankt voor de info.

Ik ben nog een beetje een newbie met Linux. Ik was wel als root ingelogd. Ik denk dat ik die binairy wel kan vinden. Alleen waar moet ik het neerzetten? In de bin directory? Waar en hoe pas ik het path aan? :?

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37

504

Zelfde probleem hier! Iemand al gelukt?

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Waarom niet een normale Debian distro met ADSL4linux?

Heb ik ook, oersimpel te installeren en configureren. Debian Website!

You can't have everything. Where would you put it?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 12:57

iMars

Full time prutser

Single network Firewall van Mandrake werkt ook PRIMA!!!
Heel eenvoudig te installeren en nog en eens zo groot.

Eerst alles kopieren, daarna alles configuren via netwerk.
Probeer dat anders een keer :)

Koop hier mijn P1 reader :)

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37

504

Werkt nu prima. Ik heb idd de Whoami binary van de 0.9.8 versie geplukt en in de /usr/bin/ gegooid. Werken als een dolle!

PS Wat een interface heeft die web-admin functie, super!

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

Pagina: 1