Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb even gezocht in dit forum, maar heeft helemaal niemand hier ervaring met Medion televisie's??

Dit lijkt me best een mooi aanbod: https://www.medion.com/nl...gurator=X_Premium_X4_2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zoek nog maar eens op Vestel, want dat is de fabrikant en zonder concrete vragen kunnen we weinig zinnigs zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hou er rekening mee dat Medion een B-merk is. Verwacht er dus niet te veel van. Specificaties op papier zijn leuk, maar de praktijk is vaak anders.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@HAMMAR Héél even zeker, op 'Aldi' vindt je ook het een en ander mbt Medion tv's (op Medion zelf ook overigens).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Waarom en b-merk kopen als je voor hetzelfde geld een a-merk kan kopen? Vanwege de soundbar?
Kijk voor dezelfde prijs eens naar bijv. deze LG: pricewatch: LG Nanocell 49NANO816NA Zwart
Prima tv uit de hogere middenklasse, zeker weten beter beeld en met vrij goed geluid uit de tv zelf. :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Vulcan750 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:36:
Waarom en b-merk kopen als je voor hetzelfde geld een a-merk kan kopen? Vanwege de soundbar?
Kijk voor dezelfde prijs eens naar bijv. deze LG: pricewatch: LG Nanocell 49NANO816NA Zwart
Prima tv uit de hogere middenklasse, zeker weten beter beeld en met vrij goed geluid uit de tv zelf. :)
Da's een mooi aanbod, dank, maar Hofma...... ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:12
Vulcan750 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:36:
De LG 49NANO816 heeft een IPS paneel in tegenstelling tot de gelinkte Medion TV met VA paneel, hierdoor is het contrast en uniformiteit van het beeld slecht(er).

Je kan dan beter naar de Samsung 50Q64T kijken, en wanneer de geluidskwaliteit van de tv niet toereikend is de Samsung HW-T650 erbij nemen, dan heb je over all veel meer bang for the buck ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Freshouttheoven schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:29:
[...]

De LG 49NANO816 heeft een IPS paneel in tegenstelling tot de gelinkte Medion TV met VA paneel, hierdoor is het contrast en uniformiteit van het beeld slecht(er).

Je kan dan beter naar de Samsung 50Q64T kijken, en wanneer de geluidskwaliteit van de tv niet toereikend is de Samsung HW-T650 erbij nemen, dan heb je over all veel meer bang for the buck ;).
Niks mis met een IPS paneel, VA heeft ook z'n nadelen. Vooral de goedkopere Samsungs (t/m de 70-series) hebben een belabberde kijkhoek. Hierin is IPS veel beter. Kijk je altijd alleen of met z'n tweetjes en zit je recht voor de tv, dan is VA misschien contrastrijker en misschien ietsje betere zwartwaardes. Kijk je vanuit meerdere hoeken, dan blijft de kwaliteit van het beeld bij IPS beter. Daarnaast zullen de zwartwaardes niet veel verschillen tussen een Q64t en de LG, want de Q64t heeft totaal geen local dimming. Oké, de local dimming van deze LG is ook niet alles, maar meer dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
HAMMAR schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Da's een mooi aanbod, dank, maar Hofma...... ;w
Vertel!? Een jaartje terug heb ik een mooie LG Oled tv bij hun gekocht. Bezorging was vlot en netjes. En mocht je LG onverhoops het niet meer doen, LG repareert aan huis. Met de winkel (Hofma is LG dealer) heb je verder weinig meer mee te maken na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:12
Vulcan750 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:19:
[...]

Niks mis met een IPS paneel, VA heeft ook z'n nadelen. Vooral de goedkopere Samsungs (t/m de 70-series) hebben een belabberde kijkhoek. Hierin is IPS veel beter. Kijk je altijd alleen of met z'n tweetjes en zit je recht voor de tv, dan is VA misschien contrastrijker en misschien ietsje betere zwartwaardes. Kijk je vanuit meerdere hoeken, dan blijft de kwaliteit van het beeld bij IPS beter. Daarnaast zullen de zwartwaardes niet veel verschillen tussen een Q64t en de LG, want de Q64t heeft totaal geen local dimming. Oké, de local dimming van deze LG is ook niet alles, maar meer dan niks.
Er is inderdaad niks mis met IPS panelen wanneer je de downsides ervan in acht neemt, niet onder een ruime hoek kijkt en geen kritische kijker bent. Qua contrastwaardes zit je er wel naast, de kwalitatief mindere VA panelen scoren ongeveer een factor drie hoger dan de gemiddelde IPS paneel, de premium VA panelen hebben een factor vijf tot zeven keer hogere native contrast. Dit is in de praktijk goed merkbaar.

Verschil in contrast tussen de LG NANO81 en Samsung Q64T is fors en ligt een factor vier tot zeven hoger.

De LG NANO81 serie is een edgle led met maar een paar dimming zones, waarbij je duidelijk ziet wanneer welke zones aanstaat daarnaast is de meerwaarde van deze dimming zones qua verhoging van het contrast nihil en werkt alleen maar hinderlijk. Local dimming is dan ook op deze tv puur marketing. Wanneer goede kijkhoeken gewenst haal je met de Sony 49XH8096 een veel betere tv in huis, deze tv scoort op bijna alle punten betere vergeleken met de LG NANO81.

LG besteed nauwelijks aandacht aan hun LCD line-up, er is dan ook geen enkele reden om er een te kopen ongeacht de productklasse aangezien Samsung, Panasonic en Sony betere alternatieven bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Freshouttheoven schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:38:
[...]
Er is inderdaad niks mis met IPS panelen wanneer je de downsides ervan in acht neemt, niet onder een ruime hoek kijkt en geen kritische kijker bent. Qua contrastwaardes zit je er wel naast, de kwalitatief mindere VA panelen scoren ongeveer een factor drie hoger dan de gemiddelde IPS paneel, de premium VA panelen hebben een factor vijf tot zeven keer hogere native contrast. Dit is in de praktijk goed merkbaar.

Verschil in contrast tussen de LG NANO81 en Samsung Q64T is fors en ligt een factor vier tot zeven hoger.

De LG NANO81 serie is een edgle led met maar een paar dimming zones, waarbij je duidelijk ziet wanneer welke zones aanstaat daarnaast is de meerwaarde van deze dimming zones qua verhoging van het contrast nihil en werkt alleen maar hinderlijk. Local dimming is dan ook op deze tv puur marketing. Wanneer goede kijkhoeken gewenst haal je met de Sony 49XH8096 een veel betere tv in huis, deze tv scoort op bijna alle punten betere vergeleken met de LG NANO81.

LG besteed nauwelijks aandacht aan hun LCD line-up, er is dan ook geen enkele reden om er een te kopen ongeacht de productklasse aangezien Samsung, Panasonic en Sony betere alternatieven bieden.
Ik geef toch ook aan dat zowel IPS als VA allebei plussen, maar ook minnen hebben.
Samsung wordt trouwens met het jaar minder, de R-serie heeft veel meer dimzones dan de T-serie. En nogmaals, persoonlijk vind ik het beeld van de LG (goed ingesteld) best scherp, natuurlijke kleuren en met voldoende contrast. Natuurlijk geeft Oled een veel mooier beeld maar dan hebben we het over eenheel andere prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAMMAR
Beeldtechnisch is er dus nog wel wat uit te zoeken dus.....hmmm.
Hardwarematig vind ik de pootjes onder de Sony er heel fragiel uitzien. De LG met een centraal statief vind ik dan op het eerste gezicht beter. Ohw...dank natuurlijk voor jullie reacties!

[ Voor 9% gewijzigd door HAMMAR op 03-06-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 14:29
Voor een tientje meer dan die Medion televisie heb ik gisteren deze 55 inch televisie gekocht: https://www.kamera-express.nl/samsung-ue55tu7020

Weliswaar een `ordinaire' LED televisie, maar voor het geld geeft het ding een prima beeld. En die soundbar komt dan eventueel later wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:57
Ik heb wel een 65 inch Medion van vorig jaar. Goede tv, qua beeld en geluid. Echter: je levert in op apps. Buiten Netflix, Prime en YouTube heb je een bundel waardeloze apps.
Zou Medion NPO, RTLXL, KIJK etc kunnen bieden dan zou ik het een veel betere tv vinden en Medion echt aanraden.
Tweede nadeel: soms loopt de tv vast en reageert hij nergens meer op. Ben ik tevreden? Ja, maar hij gaat binnen de garantie weg. Nog een half jaar en ik verkoop hem. Ik kijk dan naar een LG uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Qua beeldkwaliteit hoeft het niet perse slecht te zijn. Er zijn maar een paar fabrikanten die schermpanelen maken. Best kans dat er dus bijv. een Samsung paneel in die Medion TV zit.

Waar je het wel in gaat merken zijn de zaken die hierboven ook al genoemd worden. Mocht je de smart functionaliteit (apps) gaan gebruiken dan is het wel handig om voor een wat meer bekend merk te kiezen, dan is de kans groter dat er over een tijdje wellicht nog eens een update van het besturingssysteem wordt uitgebracht.

11 jaar geleden een 'Techwood' televisie van de Neckermann gehad (ken je hem nog @DJSmiley 8) ? ). Dat kwam volgens mij ook uit de 'Vestel' hoek. Maar daar zat dus inderdaad een Samsung paneel in. Beeldkwaliteit was prima, maar het menu vrij slecht. Ik gebruikte hem als domme 'monitor' met een HTPC eraan dus was er toen erg tevreden over.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 24-06-2021 23:41 ]

Pagina: 1