Hoi,
Het viel me vandaag op dat ondanks er een strak blauwe lucht is, toch de productie van mijn zonnepanelen steeds inzakt (tot zelfs 0W). Ik kan me echter geen enkele reden bedenken waarom dit zou gebeuren.Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
/f/image/dVOoZmv2iR4cspYDdNwox2az.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9F0HSuUAr4O7p9RSBinwX5as.png?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
Waarom krijg ik geen mooie gaussian curve m.b.t. productie vanuit mijn zonnepanelen, maar lijkt hij steeds in te zakken ondanks een strak blauwe lucht.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- SolarEdge SE7k
- Suntech STP325S - A20/Wfh (24 panelen, gericht op zuidwesten)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Beetje flauw, maar naar buiten: blauwe lucht, geen vliegtuigen, niks te zien op zonnepanelen (wat stof/zand misschien). Lijkt ook niks te zijn wat opeens veel stroom vraagt (warmtepomp staat idle), maar dat zou je toch niet in de rapportage vanuit SolarEdge App moeten zien.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=94034
Het viel me vandaag op dat ondanks er een strak blauwe lucht is, toch de productie van mijn zonnepanelen steeds inzakt (tot zelfs 0W). Ik kan me echter geen enkele reden bedenken waarom dit zou gebeuren.Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
/f/image/dVOoZmv2iR4cspYDdNwox2az.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9F0HSuUAr4O7p9RSBinwX5as.png?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
Waarom krijg ik geen mooie gaussian curve m.b.t. productie vanuit mijn zonnepanelen, maar lijkt hij steeds in te zakken ondanks een strak blauwe lucht.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- SolarEdge SE7k
- Suntech STP325S - A20/Wfh (24 panelen, gericht op zuidwesten)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Beetje flauw, maar naar buiten: blauwe lucht, geen vliegtuigen, niks te zien op zonnepanelen (wat stof/zand misschien). Lijkt ook niks te zijn wat opeens veel stroom vraagt (warmtepomp staat idle), maar dat zou je toch niet in de rapportage vanuit SolarEdge App moeten zien.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=94034
/f/image/ZNDyOEcfAGqkwkFbPh5Ez9dN.png?f=fotoalbum_large)