Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndesV
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
Dag allemaal,

Ik heb een iPhone 12 mini met de laatste iOS versie en ik maak gebruik van de iOS agenda app. Mijn persoonlijke agenda is een hotmail account en op werk wordt gebruik gemaakt van Google agenda. Beide agenda's worden prima met verschillende kleuren weergegeven, dus tot daar gaat alles goed.

Nu mijn probleem:
Als iemand mij een agenda-invite stuurt op mijn werk emailadres (gmail adres dus), dan komt er niet alleen een agenda invite voor mijn werk agenda (blauw) binnen in mijn iOS agenda app, maar óók voor mijn persoonlijke (hotmail, geel) agenda. Zie foto onderaan. Daarnaast zijn er in het 'tabblad' inkomende afspraken alleen maar de invites voor mijn persoonlijke agenda te zien, terwijl ze dus voor mijn werk agenda bedoeld zijn.

Als ik op de afspraak van mijn werk-agenda tik, zie ik dat alléén mijn werk email (en die van collega's) is uitgenodigd voor deze afspraak, maar tik op dezelfde afspraak maar dan van mijn persoonlijke agenda, dan zie ik dat zowel mijn werk áls mijn privé email zijn uitgenodigd. Terwijl de organisator mijn privé email nooit heeft ingetikt! 8)7

Er lijkt dus een soort koppeling tussen mijn werk en privé agenda's te zijn, maar ik kom er op geen mogelijkheid achter waar het probleem zit. Bij Apple support helpen ze ook voor geen meter dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Een heel gefrustreerde dubbele agenda gebruiker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FreOk1dQAXWV69jpds8CCAOdQCU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8YGVb3IihMoqHNKPZuAxlWVK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05 15:53

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Heb je via je Gmailadres niet de agenda gedeeld met je hotmail account, zodat dat account ook toegang heeft tot je agenda en deze dus dubbele items laat zien?

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndesV
Dank voor je reactie Nielless

Ik heb gezocht bij de instellingen van mijn google agenda, maar zo te zien (foto onder) is er geen koppeling. Ik vond gisteren nog wel een koppeling in mijn outlook agenda (web browser) naar mijn google agenda, zou dat de oorzaak kunnen zijn geweest? Het lijkt me van niet, want ik kreeg de uitnodigingen op mijn werk email en niet persoonlijke email, en de koppeling was juist van privé -> werk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wI2ICm2cP4TDngi7-J0Ee8xgow=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cB3uigMQXVR3LJTFjXCsm8Qm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndesV
Het probleem is gedeeltelijk verholpen door de koppeling vanuit de browser versie van mijn outlook agenda te verwijderen. Voor mijn andere vragen heb ik van een Tweaker 2 andere forum suggesties gekregen waar ik op zal kijken. Dank voor de hulp!