Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Formateren zonder besturingssysteem te wissen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Testsubject101
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-07-2021
Hallo Allen,

Ik ben een redelijke 'noob' op formateer niveau. Nu heb ik een Lenovo Yoga 520 liggen die ik graag zou uitlenen aan een vriend van me. Deze heeft namelijk i.v.m. thuiswerk een laptop nodig en deze is daar qua specs prima voor.

Ik ken het vroeger (van mijn pa die dit nog wel eens voor anderen deed) het proces wel van leeghalen, cd-tje erin en hopsakee! Maar ik zou (gezien mijn kunde) het liefst een methode vinden om alle data te wissen en de besturingsystemen te behouden (Windows en bij voorkeur drivers).

Tot nu toe heb ik nog niets concreets gevonden wat mij direct tot de oplossing brengt. Ik beken, ik heb nog niet dit hele forum doorgespit! Excuus als er ergens een helder topic staat.

Een tooltje of handeling zou heel fijn zijn, het mooiste is dat die zo schoon als nieuw bij hem aan kan komen!
Dat er eventueel door de slimme gasten nog data te achterhalen zou zijn, zou niet een issue moeten zijn.
Het is niet dat hij op straat komt te liggen o.i.d.!

Thanks in advance _/-\o_

Alle reacties

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
Herstelopties in Windows 10

"de pc opnieuw instellen"

• Testsubject101
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-07-2021
Thanks! Dan de 'domme vraag' hiermee haalt die alles eraf? Wifi wachtwoorden etc?
En is het dus 'alsof je hem nieuw hebt aangeschaft?'. Dan zou het mijn inziens een makkelijk stappenplannetje zijn om dit voor elkaar te krijgen als ik het zo lees.

Dank voor je snelle antwoord! _/-\o_