PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
Vraag
Alle reacties
Verder valt me op dat AFCI op 'off' staat. Geen idee of dat met opzet is of invloed heeft op het maximale vermogen.
Edit
Pag 64-65
https://www.solaredge.com...er-installation-guide.pdf
[ Voor 30% gewijzigd door Rol-Co op 01-06-2021 14:13 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Pagina 48 staat een lijstje zonder infoNo Hands schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:20:
Daar lijkt een vermogens limiet ingesteld te zijn, die kun je aanpassen in de software van de omvormer. Zie link van @Rol-Co Rol-Co

Ik zag het al, zat al een andere handleiding van SE te zoeken waarin het wel wordt uitgelegd
leesvoer: https://www.solaredge.com...control_configuration.pdf pagina 11
[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 01-06-2021 14:39 ]
Wise enough to play the fool
Ja die lijkt het te zijn, current limit staat op 16A of zo.teacher schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:39:
setapp?
leesvoer: https://www.solaredge.com...control_configuration.pdf pagina 11
@Rimco
Let wel op welke beveiliging je hebt in de meterkast en de kabel er ook op aangepast is.
Ik kan die straks nog een keer proberen aan te passen, maar verwacht geen verschil.
Kabel is trouwens 5x6mm2 afgezekerd op 20A,
En het is ook echt constant 10,67A, geen 10,8A zoals je met 3x16A zou verwachten.
Ik kan ook zien dat er op alle 3 fases wordt geleverd, het is dus niet 2 v/d 3 fases.
[ Voor 28% gewijzigd door Rimco op 01-06-2021 16:35 ]
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
:fill(white):strip_exif()/f/image/n9aWyF9e3S3i9zlPc7peFXZ8.png?f=user_large)
Heb ondertussen al veel geprobeerd, maar zonder resultaat. Heb alle instellingen wel een keer aan en uit gehad of van waarde veranderd. Ook (nog meer) factory resets en een power cycle hebben niet geholpen. Die AFCI die @NiGeLaToR aanhaalde is voor DC vonkoverslag, maar zelfs die heb ik een keer aangepast voor het geval dat.
Die eerdere 118,nogiets A was trouwens 116,67A. Ook weer een opvallende 2/3 verhouding tov 175A. Echt geen idee waar die dan weer vandaan komt, maar dat is het enige wat daadwerkelijk er mee te maken lijkt te hebben. Sowieso is het al raar dat een factory reset deze hoge waarde geeft.
Heb nog een ticket open staat bij SE zelf, dus we wachten even af. Het is nu nog niet erg nijpend, maar er moet nog 2400Wp bij over een paar weken

Select Power ControlActive PowerPower LimitEnter the required value, in %.
â–º To configure the inverter using the inverter display:
In the LCD menu select Power ControlActive Pwr Conf.Power LimitSet Power Limit (%): [Enter the
required value].
[ Voor 26% gewijzigd door No Hands op 01-06-2021 21:05 ]
Ook staat de power limit op 100%, maar dan via de web app (heb geen display).
Vreemd, ik heb nog niet eerder gewerkt met 3 fase displayloze SE omvormers. ik ben erg nieuwsgierig naar wat het ticket bij SE gaat opleveren.Rimco schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:46:
@No Hands Ik heb inderdaad nog een keer extra op het typeplaatje gekeken gisteren en daar stond netjes SE16K. Komt direct van de groothandel dus dat zou wel moeten kloppen.
Ook staat de power limit op 100%, maar dan via de web app (heb geen display).