Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helbouch
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? 55 OLED tv
LG 55C16 VS Philips 55OLED855

Wat is je budget?
Ik kan beide aan 1200eur krijgen. Bij de Philips heb ik wel 5jaar garantie ipv 2 bij de LG

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
IPTV, Netflix, Prime, YouTube , ... Te kijken in de slaapkamer.

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips heeft 5j waarborg en Ambilight.
Lg heeft betere Os als ik het begrijp

Welke vragen heb je hier nog over?
Door de 5jaar garantie neig ik naar de Philips. Ambilight is Nice to have. Ik vind de Philips ook mooier ogen.
LG is dan natuurlijk meer de referentie, panelen komen ook van hun. De vraag is nu, zien jullie een verschil in beeldkwaliteit tussen de 2 TV's. Is 5 jaar garantie een geruststelling moest er uiteindelijk toch iets schelen met de Philips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je vergelijkt een model van dit jaar t.o.v. een model van vorig jaar, met alle doorontwikkeling die in een jaar plaats heeft gevonden en dat is dit jaar best wat. Een eerlijker vergelijking zou zijn de CX versus de 855. Dat de C1 nieuwer is, is dus een argument in zijn voordeel.

Bij Philips krijg je Ambilight, als je dat wilt moet je gewoon Philips nemen. LG optimaliseert zijn televisies voor spellen, als je spellen speelt is er geen betere televisie dan een LG OLED. Verder is het ook vooral een keus tussen WebOS en Android, wat heb je liever?

Wat betreft beeldkwaliteit kun je enerzijds vergelijkbare prestaties verwachten, omdat ze beiden een OLED-paneel van LG hebben, anders is LG ondertussen wel het verst op het gebied van beeldverwerking en zijn er op dat punt wel verschillen te verwachten in beeldkwaliteit.

Wat betreft garantie, je weet hopelijk dat we in Nederland wettelijke garantie hebben en de fabrikant niet bepaalt hoe lang die duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helbouch
Dank u.
Ter info ik ben van België. Standaard hebben we 2j garantie. De winkel geeft dus 3 jaren extra bovenop de 2jaar. Hoe is android tegenwoordig op de 2020 en 2021 tv's van Philips? Of ben ik genoodzaakt om een externe speler te koppelen voor bepaalde apps. Ikzelf game niet en ook geen intentie om komende jaar een console aan te schaffen. De 5jaar garantie geven me een geruststelling als er iets met de tv is, dat ik de winkel kan contacteren hiervoor.
Ik heb liever android maar ik weet dat ik geen shield ervaring mag verwachten op een tv 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Algemeen heeft Android het meest uitgebreide assortiment aan apps, terwijl WebOS geroemd wordt om de soepele gebruikerservaring. Tweakers had wat kritische opmerkingen over Android op de 805 m.b.t. de gebruikte Mediatek SoC, dus nee, geen Shield-ervaring. Aan de andere kant ook niet overdrijven, de tijd dat er in televisies chips gestopt worden die veel te traag waren lijkt een beetje voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10
Kamera Express geeft ook 5 jaar garantie op LG.
Zie: https://www.kamera-expres...Z0jxR7J_1ruRoCYGoQAvD_BwE

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helbouch
Ik ga morgen of overmorgen proberen de 2 TV's te vergelijken in de winkel. Ik denk dat de meeste hier voor de LG zouden gaan. Spijtig dat Ambilight toevoegen op een LG een fortuin kost.
Pagina: 1