Surface Pro 3 alternatief (tablet / laptop aankoopadvies)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 10:04
Na 1 jaar gebruik (Surface Pro 3 gekocht via een tweaker vorig jaar), is 3 dagen terug mijn Surface gevallen, en zoals bij alle Surface modellen zit er nu een barst in en is de prijs om het te repareren heel erg flink. Zo flink, dat is beter een andere tweedehands kan kopen. Hij is nog wel te gebruiken met bijv een type cover, maar ik gebruikte hem vooral voor de touch functionaliteit (welke bij mijn huidige niet meer werkt).

Ik las dat de Pro 3 niet de enige is met dit abominabele reparatie gedoe. Eigenlijk de hele Surface reeks lijkt hier last van te hebben. Ik heb gezocht naar alternatieven maar lijk toch steeds weer op een Surface uit te komen. Veelal zijn de alternatieven 2 in 1 modellen, zoals de Yoga van Lenovo die mijn vrouw in gebruik heeft. Echter gebruikte ik de Surface vooral om stripboeken mee te lezen en dan is een Yoga vrij log en zwaar (door het toetsenbord wat wel weg kan klappen, maar er niet af kan).

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop / tablet gebruiken voor het lezen van digitale strips. Applicaties als CDisplay Ex zullen dan dus veel gebruikt worden. Verder wil ik hem ook graag kunnen gebruiken om zo nu en dan een eenvoudig spel te spelen (zoiets als Quake 3, UT99 of een andere old school shooter). Verder speel ik regelmatig via Stadia nog spellen, dus een beetje goed werkende wifi connector is ook gewenst.

De 12" maat vond ik zelf erg fijn bij de Surface. Ik heb ook een Lenovo Duet, welke 10" is, deze vind ik eigenlijk te klein qua formaat (en is een Chrome book, dus Steam en old school gaming valt af).

Wat is je budget?
De reparatie kosten voor de Surface Pro liggen rond de 250 - 300 euro. Dit wil ik ook uitgeven aan een tweede hands, maar nieuw mag ook, dan ben ik van plan om naar de 500 max toe te gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Strips lees ik op de bank, dus de laptop / tablet gaat vooral van stroom af gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Eigenlijk zoek ik dus een alternatief voor mijn Surface Pro 3. Het kan zijn dat dat de Pro 4 is, of een model er na, maar ik zoek vooral iets wat ik mogelijk nog over het hoofd heb gezien. Het grootste nadeel van de Surface blijkt nu voor mij de reparatie te zijn. Mijn huidige Pro zal straks via V&A te koop gaan, want ik ga mij niet aan de reparatie wagen (ben ik nou eenmaal niet goed genoeg in). Ik begreep dat de Pro 5 en daarboven geen fan meer heeft, wat op zich ook heel fijn is, want zelfs tijdens het lezen van strips merkte ik dat de fan nogal wat lawaai maakte.

Strava & Untappd - Do not combine!